Koko talon sisustaminen

Miten oikein olette onnistuneet valitsemaan rakennusvaiheessa isoon ja miksei pieneenkin omakotitaloon sisustuksen niin että olette siihen tyytyväisiä ja että tulos on tasapainoinen olematta kuitenkaan tylsä?
Mitä enemmän netissä surffaa sen enemmän löytyy mielenkiitoisia ideoita. Runsaudenpula!
Olen ajatellut laittaa mahdollisimman yksinkertaista, laadukasta peruskamaa, johon ei kyllästy heti, eli se helpottaa hommaa.
Olen myös kerännyt kuvia, joista tykkään ja myös sellaisia, joista en tykkää. Niiden kanssa on sitten helpompi käydä miehen kanssa neuvotteluja, tai ainakin luulisi.. :D sen tiedän, että keittiöstä tulee vääntö, saa nähä kuin käy :kieh:

Sinullahan on mainio konsti rajata suunnatonta sisustustarjontaa.:)

Meillä on aivan uusi talo.Valittiin melko pelkistetty tyyli,ajaton värimaailma ja kestävät sekä pestävät pinnat.Esim.lasikuitutapettia lähes jokaiseen huoneeseen,voi pyyhkiä ja vaikka maalata uudestaan eri värillä.Laminaattia sekä laattaa lattioihin.Kaikki valinnat tehtiin täydessä yhteisymmärryksessä mieheni kanssa. =)
Onnistuneita sisustusvalintoja teille =)

Asut samassa kaupungissa kuin mekin. Tiä vaikka ollaan teidän talo nähty, kun ympäriinsä olemme ajelleet ideoita hakemassa =) Yllättävän paljon niitä on tullut! Yhdestä talosta hoksattiin silloin tosi kiva kaidesysteemi, eli näin se varmaan projekti etenee.. Tuntuu vaan että kun olen kaikenlaisia esitteitä katsellut, että ne mieluisimmat ovat myös sieltä kalleimmasta päästä. Toiveissa olisi löytää se kultainen keskitie.
Onnea uuteen kotiin =)

me ollaan samaa mietitty ja kauhisteltu...miten saada kodista sellainen että huoneet ovat "sulassa sovussa" toisensa kanssa...
ollaan mietitty perus maanläheisiä värejä ja laadukkaita materiaaleja (puulattia, vaaleat seinät, vaalea katto, "moderni" takka, vaalea keittiö, makkareihin jotain väriä tai esim. yksi seinä eriväriseksi tms.)... en tiiä...
yks raksa firman tj. sanoi että kannattaa miettiä tuleeko talosta myytävä (siis että ei ole ihan se lopullinen koti) vai pitenpi asuttava, tehdä sisustuksesta klassinen/tyylikäs joka on suuren yleisön makuun ja jokin kiva pieni yksityiskohta.
no meillä tulee olemaan 100m2 asunto joten ehkä joudumme joskus rakentamaan uuden...
yksi ehdoton sisustus vinkki minä haluamme on liuskekivi...mäpä yritän tähän liittää yhen kuvan...
http://www.liuskemestarit.fi/
no ei onnistunut kuva, mutta tuo toisiks alin kuva on aivan ihana...

"ollaan mietitty perus maanläheisiä värejä ja laadukkaita materiaaleja (puulattia, vaaleat seinät, vaalea katto, "moderni" takka, vaalea keittiö, makkareihin jotain väriä tai esim. yksi seinä eriväriseksi tms.)..." EkaVakara on hyvin pitkälle samoilla linjoilla minun kanssani, just samat suunnitelmat. =) Paitsi ehkä laattaa keittiön lattiaan tai aulaan, mutta sen näkee sitten kun piirrustukset ovat valmiina, että miten passaa. Se kuva liuskekivi-keittiöstä on aivan ihana!! Just sellaisen keittiön haluan, mutta välitilaan olen himoinnut lasia (se ei oikein miestäni innosta, kuten eivät kiiltävät valkoiset ovetkaan.. mutta jos sitten norm.valkoiset saisin ajettua läpi) ja se lasi sävytettynä sitten muuhun väritykseen sopivaksi -harmaa tai vihertävä. (Yläkaapit kyllä saisi kuvasta poiketen olla isommat)
Meillä talon kerrosalaksi tulee 250 ja tarkoitus olisi ehkä vain pari vuotta siinä asua ja sitten rakentaa se varsinainen unelmien talo, mutta saapa nähdä tulekoo tästä se johon kuitenkin jäämme pidemmäksi aikaa, kun mies on töissä niin kiireinen, että tämäkin rakentamisen kanssa tulee menemään aikaa. Eli kaavamääräykset vaikuttavat, että tästä talosta ei saa sitä varsinaista alkuperäistä unelmaa, mutta uskon olevamme täysin tyytyväisiä tähänkin taloon.
Kyllä tämä suunnittelu on ihanaa, mutta kun aikaa vain ei tahdo olla.

No sepäs sattui,kiva yllätys tavata näin :D
Rovaniemellä rakennetaan paljon nyt.Varmasti hyviä vinkkejä saa kiertelemällä eri alueilla,ja voi kun pääsis aina kurkistamaan uuteen taloon.Rohkeasti vaan eteenpäin projektissa! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitis:
Ja tsemppiä teillekin urkan loppuunsaattamiseen! Sillä arvelen että kuitenkin vielä hommia piisaa pihan ym:n kanssa. Onse sen verran iso projekti.
Kiitos =)
Olet aivan oikeassa,hommaa riittää meillä edelleen.Autotalli on kesken,osin talon ulkopuolikin sekä piha tietysti.Talon rakennus on kyllä maratonhommia =)

juu, minäkin suosin niitä vaaleita hiekan ja beigen sävyjä. Sisustustöiden edetessä alko jo itsellä yrjöttää tää tasaisesti toisiin sointuvat värit ...joten kävelin värisilmään ja vaihdoin makkarin tapetin ja lastenhuoneisiin lisää väriä. Nyt meillä on keittiö, olkkari, eteinen näitä vaaleita sävyjä, kosteatilat, khh ja kuisti valkoista ja harmaata yhdisteltynä ja oman makkarin yksi seinä on viininpunainen. Lastenhuoneissa on myös seinillä väriä, mut sinne laitoin toiselle vaaleansinistä ja toiselle vaalean keltaista. :D lopputulokseen ole tyytyväinen. Eli suosittelen: laittakaa se väriläiskäkin jonnekkin :wave: :headwall: :headwall: :headwall:

hups..tuli nuita pään iskijöitä loppuun...no, välillä tuntu et sais vähän päätä seinään iskeäkkin. No, nyt tehdään pihatöitä ja sama tunne tulee vieläkin joskus...helpottaakohan tää omakotirakentajalla koskaan :LOL:

Eli suosittelen: laittakaa se väriläiskäkin jonnekkin
matilda06
joo, siis vaikka olen tälläinen harmaa tyyppi (siis pukeudun ja tykkään "maanläheisistä"väreistä) niin kyllä on ajatuksena ollu laittaa jotain väriläisköjä...
tietääkö kukaan ns. koloista, tai siis sellaisista pienistä syvennyksistä (n.20*40 kokoisista hyllyistä seinässä)...en osaa oikein selittää...yritän ettiä kuvaa...no ei nyt äkkiseltään löytynyt...ku olemme ajatelleet kylppäriin (sinne tulee kaksi suihkua) valkoista laattaa - seinään ja sit suihkujen väliin lattiasta kattoon ulottuvan leveän (siis n.20cm) viivan (esim ruskean) johon tekisi upotukset shampoo ym pulloille...tää kuulostaa ihan tyhmältä näin selitettynä, mutta näin jossain sisustus lehdessä kuvan ja se oli toosi hyvän näköinen....ja sitten meille tulee keittiön ja olkkarin väliin sellainen valkoinen (ei kattoon asti ylettyvä) välisinä johon olemme kanssa aatelleet niitä syvennyksiä ja myös takan kumpaankin sivuun, niin onkohan ne hirveän vaikeaa/kallista tms. tehdä...? :whistle:

Heippa,

Meillä juuri alkamassa tai siis vähän myöhemmin syksyllä konkreettisesti - omakotitalon rakentaminen. Meillä on hiukan samaan ongelmaa ilmennyt jo ensimmäisestä yhteisestä asunnosta, että tykätään aika paljon väreistä ja moni tyylilaji joita olisi kiva sekoittaa harmoonisesti. Sama pätee väreissä ja pintamateriaaleissa (tapetit, maalit, kaakelit...).

Olenkin nyt ajatellut hiukan että jos pyytäisi sisustussuunnittelijalta pelkän suunnitelman (pinnat, valaistus ja verhot). Jotta hän voisi niputta kasaan toimivan ja silmää miellyttävän kokonaisuuden. Olen saanut 2 tarjousta ja aika paljon vaihtelee hinnat, joten tarjousten kysely kannattaa! Luulen että tällä säästyy vaikeilta valinnoilta ja turhalta sisustusliikkeissä rampaamiseltakin. Ja etenkin tuo valaistuksen suunnittelu on aivan hepreaa minulle.. Olisi kiva saada valoille erilaisia funktioita, kuten tunnelmaa vs selkeää työvalaistusta ja kaikkea siltä välitä :)

Tässä linkki koulutetuista sisustussuunnittelijoista, jos jotakuta muutakin kiinnostaa:
http://www.sisustussuunnittelijat.com/jasenet.html

Mie kyllä suosittelen, että pinnat on suht. neutraaleja ja värejä sitten voi vaihdella sesongin mukaan verhoilla, matoilla, sohvatyynyillä, koriste-esineillä. Ei kyllästy niin helpolla. Jos seinään räväkämpää väriä, niin maalilla. On helppo halutessa taas vaihtaa.

Täältä löytyy hyviä vinkkejä http://www.sisustusideat.net/ Sinne pitää rekisteröityä, että pääsee lukemaan. Mutta sieltä saa rakentavaa palautetta (tosin kuin esim. Innon sivuilta) ja löytyy paljon kauniita kuvia ihanista kodeista!

Yhteistyössä