[QUOTE="vieras";23968095]Aijaa, että lasten kanssa ei voi äitinä kokea oloaan koskaan raskaaksi tai on jotain vikaa kasvatuksessa. Teilläkö sitten elämä on täydellistä ja lapset toimii kuin ohjelmoidut koneet mukavasti. No siinätapauksessa sitten, kerro vikkis. kyllä mun tuntemissa kaikissa lapsiperheissä on havaittavissa aika-ajoin väsymystä. ja äkkisiltään viikon pärjääminen lasten kanssa on yhtä totuttelukysymys kun yh:illa jotka jäävät alkuunsa yksin. Kyllä kai kaikkiin uusiin tilanteisiin kestää sopeutua ja sitä saa vähän jännittää. Eri asia sitten miten kaikkeen rutinoituu ja tottuu ajan kanssa. Ihmeen törkeää kommenttia täällä ap:lle joka mun mielestä ei mitään pahaa ole sanonut kenestäkään.[/QUOTE]
Et sitten tainnut lukea kaikkia viestejä? Kaikissa mun tuntemissa perheissä vanhemmat kyllä pärjäävät lastensa kanssa, eikä mun mielestä lasten kuulu tapella keskenään, kuten tuolla joku kirjoitti. Riitoja tulee, mutta ne pitää pyrkiä ratkaisemaan, ettei riitatilanne ole pysyvä. Ja olen sitä mieltä, että toki vanhemmat väsyvät välillä, mutta jos eivät pärjää alaikäisten lastensa kanssa, on syytä katsoa peiliin.
En kertakaikkiaan kestäisi asua sellaisessa perheessä, jossa riidellään päivittäin, tai edes viikottain.
Tunnen niin monta perhettä, joissa on erilaisia, eri ikäisiä lapsia, ja nuo kaikki tuntemani perheyhteisöt toimivat enimmäkseen ilman riitoja.
Riitoja sattuu varmaan lähes jokaisten sisarusten välille joskus, mutta jos näin tapahtuu päivittäin, tai siinä määrin ettei siihen ole mitään kontrollia, on mielestäni joku mennyt pieleen lasten kasvatuksessa, tai lapsessa/lapsilla on jotain "häikkää" (adhd tms...).