Kokeneemmat neuvoisitteko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ronja

Vieras
... että mitä kaikkea suuhunpantavaa raskausaikana ihan oikeesti pitää ja kannattaa välttää!? Homejuusto, keinomakeutusaineet, kofeiini, kuinka tarkasti alkoholi jne.?? Kaikenlaiset neuvot ja vinkit tervetulleita! Miksi jotkut kovasti vaavia yrittävät äidit juovat greippimehua? Entä minkä merkkisiä vitamiineja voi käyttää? Pitääkö mun nyt välttää kaikkea haitallista niin kauan että tärppää ja vauva on syntynyt?

Lemmikkinä meillä on 2 kissaa, ja olen jo toisten viesteistä saanutkin selville, ettei sen toksoplasmoosi-riskin kanssa tarvi ihan yöuniaan menettää.
Meillä on meneillään ihka ensimmäinen yritys ja sekin aivan alkumetreillä... Tuntuu että aiheesta on mulla kovasti paljon opittavaa!
En millään malttaisi odottaa ensi viikkoon, että selviää alkaako menkat vai odotus!! =)

Onnea yritykseen. +++
Alkoholia on kai paras välttää heti plussan jälkeen. Tosin oon kuullut että lasillinen punaviiniä silloin tällöin ennen plussaa voisi olla hyväksi. Kofeiini saattaa vaikuttaa munasolujen sekä siittiöiden toimintaan (mieskin siis voi vähentää kahvin juontia), greippimehu tekee kai limakalvot paremmiksi raskautumiselle.
Elä ihan normaalia terveellistä elämää ennen plussaa, koska ei se välttis heti tärppää (nimimerkillä: kokemusta on) ja pitäähän sitä voida elää ja nauttia siitä.

Raskausaikana tietenkin kaikki alkoholi,tupakka jne.. ja ""raat"" pakastevihannekset, ulkolaiset tuorejuustot jne..yms.. Mutta jos olette vasta yritys vaiheessa, niin kaikkea kohtuudella ja röökit pois molemmilta. E-vitamiiniä ja sinkkiä on myös suositeltu jos ei syö monipuolisesti.. Good luck!

Yhteistyössä