Kolmas lapsi! Ihmettelyä oliko se toivottu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perjantaipöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perjantaipöllö

Vieras
Kun tulin kolmatta kertaa raskaaksi, niin ihmiset olivat kummastuneita. Raskaus oli toivottu, niin kuin edellisetkin. Ennen raskautta olimme sanoneet ihmiselle että kyllä meidän lapset on jo nyt tässä (riittää). Mutta lähinnä kyse oli siitä ettei haluttu kyselyjä "onko pulla uunissa?" ym. Sitten kun tuli raskaaksi sai vakuutella että raskaus oli toivottu. Yksikin kaveri lopetti yhteyden pidon vähän jälkeen kun kuuli raskaudestani. Eikä enään vastannut mulle puhelimeen. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Teillä on jotain kauhukakaroita eikä kukaan halua nähdä niitä enempää mutteivät kehtaa sanoa. Tai sitten olet näitä "voivoi kun ei jaksais paitsi masentua"-äitejä jota kukaan ei viitsi enää kuunnella.

jos olisin hyvä ystäväsi nii kyllä minäkin katkaisisin välit kun kerta valehtelet noin. yleensä hyville ystäville kerrotaan asioita missä mennään tai sit ei kerrota ollenkaan. valehtelu on kamalaa,häpeä! ja mitä kauheeta olisi ollut siinä,jos hyvä ystävä ois joskus kysynyt,että joko teillä on tärpännyt????

no musta tuntuu et se ei ollut tosi ystävä joka katkaisi välit, ja ei voida tietää mistä se johtui, varmasti se kirpaisee mut jos ystävyys oli mennäkseen niin sitten meni?

mul oli kamu joka ite uteli multa millon lapsia lisää. kerroin suunnitelmamme,että haluaisimme jo lapsia lisää, ja kysyin heidän suunnitelmia. no hän niihin omiin sanoi juuri noin,että ei tehä enää kyllä ja mieskään ei halua ym. no tästä puhelusta meni aikaa pari kuukautta ja niinpä tämä eukko oli toisella kuulla raskaana eli het puhelun jälkeen olikin raskautunut :O eipä kuulu moiset eukot mun oikeisiin ystäviin. minusta tommonen on kieroa. ja jälkeenpäin selitti asiaa,että kunnioitti miehen toivetta ettei kerrota ku mies ei halunnut,että kaikki :O utelee millon ootetaan! naurettava selitys ku mähän oon kaikki ihmiset ja en ikinä ois siltä ukolta sitä asiaa udellu :D että näin pimee kaveri. siinä rapisi pitkäaikainen ystävyys....valehtelun takia!

No kyllähän mielensä saa muuttaa, eikä siitä ole kenellekään tilivelvollinen, mutta juuri tuosta syystä en tosiaan koskaan menisi huutelemaan mitään tuollaista. En haluaisi, että kukaan luulee lapseni olevan vahinko. Ja vaikka olisi vahinko, niin ei sitä kenenkään tarvitsisi tietää ;)
Mutta kummallisia kavereita sulla, jos tuosta suuttuvat :O Kyllä todellakin mielensä saa muuttaa.

No mun mielestä taas on tökeröä udella, että vieläkö meinaatte hankkia lapsia. Meillä on 2 ja odotan kolmatta ja aiempiin uteluihin olen vastannut jotain epämääräistä, että onhan tässä nyt jo tarpeeksi hommaa.. en minä ainakaan halunnut kaikille julkisesti kertoa, että ei kuule kun yritetään para-aikaa kolmatta. Ne henkilökohtaisia asioita. Jos joku tosta suuttuu, niin sitten suuttuu. Hanki ap fiksumpia kavereita. ;)

mikäs oikeus kaverilla sitten utelemalla udella minun raskautumisyrityksistä??? minusta jos on oikeasti pitkäaikainen ystävä ja on jaettu vakavat sairaudet ja huolet ym. niin sillon oisi voinut myös jakaa tämänkin. ystävyys nyt vaan on sitä! eriasia jos vaan joku kaveri/puolituttu ni sitten ei tarvi kertoa yhtään mitään. omassa tapauksessa kyse oli kyllä ihan valehtelusta...naurettavineen selityksineen päivineen! niin ja sanottakoo vielä,että vauvanteko ei ollu tässä se ongelma!

No huh huh mitä juttua täällä taas :D
"valehtelit!!!" -just joo!
Ei kukaan ole mitenkään tilivelvollinen lisääntymissuunnitelmistaan kenellekään. Todellakaan. Ja juuri tästä syystä myös tuollaiset utelut on tökeröitä.
Meillä oli vastaavan tapainen tilanne, paitsi en "valehdellut", vaan mieli muuttui ja appiukko ekana kysyi, että "oliko vahinko vai suunniteltu??" :headwall:

Kaverisi on tässä idiootti, mutta onkohan taustalla muutakin?

Viimeksi muokattu:
Kyllä se olis voinut meillä mies ihmetellä kun olisin todennut sille sen ehdotettua kolmosta, että ei voida, katsos kun oon kaverille jo luvannut, että meidän lapset on tässä. :p

Pöh. Se on teidän oma asia. Ei kaikki halua julkistaa kovaan ääneen montako lasta AIOTAAN tehdä, ei niitä aina noin vaan saada.

• Tykkää
Reactions: evvk
no jotkut ajattelevat noin kevytkenkäsesti ystävyyssuhteitten kiemuroista...minä en siihen kykene. kovasti loukkasi kaiken oman tiedon jakamisen jälkeen kyseinen valehtelu. mutta no sanotaanko näin,että en jää tätä eukkoa kaipaamaan ;) onneks vielä on niitä ystäviä missä ystävyys on oikeasti molemminpuolista jakamista. enkä ois varmaan loukkaantunutkaan tästä yhtään,jos hän ei olis utelemalla udellut minulta minun raskautumiskuvioita.

evvk:lle! jos sinustakin uteleminen on törkeää niin juurihan sanoin,että tämä kyseinen ihminen ite uteli minulta näitä asioita...ja kun heitin vastautelun niin hän valehteli ja joo kyllä se oli iso vale minusta! ehkä sinun ystäväpiirissä tämmönen toiminta on normaalia? mutta minä en oikeilta sydänystäviltä tällästä siedä tai siis tässä paljastui mulle ettei se olekkaan sydänystävä. tätänykyää se on mulle vaan tuttava!

Yhteistyössä