Ite oon vähän samanlaisessa tilanteessa. Lapset tulee loppuvuodesta 3v ja 5v. Vauva kuume iski joskus kesäkuun lopulla. Välillä odotan hetkeä että saa omaa aikaa, tehdä omia juttuja, aikaa puolison kanssa jne. No mummo otti sitten ja lähti lomailemaan kesällä lasten kanssa pariksi yöksi, pois kotoa. Oli aika orpo olo. :/ En oiikeen kunnolla osannut "nauttia" rauhasta ja en osannut tehdä kotihommia tms. kun ei ollut lapset päiväjärjestystä "määräämässä". Kovaa olin kuopuksen jälkeen että lapsi kiintiö täynnä, nykyisillä oli ikäeroa 1v ja 10kk. Mielestäni sopiva.
Puolivuotta sitten olisin vielä sanonut että ei enään ikinä yhtään lasta. Mutta kummasti se mieli alkaa muuttumaan kun lapset itsenäistyy ja viettää aikaa keskenään, syli tyhjänä.

Olin lasten aikaa äitiyslomalla töistä vain vuoden/lapsi. Ja nyt tammikuusta lähtien olen ollut työtön, niin hyvin tuntuisi siltä että olisi sauma kolmannelle lapselle.
Nyt kun ajattelen pitemmän kaavan mukaan, niin mieluummin teen lapset "samaan kasaan", kuin isoilla ikäeroilla. Suvussa kun on tapauksis että syntyy lapsenlapsien jälkeen vielä omia lapsia

silloin ei isovanhemmilla ole aikaa lapsen lapsille samanlailla. Meidän lasten mummo on vasta 42v, mut eipä tuu enään sisaruksia minulle.
Se on vähän niin ja näin..
Ite aateltiin ottaa nyt kuukauden ajan ilman ehkäisyä, katotaan josko tärppää, haaveissa nimittäin kevät lapsi, kun nykyiset niin loppuvuodesta kumpikin. Yrittämällä ei yritetä, mutta tuumattiin miehen kanssa samanlailla ku edellisten lasten kohdalla. Tulee jos on tullakseen. <3