kokemusta reumasta? Tai muista nivelsairauksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Mulla siis todettu hypermobiliteettisyndrooma. Mutta nyt tuntuu, että tää ei voi enää pelkästään siitä johtua. Leposärkyä, liikekipua ja liikkeen jälkeistä särkyä on runsaasti, koko ajan sattuu johonkin. Aamulla ja paikoillaan olon jälkeen on jäykkä ku kankipaska. Ajoittaista ontumista on. Turvotusta on ajoittain, mutta ei symmetristä. Kipu vaihtaa paikkaa, esim. lenkillä särkee polvi, lenkin jälkeen lonkka on jäykkä ja kipeä ymv. ja aamulla aristaa jäykkä nilkka. Mikä tähän auttaa?

hyvin tutun kuuloiset oireet, nivelreumaa siis sairastan. Ainoastaan mulla ei kyllä nívelet rahise eikä pauku:) " Aamulla ja paikoillaan olon jälkeen on jäykkä ku kankipaska. Ajoittaista ontumista on.Turvotusta on ajoittain, mutta ei symmetristä. Kipu vaihtaa paikkaa, esim. lenkillä särkee polvi, lenkin jälkeen lonkka on jäykkä ja kipeä ymv" nämä etenkin allekirjoitan ihan jokapäiväisessä elämässä! Särkylääke auttaa, mutta sille tielle ei kannata lähteä:( koska ilman on sitten vaikea tulla toimeen ollenkaan. Pientä apua olen saanut myös Möllerin nivelille kapseleista. (Tietysti mulla on myös reumalääkitys, mutta kipua se ei vie mihinkään..)

Alkuperäinen kirjoittaja tiunis:
hyvin tutun kuuloiset oireet, nivelreumaa siis sairastan. Ainoastaan mulla ei kyllä nívelet rahise eikä pauku:) " Aamulla ja paikoillaan olon jälkeen on jäykkä ku kankipaska. Ajoittaista ontumista on.Turvotusta on ajoittain, mutta ei symmetristä. Kipu vaihtaa paikkaa, esim. lenkillä särkee polvi, lenkin jälkeen lonkka on jäykkä ja kipeä ymv" nämä etenkin allekirjoitan ihan jokapäiväisessä elämässä! Särkylääke auttaa, mutta sille tielle ei kannata lähteä:( koska ilman on sitten vaikea tulla toimeen ollenkaan. Pientä apua olen saanut myös Möllerin nivelille kapseleista. (Tietysti mulla on myös reumalääkitys, mutta kipua se ei vie mihinkään..)

Eli siis reumassa ei aina välttämättä ole symmetristä turvotusta ja särkykohdat voi muuttua tiuhaan?

Yhteistyössä