Kolikoita 10 kiloa pankkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko kokemusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko kokemusta

Vieras
Minulle on kertynyt kolikoita noin 10 kiloa, arvoltaan muutama satanen.

Ajattelin että tallettaisin ne pankkiin omalle tililleni - ottaako pankit vastaan kolikoita enää tätä nykyä?

Ottaa. Ne laitetaan automaattiseen laskuriin, joka syö kolikot, antaa kuitin, ja sitten meet tiskille tallettamaan summan tilillesi (joka tietysti nykyaikana maksaa palvelumaksun)

Itsekö se toimenpide ( laskuriin laitto) on tehtävä ja mistä se laskuri löytyy?

Riippuu pankista. Meidän pankis kolikot viedään tiskille ja pankkihenkilö hoitaa laskuriin laiton. Palvelumaksua ei mene.
Ilmeisesti monet pankit ottaa hommasta palvelumaksun.
Täälä ainakin Nordea lähettää kolikot johonkin jossa ne punnitaan? ja siitä päätellään paljoko siinä on, tilitys kestää kuulemma pari-kolme viikkoa.

Talletus automaatissakin on jokin raja, että paljonko se ottaa vastaan.

Osaatko varmasti arvioida määrän? Pienistäkin kolikoista tulee äkkiä monta sataa kun niitä on noin paljon

Talletusautomaattiiin vaan. Sinne voi viedä 5000€ verran kuussa rahaa. Ne saa samantien tililleen. Kannattaa tarkistaa, että kaikki on hyväksytty, eikä ole tullut koneesta läpi.
http://otto.fi/talletus/
Pankeissa yleensä pussitavat ne ja menevät muualle laskettavaksi ja tulevat tilille vasta viikon päästä. Samaten voi mennä käsittelymaksuja.

S-pankissa ainakin voi tallettaa kolikoita. Monet kerrat olen vienyt ison kasan kolikoita sinne, henkilökunta käy ne laskemassa jollain laitteella takahuoneessa, sitten kertovat mikä summa siellä oli ja naputtelevat tilille. Näkyy heti.
Joissain Prismoissa kuulemma taas olisi niitä laskuvekottimia johon ne kolikot itse laitetaan, mutta sehän selviää sieltä pankin tiskiltä kysymällä mikä on käytäntö.

Ennen S-pankkiin siirtymistä olin Ikaalisten Säästöpankin (nyk. Aito säästöpankki tjsp.) asiakkaana toisella pienellä paikkakunnalla kun Ikaalinen, ja sinnekin pystyi kolikoiden kanssa marssimaan ja olivat heti tilillä.

Mutta sehän on ihan pankkikohtaista, että ottavatko ollenkaan niitä vastaan, ja jos ottavat, niin lasketaanko paikan päällä, lähtevätkö jonnekin laskettavaksi ja näkyy jonkun päivän päästä tilillä vai onko sitten tuo jo mainittu 'itsepalvelulaskuri' siellä pankin tiloissa.

Yhteistyössä