Kokkolalaiset/kälviäläiset huom!

hankala akka
Historiasta on paha mennä sanomaan, mutta se hallintapainen ja ne autonraadot on ihan "kiinni" sen tuvan seinässä, siinä ei paljoo omaa tonttia ole, siis jos meinaat tuota tupaa ostatella? Siitä on lohkottu tuvasta vanhat tilarakennukset erilleen, eli ovat tosi lähellä. Hinta on tippunut roimasti siitä, kun viimeksi oli myynnissä, mutta kyllä tuohon saa paljon rahaa ja aikaa uppoamaan, jos meinaa laittaa kuntoon. Kyläläiset sanoivat, että siellä on tulipalokin ollut joskus, mut on niin vanhaa aikaa ne jutut, etten ite oo ollut sitä todistamassa.
 
Joo, ei olla ostamassa vaikka joskus aikoinaan sillä silmällä katottiinkin - kunnes nähtiin mitä talon lähellä on! :)

Olen miettinyt, että olisiko tilaa käytetty jonain harrastetilana, kun siellä on polttouuni?

Ja mitä tulee mahdolliseen tulipaloon, niin jossain kuvassa näkyy sellaisia merkkejä, että ihan kuin olisi vähän tuli karannut.

Entä tiedätkö, mistä ne autot on tupsahtaneet? Hajottamotoimintaanko liittyvät vai mihin? Kälviällä kun noita hajottamoja on tainnut olla enemmänkin :)
 
hankala akka
Mäkin kahtelin niitä kuvia sillä silmällä nyt, että itekin huomasin kattolautojen olevan jossain kuvassa tosi mustia. En kyllä tiiä yhtään, mitä siellä on tehty, onko harrastetilana vai minä ollu. Ilmeisesti ne autot (ja muu romu) tuvan takana ovat sen entisen omistajan, on vain tosiaan lohkottanut siitä sen tuvan erilleen. Ihan karmea se ympäristö, mutta talo on kaunis..
 
vierailija
Kuukeli ja muut ! Kyseinen talo oli aikoinaan allekirjoittaneen synnyinkoti ja 1970-1999 välisenä aikana asuntoni ja työtilani keramiikan valmistuksessa. Siellä ei ole minun aikanani ollut tulipaloa eikä autonraatoja. Jouduin luopumaan siitä 1999 muuttaessani keramiikan valmistuksen koneineni, laitteineni ja lapsineni Fiskariin ko. taiteilijain ja käsityöläisten osuuskuntaan. Onhan talon rappio ollut surullista katsottavaa , mutta nythän hinta alenee aina vain ! Sopiva porukka ,sopivasti visioita , sopiva käyttöidea , sopivat rajakuuset - niin oman umpipihan siitä saanee aikaan ja jopa tulisi tehtyä kulttuuriteko !
 

Yhteistyössä