Kokkolasta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toukokuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toukokuu

Vieras
Hei,

olemme muuttamassa Kokkolaan. Kertokaapa kaupungissa asuvat, missä siellä on mukavia paikkoja vierailla lasten kanssa tai ilman lapsia. Rantoja? Kahviloita? Jotain kaunista katseltavaa (muuta kuin Neristan, josta olen lukenut ja läpikin ajellut). Kauniita historiallisia pihapiirejä - onko sellaisia? Kotieläintiloja? Googlettamalla ei saa niin hyviä vastauksia kuin paikallisilta ihmisiltä, joten siksi kyselen täältä.

Olisi mukava jos te kokkolalaiset jaksaisitte kirjoittaa minulle vinkkejä.

Uimahalli on ehdoton paikka, hakkaa monen kylpylän.
Suntinsuun leirintäalueen luona on kiva leikkipuisto.
Kälviällä lienee vieläkin kotieläintila, tosin itse en ole siellä koskaan käynyt.

Kälviällä on Toivosen eläinpuisto, sinne on keskustasta matkaa n.10km
Keskustassa on aivan ihana Vohvelikahvila, Anttilan vieressä viihtyisä sisäpiha taitaa olla tunnettu myös taidekahvilana.

Vanhassa kaupungissa, siis Neristanissa on Vanhan kaupunginravintola, oikein hyvää ruokaa, mutta ei välttämättä ihan semmoinen mihin menisin ihan pienten lasten kanssa.

Jos haluaa vähän merimatkaa niin rannasta lähtee laiva joka vie Tankkariin.

Rannalla on myös "merirosvopuisto" mukava leikkipaikka lapsille.

Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen, johon voisin ajatella vieväni ulkopaikakuntalaisen lapsiperheen.

Tervetuloa! ;)

No.. merenrannassa siellä asuntomessualueen lähellä on uusittu ja kiva uimaranta ja myös lasten leikkipaikka, kälviällä olisko n. 10km kaupungista on sellanen paikka missä on esim. vanhoja traktoreita, autoja ym. entisajan työkoneita. En ole itse vielä kertaakaan päässy käymään siellä, mutta kun siitä ohi on ajanut niin näytti mukavalta :)
Sit jos haluaa mennä syömään esim puolison kanssa kahdestaan niin Vanha lyhty on mun mielestä tosi ihana ja tunnelmallinen paikka ja hyvää ruokaa...
On varmaan paljon muitakin paikkoja, mutta nyt just ei muuta saa päähänsä..
Tervetuloa vaan tänne!

Yhteistyössä