Kolmannenasteen repeämä...

Luin tuolta vastaanotolta nimimerkin kolmas aste kysymyksen lääkärille ja oli pakko vastata ja poistaa vähän pelkojasi. Jospa vaikka
huomaisit tään täältä. Itse sain kolmannen asteen repeämän ensimmäisessä synnytykdessä. Pari viikkoa ennen lapsen syntymää lapsen painoarvio oli n.2,8kg. Synnytys oli ihan normaali eka synnytys mut sain sen kolmannen asteen repeämän. Siinä lääkärin parsiessa aloin katella vauvaani ja sanoin et onpa se ison näköinen, paljonko se painoi. Lääkäri tuumi samaa et iso on. Tytär painoi 3.960kg! olihan se suurikokoinen, itse olen pienikokoinen äiti. Eipä tarvinut miettiä miksi minua tunti roslittiin kiinni alapäästä.

Mutta yhtään kertaa en kuullut etten voisi synnyttää enää normaalisti alakautta. Ja kolme olen sen jälkeen synnyttänyt alakautta eikä kahdelta viimeiseltä ole tavinnut ommella lainkaan. Mut ehkä repesin eka kerral suuren lapsen takia. On varmaan eri asia jos on viel ahdas lantio. Kannattaa kysellä asiasta aivan neuvolassa ja poistaa pelot.
Mut tsemppiä vaan, Kyllä on ollut ihania synnytyksiä kun ei ole ollut ompeleita ja toipunut sit tosi nopeesti!
 

Yhteistyössä