Kokoomusmiljonäärit ostivat Alfa TV:n!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hjallis Harkimo, Eero Lehti, Toivo Sukari ja Heikki Salmela lähtivät tv-kanavan omistajiksi
Kymmenkunta vuotta toimineen televisiokanava AlfaTV:n osakeanti on tuonut yhtiön omistajiksi tuttuja nimiä.

Nyt menee mainosvaltamedian lehtien ja gallupfirmojen (Taloustutkimus, TNS Kantar..) lisäksi myös TV-kanavat kokoomuksen propaganda-aseiksi.

Liikesuhde Ylen ja Taloustutkimuksen välillä on mielenkiintoinen. Kansanedustaja Eero Lehti (kok) on paitsi yrityksen omistaja myös Ylen hallintoneuvoston jäsen. Lehti kuului myös viime kesänä Ylen rahoitusta pohtineeseen Satosen työryhmään, joka yllättäen päätyi Ylen kannalta lempeään lopputulokseen. Vielä alkuvuodesta Lehti ärhenteli yksityistävänsä Ylen ainakin osittain, mutta jokin käänsi miljonäärin mielen.

Asema Yle-gallupien tuottajana on paitsi taloudellisesti tärkeä myös näkyvyytenä ja brändipaikkana loistava. Kansaneduastaja Lehden ja Ylen diiliä suojaa liikesalaisuuden hämärä. ”Kohtuullinen”, kuittaa Yle hintakyselyn.

Ylen johtajana on muuten EK:n ja työnantajajärjestö Paltan nainen. Hallituksen puheenjohtaja taas "omistajan ja elinkeinoelämän ääni" Matti "Bilderberg" Apunen.

• Vau!
Reactions: Echo
Tuo Alfa-TV on alunperin yhden lähetysjärjestön alullelaittama...

No uskon että vähemmän viherpunikki näiden omistajien käsissä.

Itse olen tykännyt Alfa-tv: stä ja varsinkin sen haastatteluohjelmista. On kanava jossa saa puhua ilman sensuuria, myös vaikeista asioista.

Hesari on menettänyt arvostuksensa minun silmissäni, huomaa millainen arvomaailma ja se ikävällä tavalla rajaa keskusteluja tiettyyn suuntaan. Journalistinen vapaus ei toimi kuten ennen.

Minkä?

Salmela on ainakin helluntalainen ja Sukarikin vissiin perhetaustaltaan.
Sukari on lesta. Mut se Alfa-tv ei ole ollu hurjan kristillinen, joten luulen että tuolla ukkoköörillä on tavoitteena vaan semmoinen porvari-konservatiivinen kanava.

Onkohan niillä sellasta vähän niinkuin chätti tuntia jossa kansalaiset saa esittää suorassa lähetyksessä kysymyksiä ja sit ne vastailee ilman valmistautumista. Tai tulisko srllanen ohjelma siis voisin kyllä kattoo

Yhteistyössä