Kokonaisena vartaassa paistettu possu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26964541]Asian voi tehdä monella tapaa, voi syödä ruokansa ja iloita juhlista, ja voi mässätä ja tanssia kuolleen eläimenruhon ympärillä.

Veisittekö lapsenne grillijuhliin joissa valmistetaan lihaa kymmenessä grillissä tavalliseen tapaan?

Veisittekö lapsenne juhliin joissa on kymmenen seivästettyä eläintä, viisi possua ja viisi karitsaa pyörimässä hiilloksen päällä?

Veikkaan että monet täällä eivät ole tajuavinaan pointtia. :)[/QUOTE]

Veisin kyllä ja olen viennytkin. Tosin possuja oli vain kaksi.

Veisin molemmissa tapauksissa tyytyväisenä.
Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä kutsusta ruokalajien perusteella, ja lapsillekin olisi varmasti mielenkiintoista nähdä liha sen originaalissa olomuodossa.

Varmasti. Mä suorastaan toivoisin, että tällaisia kaikille avoimia bakkanaali-puistojuhlia järjestettäisiin, hämäränä syysiltana, jossa kuolleet eläimet kierisivät hiljalleen vartaissa ja lapset saisivat itse veistää possusta kylkeä lautaselleen. Kaikilla olisi niin hauskaa.

:)

[QUOTE="vieras";26964541]Asian voi tehdä monella tapaa, voi syödä ruokansa ja iloita juhlista, ja voi mässätä ja tanssia kuolleen eläimenruhon ympärillä.

Veisittekö lapsenne grillijuhliin joissa valmistetaan lihaa kymmenessä grillissä tavalliseen tapaan?

Veisittekö lapsenne juhliin joissa on kymmenen seivästettyä eläintä, viisi possua ja viisi karitsaa pyörimässä hiilloksen päällä?

Veikkaan että monet täällä eivät ole tajuavinaan pointtia. :)[/QUOTE]

Juu, kyllä veisin. Lasten on hyvä nähdä, mistä ruoka tulee ja kuinka sitä tehdään. En usko, että kovin moni esim. paistaa jauhelihaa lapsiltaan salaa. Onko lihamyllyssä jauhaminen ja sen jälkeen paistaminen mielestäsi jotenkin vähemmän brutaalia kuin vartaassa paistaminen? Ymmärrän kantasi, mikäli et lainkaan hyväksy lihansyöntiä. Tällöin tottakai kaikki eläinten tappaminen ja syöminen on mielestäsi väärin. Mutta erikoista, jos se on kypsennytavasta kiinni.

No ihan samalla tavalla ne kaupan grillibroiskut tehdään, käytkö K-kaupan lihatiskilläkin yökkimässä ja kiroilemassa? Vai olisiko lempeämpää sitä raatoa kohtaan ensin pilkkoa lihat ja vasta sitten laittaa ne palat pienempiin grillitikkuihin?

Eikö se sinun mielestä ole irvokasta ripustaa ruumis vartaaseen? Se hajukin, pelkkä ajatus siitä tuo oksennuksen suuhuni. Kerran erehdyin menemään häihin, missä oli ruumis vartaassa. Mielenkiintoinen tapa juhlia häitä, ehkäpä se oli vain vertauskuva mitä heidän "avioliitolleen" tulee käymään, tai niin ainakin toivon. Ja kyllä, kaupan grillissä oleva broileri on myös yököttävä, mutta ei niin kuvottava kuin nisäkäs vartaassa.

Eikö se sinun mielestä ole irvokasta ripustaa ruumis vartaaseen? Se hajukin, pelkkä ajatus siitä tuo oksennuksen suuhuni. Kerran erehdyin menemään häihin, missä oli ruumis vartaassa. Mielenkiintoinen tapa juhlia häitä, ehkäpä se oli vain vertauskuva mitä heidän "avioliitolleen" tulee käymään, tai niin ainakin toivon. Ja kyllä, kaupan grillissä oleva broileri on myös yököttävä, mutta ei niin kuvottava kuin nisäkäs vartaassa.
Ruumis? se o nkylläkin eläimellä ruho, ja tässä tapauksessa ruokaa tai oikeamin aika hemmetin hyvää ja maukasta ruokaa:popcorn:

• Tykkää
Reactions: röppö
[QUOTE="vieras";26964703]Varmasti. Mä suorastaan toivoisin, että tällaisia kaikille avoimia bakkanaali-puistojuhlia järjestettäisiin, hämäränä syysiltana, jossa kuolleet eläimet kierisivät hiljalleen vartaissa ja lapset saisivat itse veistää possusta kylkeä lautaselleen. Kaikilla olisi niin hauskaa.

:)[/QUOTE]

Ensin voisi käydä eläintilalla söpöstelemässä niitä pienissä tiloissa iniseviä possuja joiden emä on teljetty imetyskylkiasentoon kahden rautatangon väliin sementtilattialle.
Tai siellä bakkanaalikekkereillä olisi karitsoita ja possuja karsinoissa siliteltävinä. :) Ja myynnissä pieniä pehmopossuja lapsille muistoksi. Ehkä sellaisia joihin voi työntää tikun?

Olen nähnyt kuvan jossa koirien ja kissojen ruhoja roikotetaan kaltattuina.
Veisittekö lapsenne kiinalaiselle torille?
"Siinä roikkuu Rekku, vaan ei se ole meidän"

:)

Mummeliisa vain uhosi. Tuollaista ruokaa ne söi, ei mitään kokonaisena vartaassa paistettua possua!
http://www.viipaleita.net/blog/satu/2012/08/26/joitain-kuvia-venetsialaisista