koliikkivauva ennemmin kuin atoopikko

  • Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti
äiskä
Jos mun pitäis nyt valita kahdesta vaihtoehdosta, koliikki vauva, vai atoopikko, niin EHDOTTOMASTI koliikki, se yövalvottaminen sentään loppuu n. 3 kk iässä, mutta meillä atoopikko-poju valvottaa joka ikinen yö vielä 2,5 vuoden iässä kun sitä reppanaa aina vaan kutittaa, vaikka miten hyvin hoidat, rasvaat ja ataraxiakin se saa.. sääliksi käy pientä. Mutta toivottavasti kesällä syntyvä pienokainen saa olla terveenä. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja ihania nämä faktat:
Vai että loppuu se siinä 3kk:n iässä?
Noin 3kk iässä. Ainakin mitä olen siitä lukenut ja kokenut (siskollani oli koliikkivauva) niin ei taida ainakaan yli vuotta kestää, vai mitä?
Niin, sinä puhuit yövalvottamisesta. Aika moni tervekin vauva valvottaa vielä kauemmin kuin 3 kuukautta. Eikä koliikki tarkoita samaa kuin yövalvottaminen.
 
äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Toisaalta atooppisilla vauvoilla on yleensä ruoka-aineallergioita ja atopia helpottaa kun allergiat on selvitetty.
Jep, helpotti vähän ku selvis, ettei se kestä yhtään kananmunaa. Mutta talvet on pahimpia, varsinki nää kovat pakkaset.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Onko tää nyt ollenkaan järkevää verrata eri sairauksia toisiinsa tällä tavoin.. Aikuisia ihmisiä vielä :eek:
no sen järkevyydestä en tiiä, mut joka tapauksessa näin on. Mulle ennemmin koliikkivauva ku atoopikko
 
vieras
Mun tyttö on atoopikko, jolla oli vauvana koliikki. Vauvallani ei muuten loppunut itkut seinään, vaan noin viikon aikana väheni koko ajan ja lopulta loppui kokonaan. Eikä vauvani valvottanut juurikaan öisin, vaan nukkui yönsä hyvin. Vauva itki lähinnä iltaisin, mutta jonkun verran myös aamulla ja päivällä. Kun koliikki loppui, niin ei ole turhista itkenyt. Eli sainpas sitten helpon lapsen, vaikka koliikki olikin ja se oli melko raskasta aikaa.

Teen nyt vastaiskun ja sanon että en vaihtaisi vauvan n. kolmea kuukautta kestävää koliikkia vauvaan joka on vaikea ns. itkuherkkä lapsi. ;) Ottakaa miten haluatte.
 
suvi-tuuli
mikä yövalvottaminen? meillä oli neidillä koliikki 24h/vrk ekat 4 kk alkoi sitten helpottamaan pikkuhiljaa sen jälkeen, ja voin sanoa että koska esikoinen oli allerginen/atoopikko että kumpi lienee ollut helpompi: no se allergikko/atoopikko tietysti!!!
 

Yhteistyössä