KOLARIN SYYLLINEN ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
parkkipaikalla a ja b auto peruuttavat yhtäaikaa. a auto pieni naarmu ja b auto ovi rutussa,poliisit paikalle ei syyllistä molempein vika.Muutamaa tuntia myöhemmin b auto vaihtaa kertomusta ja poliisit soittavt a autolle ja sanovat että myönnätkö syyllisyyden vai laitammeko tutkintaan...hänen mielestä syyllinen oli a auto merkkeihin viitaten,mutta miksiköhän sitä ei jo alussa sitten sanottu ?a auto nyt tuskailee miten tässä käy.......

Jos yhtä aikaa peruuteaan, niin molempien vika kai. Poliisien olisi pitänyt ottanut kantaa syyllisyyteen jo tapahtuma paikalla eikä jälkikäteen huudella. Poliisit mokasivat. Ilman muuta käskeä laittaa tutkintaan eikä myöntää syyllisyyttä tai muuttaa itsekin kertomusta jos se kerta myös b auton kuskille sallittiin.

Kiellät syyllisyyden. Mutta oli miten oli, niin lopputulos on kuitenkin sama. Kaskosta ja liikennevakuutuksesta tippuu bonukset jokatapauksessa ja omavastuun joudut maksamaan.

Niin siis olen tämä a auto ja nyt illalla sama poliisi soitti,joka siis aamupäivällä kävi paikanpäällä kun pysin tätä toista osapuolta soittamaan varuulta poliisit että tiedetään miten toimia.
Poliisi silloin sanoi että näin käy kun ajetaan autolla,molempien pitää olla tarkkaavaisia ja huomaavaisia liikenteessä.etteköhän te saa tämän sovittua kun vakuutus korvaa molemmilla.
Nyt sitten vissiin jos ottasin syy niskaani niin saisin sakot ja joutusin korvaan sen toisen auton oven voi perkele.....tutkintaan saa kyllä mennä ennen kun koko syytä otan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
parkkipaikalla a ja b auto peruuttavat yhtäaikaa. a auto pieni naarmu ja b auto ovi rutussa,poliisit paikalle ei syyllistä molempein vika.Muutamaa tuntia myöhemmin b auto vaihtaa kertomusta ja poliisit soittavt a autolle ja sanovat että myönnätkö syyllisyyden vai laitammeko tutkintaan...hänen mielestä syyllinen oli a auto merkkeihin viitaten,mutta miksiköhän sitä ei jo alussa sitten sanottu ?a auto nyt tuskailee miten tässä käy.......

mulle sattu kerran vastaavanlainen tapaus parkkipaikalla. Poliisit kävi tsekkaan ja sanovat, että peruuttajalla on väistämisvelvollisuus. Molemmat peruuttivat, molemmat syyllisiä.

sehän se tässä on että kumpikaan ei nähnyt toisiaan ja peruutti kunnes pum...sehän se tässä kun mä peruutin hiljaa mutta vain pikku naarmu takapuskurissa ja tällä toisella sitten ovi kasassa....eli sen on täytynyt mennä vauhdilla. Kerrottakoon että mulla iso farmari ja toinen oli pikku auto.

no, ensinnäkin jos olet syyllinen, toisen auton vahingot korvataan sinun liikennevakuutuksestasi, tosin sinulla putoavat bonukset ja omat vahingot menevät tietysti omaan piikkiin (paitsi jos sinulla on kasko, niin omista vahingoista maksettavaksi jäisi vain omavastuu).

jos taas molempien vika, voitte valita itse, haetteko korvauksia vakuutusyhtiöstä (eli ovatko vahingot niin suuria, että kannattaa menettää bonukset ja tietty myös omavastuun määrä vaikuttaa). sakkoja määrätään käsittääkseni tosi harvoin noissa parkkipaikkavahingoissa. mutta siis tutkintaan vaan, jos auto b niin vaatii!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tais olla toisella lommo jo ennestään ja sai nyt sinusta maksajan.

ei tainnut olla kun oli sen verran paniikissa tää toinen mamma, luulen että kertomus on muuttunut kun on isännälle kotona kolaria selittänyt.

kiistät ja pyydät tutkinnan ilman muuta.

Yleensä nämä "molemmat peruuttivat" tapaukset päätyy niin että kumpikin maksaa omansa! Tottakai oveen tulee isompi jälki kun puskuriin oli vauhti mitä tahansa jos kerran toisen puskuri oveen osuu. -Outoa on että jpoliisista älkeen päin kysellään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tais olla toisella lommo jo ennestään ja sai nyt sinusta maksajan.

ei tainnut olla kun oli sen verran paniikissa tää toinen mamma, luulen että kertomus on muuttunut kun on isännälle kotona kolaria selittänyt.

Meinasinkin jo kysyä, että oliko vastapuoli nainen, koska usein käy niin, että kotona mies määrää kaapin paikan ja käskee sanoa toisin ja kieltää syyllisyyden. Näitä nyt on nähty.
Vaadi ilman muuta tutkintaa asiasta äläkä mene mitään myöntämään.

Kiitos teille vastauksistanne, saa nähdä miten tässä lopulta käy.Lulinkin jo että se menee että molemmat korvaa omansa, mutta nyt en tiedäkkään miten mahtaa minulle käydä.