Kokoomusnuorten Schubak: ”Järjenvastaista tukea heikomman aineksen lisääntymistä”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiaa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kommentoin vahingossa tohon toiseen ketjuun, mutta sanotaan nyt tännekin, että herätti vaan semmosen ajatuksen että Saul on tainnut kattoa Erilaiset äidit sarjaa männäviikolla..

Itseasiassa "heikoimmalle lenkille" on yks ja sama tuleeko se lapslisä vai ei. Ne saa tietyn määrän toimeentulotukea kaiken muun lisäksi, ja siinä lasketaan tuloiksi tuo lapslisä.

Vain keskituloiset, jotka joutuvat isoimman taksan mukaan kaikesta mahdollisesta nytkin maksamaan, kärsisi tästä eniten. Nytkään eivät meinaa pärjätä palkallaan, toisin kuin pientuloiset jotka saa tukia. Keskiluokkaisille tämä olisi hirveä isku, että lapslisät vietäisiin...

[QUOTE="vieras nainen";27454255]Suomessa on käytössä maailmanlaajuisestikin ainutlaatuinen neuvola- ja äitiysavustus.
Miten tämän lisäksi haluaisit, että yhteiskunta avustaa/helpottaa lisääntymistä?[/QUOTE]

En halua, että yhteiskunta helpottaa lisääntymistä. Haluan, että ne lapset, jotka tänne syntyvät ja joiden perintötekijöihin emme valitettavasti pääse puuttumaan saisivat edes ympäristön sellaiseksi, jolla edesauttaa lapsen kasvua edellytyksiään paremmaksi.

Esim. sossutuen voi tehdä riippuvaiseksi siitä, että syrjäytyneiden/syrjäytymisvaarassa olevien perheiden lapset pääsevät varhaiskasvatuksellisten toimenpiteiden pariin jo syntymästään lähtien.

• Tykkää
Reactions: Data
Minä olen ihan tavallinen, vakkarityössä käyvä äiti. Absolutisti ja savuton, en siis törsää rahaa mihinkään turhaan, en ole juoppo tai narkkari, ikinä en ole ollut työtön. Jos lapslisät poistettaisiin, joutuisin hakemaan apua sossusta, koska palkkani ei riitä normaaliin elämiseen. Sekö sitten olisi vaihtoehto?!

Minä olen ihan tavallinen, vakkarityössä käyvä äiti. Absolutisti ja savuton, en siis törsää rahaa mihinkään turhaan, en ole juoppo tai narkkari, ikinä en ole ollut työtön. Jos lapslisät poistettaisiin, joutuisin hakemaan apua sossusta, koska palkkani ei riitä normaaliin elämiseen. Sekö sitten olisi vaihtoehto?!

Sossukin pitäisi lakkauttaa, se on se vaihtoehto.

Mitä jos näitä kommentteja lukee nuori7lapsi joka on tällaisesta perheestä? Onko tämä nuori arvoton ja heikko aines jota ei tarvitse tukea?
Tällaisilla kommenteilla vo iolla ikäviä seurauksia.
jos puhutte näin kotonanne voitte olla varmoja lapsenne toistavat teitä koulussa.

A-haa! Eli köyhät ei saisi lisääntyä, mutta rikkaat ei tekisi yhtään enempä lapsia kun nytkään. Työvoimapulasta kuitenkin huhutaan ja siksi tuodaan ulkomailta porukkaa, joiden arvot ja elämäntavat poikkeavat hieman suomalaisista, mm. kunniamurhat. Voi teitä rikkaita sitten kun suomalaisia on enää 20% väestöstä ja nämä muualta tuodut ei jaksakkaan olla orjina.

Muutenkin aika mustavalkoista ajatella, että tällä hetkellä köyhä on aina ollut ja tulee olemaan. Rikas menettää omaisuutensa ni lapset tapetaan, koska ei voida tukea huonoa ainesta?

[QUOTE="vieras";27456699]Se on pienipalkkaisten ongelma, ei mun.[/QUOTE]

Niinpä tietenkin. Toivottavasti et ikinä käytä palveluja, joita joku "pienipalkkainen" tekee puolestasi.

[QUOTE="vieras";27456699]Se on pienipalkkaisten ongelma, ei mun.[/QUOTE]

Olis se siinä vaiheessa sunkin ongelma, kun kukaan ei haluais enää tehdä pienipalkkaisia töitä ja/tai ihmiset eläis tuolla kaduilla, ei varmaan kovin rauhallisina. :laugh:

En halua, että yhteiskunta helpottaa lisääntymistä. Haluan, että ne lapset, jotka tänne syntyvät ja joiden perintötekijöihin emme valitettavasti pääse puuttumaan saisivat edes ympäristön sellaiseksi, jolla edesauttaa lapsen kasvua edellytyksiään paremmaksi.

Esim. sossutuen voi tehdä riippuvaiseksi siitä, että syrjäytyneiden/syrjäytymisvaarassa olevien perheiden lapset pääsevät varhaiskasvatuksellisten toimenpiteiden pariin jo syntymästään lähtien.
Mutta ei pidä leimata kaikkia pienituloisia syrjäytymisvaarassa oleviksi. Pelkkä pienituloisuus ei saisi aiheuttaa mitään erityistoimenpiteitä.

[QUOTE="vieras";27457129]Ai jos sossusta ei saa rahaa ei kukaan enää tekisi pienipalkkaisia töitä?[/QUOTE]

Tervemenoa vaan Jenkkeihin asumaan ihmiset, jotka kaipaavat yhteiskuntaa, joka jättää ihmiset heitteille. =)

Olispa ihanaa, kun Suomessakin pitäisi tehdä useaa työtä elääkseen ja kadulla mellastaisi kodittomia. NOT.

Uusimmat

Yhteistyössä