Kokeumuksia kaipaan? Alkuraskauden ultrassa alkion viikot ei vastaa saatuun plussatesttin nähden.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja S@ga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

S@ga

Uusi jäsen
10.05.2014
4
0
1
Siis kokemuksia kaipaan miten on käynyt raskauden suhteen. Tilanteeni on tämä. 28.2 sain alkuraskauden keskenmenon. Seuraavassa kierrossa olen uudestaan tullut raskaaksi, ja positiivisen testin tein aikalailla 4 vkoa tuosta, kuukautiset ei olleet vielä myöhässä, kun tein kyseisen testin.

Ultrassa kuukautisten mukaan vkolla kahdeksan, eli 7+ jotain yksityisellä ei näkynyt sykettä ja mitta oli noin 4mm, ja viikot vastasi 6+ jotain. Uusiultra äitiyspolilla tuosta puolentoistaviikon päästä, ja mittaa oli tullut vain pari milliä lisää ja viikot vastasi vajaata 7 viikkoa. Kuukautisten mukaan tuolloin olisi pitänyt olla jo viikkoja 9+ jotain. Syke löytyi pieneltä, mutta lääkäri sanoi ettei hän oikein voi antaa toivoa, kun olen kuitenkin plussatestin saanut niin ajoissa. Eli alkion koko pitäisi olla isompi. puhui mahdollisesta keskenmenosta.

Niillä eväillä lähdettiin sieltä ja nyt ensvkolla on taas uusi ultra, eli viikko tuosta edellisestä ultrasta. Täytyy sanoa, että on ollut aika kamalat viime viikota, ja henkistä jaksamista verottanut ihan urakalla. Pelottaa mennä maanantain ultraan, että mitä sieltä löytyy vai löytyykö mitään :( Kertokaa onko jollain kokemuksia, myös negatiiviset saa kertoa.

Olisko mahdollista, että positiivinen raskaustesti näytti tavallaan vielä keskenmenneen raskauden hormoneja? Että uusi raskaus ei vielä oliskaan alkanut? Keskenmenon jälkeen voi olla joskus hankala määrittää millon se ovulaatio onkaan ollut, elimistö saattaa olla vielä vähän sekaisin.. Tsemppiä, toivotaan, että siellä olis terve ja kehittyvä alkio!

Kiitos vastauksesta. Keskenmenovuodon jälkeen tein testin, ja se oli negatiivinen, eli ei voi olla mahdollista. Gyne sanoi, että ovulaatio on yleensä myöhemmin keskenmenon jälkeen, kuin normaalissa kierrossa. Plussatestin tosiaan tein rv 4. Tänään on taas huono päivä, vatsa sekaisin ja kaikkea. Huominen pelottaa. Äitienpäiväaamua kuitenkin piristi lasten tekemät äitienpvä kortit ja aamukahvit vuoteeseen :) Huomisen jälkeen toivottavasti viisaampia..

Hei, mä sain plussan jo rv 3+4. Yksityisellä kävin rv 5+5 verisen vuodon takia, ultrassa näkyi kohdussa tyhjä sikiöpussi, joka oli viikkoihin nähden liian pieni. Uusi ultra rv 7+6 ja nyt näkyi jo sikiökin sykkeineen, mutta vastasi rv 7+1. Eli olisin muka saanut plussan jo rv 2+jotain jos nuo Ultran viikot olisi pitäneet paikkansa :D Ä-polin gyne rauhoitteli mua, että alkuraskauden ultrat ei ole niin tarkkoja, vaan voi heittää +/- viikon. Nt-ultrassa vastasi enää päivän pienempää, kuten myös rakenneultrassa. Ekassa ultrassa 5+5 ei annettu juuri mitään toivoa, mutta niin vaan terve vauva syntyi 40+ :) Tsemppiä epätietoisuuteen, kaikki voi kuitenkin olla ihan hyvin!

Yhteistyössä