Kokemusta Lyrica- mielialalääkkeestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mauno"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mauno"

Vieras
Onko kellään mitään kokemusta? Onko auttanut, mitä sivuoireita vai onko tullut ollenkaan, mihin sitä on määrätty? Kuin kauan on mennyt ennen vaikutuksen alkamista?

Itsellä siis ahdistukseen määrättiin kolmisen viikkoa sitten, eipä juuri ole tullu sivuvaikutuksia tms. mutten ole huomanni että olis auttanutkaan... Pitääkö sitä syödä kauankin ennenkuin muutoksen huomaa vai onko kyse vain toimimattomuudesta kohdallani?

Niin ja vielä se, kuinka suuria määriä olette syöneet, mihin aikaan vuorokaudesta?

Hoidan työkseni vanhuksia ja heille lääkäri on määrännyt Lyricaa kivuliaisuuden takia. Annos on ollut 75 mg (1 tai 2) aamulla ja illalla myös yksi tai kaksi. Vaikea sanoa, onko tästä lääkkeestä ollut heille apua kipuun, ahdistuneisuuteen tai ahdistavaan kipuun.

Söin lyricaa kaksi vuotta, reilun vuoden maksimi annoksella 300mg x2/vrk ja päälle vielä muut kipulääkkeet.
Ensinnäkin se on ihan pirun kallis lääke. Jos isohkoilla annoksilla lääkkeenotto myöhästyi edes parilla tunnilla niin heti oli hirveät vierotusoireet päällä(jumalaton palelu, pahaolo ym) ja talvella kymmenen asteen pakkasella tuntui kuin pakkasta olisi ollut yli 50 astetta, ei voinut olla ulkona kun oli niin kylmä. Heitehuimausta tuli ja pahaolo. Lääke kuulema lihottaa mutta mulla laihdutti. Usealla on mennyt ns. vintti pimeeksi ihan pienelläkin annoksella mutta itsellä ei ole näin tapahtunut.
Lääkken lopetus oli helvettiä, tosin se lopetettiin tuosta 600mg/pv nollaan kahdessa viikossa vaikka se pitäisi lopattaa tooodella pikku hiljaa vuoden aikana.
Crps I lääke määrättiin minulle, ensisijainen kipulääke kyseiseen sairauteen. Kipuun auttoi muttei todellakaan tehnyt kivuttomaksi.
Minun pitäisi aloittaa kys.lääke uudestaan mutta se on vihoin viimeinen mitä alan taas syömään, siitä oli enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyä. Nyt ennemmin kärsin kivuista kuin lääkkeen oireista.

Onpas isoja annoksia, vai onko minulla sitten vain pieni annos? Syön siis 25mg/päivä..
Onko noin suuret annokset yleisiäkin? Tuli mieleen että johtuukohan lääkkeen auttamattomuus siitä että lääkemäärä on pieni? Vai onko 25 mg/päivä aivan normaali, kun lääkäri kerran sen minulle määräsi...

[QUOTE="heidi";24064217]Söin lyricaa kaksi vuotta, reilun vuoden maksimi annoksella 300mg x2/vrk ja päälle vielä muut kipulääkkeet.
Ensinnäkin se on ihan pirun kallis lääke. Jos isohkoilla annoksilla lääkkeenotto myöhästyi edes parilla tunnilla niin heti oli hirveät vierotusoireet päällä(jumalaton palelu, pahaolo ym) ja talvella kymmenen asteen pakkasella tuntui kuin pakkasta olisi ollut yli 50 astetta, ei voinut olla ulkona kun oli niin kylmä. Heitehuimausta tuli ja pahaolo. Lääke kuulema lihottaa mutta mulla laihdutti. Usealla on mennyt ns. vintti pimeeksi ihan pienelläkin annoksella mutta itsellä ei ole näin tapahtunut.
Lääkken lopetus oli helvettiä, tosin se lopetettiin tuosta 600mg/pv nollaan kahdessa viikossa vaikka se pitäisi lopattaa tooodella pikku hiljaa vuoden aikana.
Crps I lääke määrättiin minulle, ensisijainen kipulääke kyseiseen sairauteen. Kipuun auttoi muttei todellakaan tehnyt kivuttomaksi.
Minun pitäisi aloittaa kys.lääke uudestaan mutta se on vihoin viimeinen mitä alan taas syömään, siitä oli enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyä. Nyt ennemmin kärsin kivuista kuin lääkkeen oireista.[/QUOTE]

Juurikin samaa mieltä. Helvetillinen lääke. Muutaman kerran unohdin ottaa lääkkeen, enkä tajunnut, että se 'OLOTILA' oli suoraan seurausta lääkkeestä.. Muutaman kerran unohdin, kärsin vierotusoireista (en silloin tajunnut mistä kyse). Vasta 4:llä kerralla hoksasin sen olotilan johtuvan lääkkeen ottamisen unohtamisesta. Samoin tein lampsin yksityiselle, että nyt puretaan lääke pois. Mulla ne vierotusoireet oli kuin suoraan narkkileffasta

Yhteistyössä