Koko kansan pvesiventti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

Ay-liike rahoitti Halosen kampanjaa Sdp:n kautta
Jättituet!
18.09.2009 18:25, päivitetty 18.09. 19:13

Ammattiliitot antoivat Sdp:lle presidentinvaalivuonna 2006 noin 400000 euron ja edellisenä vuonna 2005 noin 310000 euron avustukset.

Tarja Halosen vaalirahoitusilmoituksen mukaan Sdp antoi kampanjalle ylimääräisenä puoluetukena saamansa 653000 euroa ja lisäksi reilut 400000 euroa "muuta tukea". Muu tuki oli siis suuruudeltaan sama kuin ay-liikkeen koko vuoden avustukset Sdp:lle.

Halosen kampanjalle meni siis jättitukea Sdp:n kautta. Demarit kuitenkin huomauttavat, että 400000 euron tuki Haloselle koostui yleisesti Sdp:n puoluerahoituksesta eikä siihen kohdennettu yksittäisiä tukia.

Sdp:n tänään julkistamasta 2005-2006 puoluerahoituksesta käy ilmi, että merkittävimmät puolueen ay-tukijat vaalivuonna 2006 olivat SAK:laiset Metallityöväen liitto (127875 euroa), JHL (113000 euroa) ja Palvelualojen ammattiliitto PAM (75740 euroa). Tuona vuonna Sdp sai myös 100000 euron avustuksen Työväenlehdistön kannatusyhdistys ry:ltä.

Sdp julkisti kaikkien yli 2000 euron avustajien nimet, joilta puolue sai suostumuksen. Halosen vaalirahoitusilmoitusta, jossa ei lain vaatimusten vastaisesti mainita yksittäisiä yli 3400 euron avustajia, ei edelleenkään ole täydennetty.

Sdp:n varainhankintaan 2005-2006 kuuluivat myös seminaarit. Puolueen julkistama lista tahoista, joiden seminaarilippujen summa on yli 2 000 euroa on seuraava: Kemian liitto 4 500 euroa, KTV 7 200 euroa, Metalliliitto 9 000 euroa, Pam 8 200 euroa, Paperiliitto 4 500 euroa, SOK 3 600 euroa, Sähköliitto 4 000 euroa, Toimihenkilöunioni 4 500 euroa ja Tradeka-yhtymä 3 600 euroa sekä neljä tahoa (kaikki alle 4 500 euroa), jotka eivät halua nimeään julkisuuteen.

Vaalirahoitukseksi kaupatun, Kimmo Pyykön tekemän 5000 euron hintaisen Uusi Aika -reliefin ostajat taas olivat seuraavat: Kirjapaino Kehitys Oy 1 kpl, Vakuutusyhtiö Turva 1 kpl, Metalliliitto 4 kpl, Kemianliitto 1 kpl, KTV 3 kpl, Jyväskylän Työväenyhdistys 1 kpl, Ripella Oy 1 kpl, Kustannusosakeyhtiö Kansanvalta 1 kpl, Suomen Viestintärahoitus Oy 1 kpl, Turun Työväen Säätiö 1 kpl, Urheiluopistosäätiö 2 kpl, Sdp:n eduskuntaryhmä 1 kpl, Palvelualojen ammattiliitto PAM 4 kpl, Palkansaajasäätiö 1 kpl, Tradeka-yhtymä 1 kpl, KSL 1 kpl, TSL 1kpl, SAK 1 kpl, Helsingin Työväenyhdistys 1 kpl, Viestintäalan ammattiliitto 1 kpl sekä viisi muuta tahoa, joilta demarit eivät saaneet julkistamislupaa.

IS

Mua ei enää kiinnosta kuka sai tukea mistäkin. Miten tää voi tulla suurinpiirtein koko maan väestölle yllätyksenä että poliitikot saa rahaa milloin mistäkin ? Ai niin, ne on ne tilastot kun ovat vakuuttaneet ettei meillä ole korruptiota.
Valhe,emävalhe, tilasto.
Kannattaa alkaa ajatella enemmän omilla aivoilla ja vähemmin Hesarin uutisannin perusteella.

PARAS PRESIDENTTI.. JA PISTE

TUSKIN hänen vika, miten puolueet saat vaalitukea
Minä ainakin kannatan - edelleen ja olen tosi tyytyväinen hänen toimintaansa!!!

Lopeta tää p..kanheitto..

Alkuperäinen kirjoittaja Tarja-fani:
PARAS PRESIDENTTI.. JA PISTE

TUSKIN hänen vika, miten puolueet saat vaalitukea
Minä ainakin kannatan - edelleen ja olen tosi tyytyväinen hänen toimintaansa!!!

Lopeta tää p..kanheitto..

Haloska on SAK:n etäispesäke:D

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Mua ei enää kiinnosta kuka sai tukea mistäkin. Miten tää voi tulla suurinpiirtein koko maan väestölle yllätyksenä että poliitikot saa rahaa milloin mistäkin ? Ai niin, ne on ne tilastot kun ovat vakuuttaneet ettei meillä ole korruptiota.
Valhe,emävalhe, tilasto.
Kannattaa alkaa ajatella enemmän omilla aivoilla ja vähemmin Hesarin uutisannin perusteella.

Pravda on Pravda:D

Yhteistyössä