Kokkien työllistymistilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva kokki

Vieras
Olen alanvaihtoon menossa. Oma uraputkeni kaupan kassana on tullut tien päähän ja kaipaan uusia tuulia. Hain ja pääsin opiskelemaan kokiksi. Millainen työllisyystilanne kokeilla on? Nopealla googlailulla selvisi että vissiin aika hyvä jos ei ole ronkeli. Onko täällä kokkeja joilla olisi vinkkejä että miten kannattaa jo työharjoittelupaikkoja katsella sillä silmällä. Onko niihin oikeasti mahdollisuus työllistyä valmistumisen jälkeen. Kannattaako katsella mahdollisimman monta paikkaa vai pitäytyä yhteen kahteen jos hyvän löytää. Onko muita vinkkejä opiskeluun? Lähden siis 2v. aikuiskoulutuslinjalle ammattikouluun.

Jos työharjoittelupaikassa ovat sinun harjoittelujaksoon tyytyväisiä,saattavat pyytää ainakin ensi alkuun sesongeiksi töihin esim.pikkujouluaika.Kyllä mä uskoisin,että noista harjoitteluista saattaa poikia ihan kunnon työpaikkakin.Ja kannattaa tutustua monenlaisiin ravintoloihin,niin näkee millainen esim.Ketjuravintola on ja mitä on kun kaikki tehdään alusta loppuun itse.:) Kannattaa ottaa opiskeluajasta kaikki irti ja saada mahdollisimman hyvät paperit,ne auttavat pitkälle.Asenne pitää olla näissä hommissa kohdillaan ja lehmän hermot omata myös.

Yhteistyössä