Kolinaa naapurista,lapsetko ne siellä riehuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Muuttaja"

Vieras
Olen esikoista odottava nainen.Muutimme kuukausi sitten rivitaloon.Naapurissa asuu kaksi lasta,2 ja 4 vuotta. Olen äitiyslomalla ja päivisin kotona.Miten tuolta naapurista voi kuulua niin paljon kolinaa. Jatkuvastiko ne siirtää huonekaluja vai mitä?

Kun asuimme vielä kerrostalossa niin yläkerran lapset heräsivät joka aamu heti klo6 jälkeen ja ekaks joka aamu ne kaatoi laatikollisen legoja lattialle :(
Kerrostaloelämää ihainimmillaan.

[QUOTE="mie";24795238]Kun asuimme vielä kerrostalossa niin yläkerran lapset heräsivät joka aamu heti klo6 jälkeen ja ekaks joka aamu ne kaatoi laatikollisen legoja lattialle :(
Kerrostaloelämää ihainimmillaan.[/QUOTE]

Sitä se meilläkin on. Lapset 1,5v ja 4v. Mahdotonta niitä on kieltään leikkimästä, telkku ei kumpaakaan kiinnosta paria minuuttia kauempaa. Sääliksi käy naapureita..tosin alakerrassakin asuu lapsiperhe mutta lapset jo koulussa.
Sanon aina että leikitään vähän hiljasempaa jne, isomman kanssa onnistuukin hetken aikaa hyvin, mutta pienempi pitää jatkuvaa älämölöä, lisäksi kirkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24795346:
Sitä se meilläkin on. Lapset 1,5v ja 4v. Mahdotonta niitä on kieltään leikkimästä, telkku ei kumpaakaan kiinnosta paria minuuttia kauempaa. Sääliksi käy naapureita..tosin alakerrassakin asuu lapsiperhe mutta lapset jo koulussa.
Sanon aina että leikitään vähän hiljasempaa jne, isomman kanssa onnistuukin hetken aikaa hyvin, mutta pienempi pitää jatkuvaa älämölöä, lisäksi kirkuu.

vaikeeta niitä muksuja on pitää sohvalla kädet muhvissa istumassa. Väkisinkin tulee enemmän kolinaa ja meteliä kuin jos asunnossa ois vain aikuisia. Kyllä sä ap sen tulet huomaamaan. Tietenkään mitään pattereita ei saa paukuttaa ja mä en anna lasten esim hyppiä lattialla kun se kuulostaa varmasti kauheelta alakertaan. Mutta takuulla meiltä kuuluu alapuolelle koko ajan pientä kolistelua kun lapset leikkii, siirtävät leluja, joku lelu voi tippua lattialle jne. Ja meillä vauva itkee toisinaan öisin, ei tuntikaupalla mutta kuitenkin. Ei oo kuitenkaan kukaan valittanu, kai ne tajuaa että vauvalle on vaikea sanoa että nyt on hiljaisuus ja pitää nukkua...

No semmostahan se on. Meillä saa jo ihan alle vuoden ikäinen VAUVA melkoset kolinat aikaan. Sitä kun jyrryytetään keittiön jakkaroita ja hakataan patteria. Totta kai tähän yritän puuttua ja keksiä jotain muuta, mutta väkisinkin sitä jotain kuuluu. Samoin kun lähdetään pukemaan ulos vaatteet (tai päikkäreille), niin varmaan kuuluu semmonen huuto että terve vaan! =)

Mun mielestä kerrostalossa ja rivitalossa asuvien on yksinkertaisesti siedettävä naapurien ääniä. VArsinkin kun puhutaan lapsista, niin ollaan mekin pienenä saatu elää niin saa myös meidän jälkikasvukin. Jos tätä ei voi kestää, niin täytyy muuttaa omakotitaloon ensinnäkin. Ja jos siinäkin naapurit häiritsee, niin sitten johonkin korpimaille. Mua ittee ei häiritse yhtään naapureiden lapset ja riehuminen, ei myöskään remppaäänet jne. Ainoastaan yöllinen biletys häiritsee, koska se ei ole mitään tahatonta ja järjestyssaääntöjen vastaist. Lapsethan saa esimerkiksi itkeä yöllä, tästähän on muistaakseni käyty ihan raastuvassa asti.

Kyllä sitä sitten, kun sulla se masuasukki sieltä tulee, niin pikku hiljaa ymmärtää että elämässä on muutaki ku naapureiden mielipiteiden ajattelu! Ja joo, tiedän että se vaatii uutta ajattelutapa. Oon itse ollut aina ihan hissunkissun tyyppi, mut nyt oon sitä mieltä että jos eivätk estä meidän tavallista elämää niin voivat muuttaa muualle. Piste. Lisäksi sulle voi tuo todellisuus tulla aika nopeesti vastaan, meidän pikkunen oli nimenomaan pikkuvauvana ihan älyttömän mekkaloiva koska kärsi allergiaoireista (öisin ja päivisin) sekä muutenki inhos pukemista ja vaatteiden vaihtoa jne. Toivotaan toki, että muut saisivat terveitä lapsia ilman allergioitakaan =)

ONNEKSI ASUTAAN MAALLA JA OMAKOTITALOSSA!! Saadaan herätä lasten kanssa rauhassa 6:lta eikä taatusti häiritä ketään, eikä tarvi yöllä miettiä mitä naapurit ajattelee jos 3V saa itkukauhu kohtauksen tai jos vauva itkee uni-itkua tai tai tai

[QUOTE="äittä";24795378]
Mun mielestä kerrostalossa ja rivitalossa asuvien on yksinkertaisesti siedettävä naapurien ääniä. VArsinkin kun puhutaan lapsista, niin ollaan mekin pienenä saatu elää niin saa myös meidän jälkikasvukin. Jos tätä ei voi kestää, niin täytyy muuttaa omakotitaloon ensinnäkin. Ja jos siinäkin naapurit häiritsee, niin sitten johonkin korpimaille. Mua ittee ei häiritse yhtään naapureiden lapset ja riehuminen, ei myöskään remppaäänet jne. Ainoastaan yöllinen biletys häiritsee, koska se ei ole mitään tahatonta ja järjestyssaääntöjen vastaist. Lapsethan saa esimerkiksi itkeä yöllä, tästähän on muistaakseni käyty ihan raastuvassa asti.

K[/QUOTE]
Kyllä mun mielestä vanhempien pitää osata kasvattaa lapsiaan siten, että ei mitään ihan älytöntä meteliä pidetä sisällä. Meillä ainakin lapset ovat ihan pienestä pitäen opetettu juuri mm. siihen, että pattereita ei hakata, eikä lattiaan hakata mitään palikoita. Ja hyvin ovat oppineet. Eli joko kyse on vanhempien kyvyttömyydestä kasvattaa lapsiaan tai sitten jotenkin vähän vajaista lapsista, jotka eivät opi mitään, jos jatkuvasti melutaan.

Kyllä mun mielestä vanhempien pitää osata kasvattaa lapsiaan siten, että ei mitään ihan älytöntä meteliä pidetä sisällä. Meillä ainakin lapset ovat ihan pienestä pitäen opetettu juuri mm. siihen, että pattereita ei hakata, eikä lattiaan hakata mitään palikoita. Ja hyvin ovat oppineet. Eli joko kyse on vanhempien kyvyttömyydestä kasvattaa lapsiaan tai sitten jotenkin vähän vajaista lapsista, jotka eivät opi mitään, jos jatkuvasti melutaan.

Vauva ei vielä tajuu,ettei pattereita saa paukuttaa. :(

Vauva ei vielä tajuu,ettei pattereita saa paukuttaa. :(

No ei se tajua sitäkään, ettei sormia saa työntää pistorasiaan eikä syödä pesuaineita, sen takia vanhemman onkin vahdittava sitä ihan koko ajan ja estettävä ennalta nämä asiat.

Ei kaikilla, jotka kaipaa asumisrauhaa, todellakaan ole varaa muuttaa minnekään omakotitaloon keskelle korpea. Täytyy vaan sit jokaisen joustaa ja huomioida muita - myös lasten ja heidän vanhempiensa.

Kyllä mua ihmetyttää vähän se, että silloin kun olin itse lapsi, meillä ainakin oli sisä- ja ulkoleikit ihan erikseen. Nykyään tuntuu kaikki antavan lasten remuta sisällä ihan kuin ulkonakin, olla hippaa, heitellä palloa jne...

Yhteistyössä