Kolmas koira lapsiperheeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koirarakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koirarakas

Vieras
Mikä voisi olla hyvä vilkas koirarotu lapsiperheeseen. Koira tulisi meille. Meillä on 9, 6 ja 2 vuotiaat lapset ja 13 vuotias sakemanni mix sekä 11 vuotias irlanninsetteri. Ja nyt 9 vuotias haluaisi itselleen omaa harrastuskoiraa. Hän miettisi bordercollieta työlinjaisena, sanoin, että ei ainakaan työlinjaista. Asumme isossa omakotitalossa maalla, ja niin juu meillä on kissa, hevonen ja lampaita ja mies etsisi nyt uutta paimenkoiraa, kun ollaan nyt vaan lainailtu naapurin koiraa, kun 13 vuotias jäi eläkkeelle 2 vuotta sitten, että mitäs ehdottelisitte?

Siis tyttö mietti sitä näyttelylinjaista, mutta sanoin, että iskä tarvii käyttölinjasen, vai käykö näyttelylinjaset bortsut paimennukseen, ja mitä muita rotuja vois käyttää, semmosta mitä 9-vee voi hallita agilityssä ja näyttelyissä, ehdotuksia otetaan mielellään vastaan!!

[QUOTE="kike";22908538]Olettekko ottamassa koiraa yhteiseen käyttöön vai tytölle? Muistathan että lapsen vastuulle ei voi eläintä ottaa?[/QUOTE]

Yhteiseen käyttöön, kun paimentaa niitä lampaita mieheni kanssa ja tytön kanssa käy näyttelyissä ja muissa harrastuksissa ja isä ja pikkusisko auttaa hoidossa, mun vastuulla on vanhemmat koirat, kun ne on niin oman arvonsa tuntevia, ja vanhempaa kiinnostaa vaan paimennun ja minä, siis vanhemmat koirat ovat minun, uudesta koirasta tulisi esikoisen ja mieheni yhteinen, kun molemmat haluavat koiraa, mutta voiko paimennuksessa käytettävää koiraa käyttää muussakin, kuin siinä paimennuksessa? Kun ei nyt viittisi kahta koiraa ottaa, ja sitten lapsi saisi vasta suunnilleen 5 vuoden päästä oman koiran ja mies tarttee jo ihan heti, kun tulee työhön ja kuitenkin paimennuskoulutuskin kestää n.2-4 vuotta...

Yhteistyössä