Kolmas lapsi nyt vai ensin töihin ja talolaina ja vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päättämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päättämätön

Vieras
Kolmas lapsi haaveissa. Kuopus täyttää loppuvuodesta 3 eli kotihoidontuki loppuu. Talokuume myös vaivaa. Menisinkö siis töihin ja hankkisimme talon (ja lainan) ja sitten vasta kolmannen lapsen? Vai kannattaisiko "köyhäillä" vielä ja hankkia se kolmonen nyt. Asuntolainan kanssa ei varmaan voi olla kotihoidontuella, jos mieskin vain pienipalkkainen (alle 2000?).

Mä ainakin köyhäilisin ja "tekisin" lapset ensin, ja vasta sitten toteuttaisin muita unelmia. En haluaisi laittaa lasta sitten 10kk-1v (tai oikeastaan alle 3v) ikäsenä hoitoon, koska niskassa olis iso talolaina ja pakko mennä töihin.

Tietenkin ensin töihin ja laina ja sitten vauva. Seuraavaksi voitkin valittaa, että on pakko mennä töihin kun äitiysloma loppuu kun ei rahat riitä. Sen jälkeen voitkin valittaa, että on pakko myydä talo kun loppui työt.

No ei vaan, kyllä mä olen kotona vaikka on asuntolainaa ja mies saa käteen 1300-1500 euroa. Ottaisin lainaa vaan sen verran että voisin jäädä sitten kotiin pidemmäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tietenkin ensin töihin ja laina ja sitten vauva. Seuraavaksi voitkin valittaa, että on pakko mennä töihin kun äitiysloma loppuu kun ei rahat riitä. Sen jälkeen voitkin valittaa, että on pakko myydä talo kun loppui työt.

No ei vaan, kyllä mä olen kotona vaikka on asuntolainaa ja mies saa käteen 1300-1500 euroa. Ottaisin lainaa vaan sen verran että voisin jäädä sitten kotiin pidemmäksi aikaa.

Tota just mietinkin, että olis pakko mennä töihin sitten. En haluaisi edes tuota vajaa 3veetä vielä laittaa hoitoon. Uusi vauva olisikin syy pitää vanhemmatkin vielä kotona. Talokin pitäisi ensin rakennuttaa, tontti on valmiina. Emme aio rakentaa itse vaan sellainen avaimet käteen-talo.

Mä nauttisin vielä noista lapsista kun kuopuskin on noin nuori ja menisin töihin ja hakisin talolainan - ihanaa olisi sitten se pikkukolmonen saada hetken kuluttua kun muut asiat olisivat kunnossa. Tämä tietysti olettaen, ettei raskautuminen ole ennenkään vuosia kestänyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Mä nauttisin vielä noista lapsista kun kuopuskin on noin nuori ja menisin töihin ja hakisin talolainan - ihanaa olisi sitten se pikkukolmonen saada hetken kuluttua kun muut asiat olisivat kunnossa. Tämä tietysti olettaen, ettei raskautuminen ole ennenkään vuosia kestänyt...

Olisihan se kiva juu. Pelkään vaan sitä, että joutuisi tosiaan sen kolmosen laittaa hoitoon heti äitiysloman loputtua kun ei olisi varaa lyhennyksiin muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:

Olisihan se kiva juu. Pelkään vaan sitä, että joutuisi tosiaan sen kolmosen laittaa hoitoon heti äitiysloman loputtua kun ei olisi varaa lyhennyksiin muuten.

Mutta mieti kuinka sulla olisi sitten vasta reilu 3-kymppisenä jo kolme "isoa" lasta eikä yhtään pientä... Itse olen suurempien ikäerojen puolestapuhuja, jotta jokaisesta lapsesta ehtii sitten täysin rinnoin nauttia ja jotta jokainen lapsi saa oman aikansa olla se perheen pienin. :)

Yhteistyössä