Kokemusta Cerazette pillereistä?

Elikäs, olen 8 vuotta syönyt Mercilon pillereitä ja nyt lääkäri halusi vaihtaa ne Cerazette minipillereihin migreenin ja hiukan kohonneen verenpaineen vuoksi.. Nyt kysyisinkin, että minkälaisia kokemuksia teillä kyseistä valmistetta käyttävillä on ollut?

Ihan ok. Kohta 2v syöny ja syön edelleen. Jollekulle tulee vähän sivuoireita, toiselle kamalasti ja joku ei saa niitä ollenkaan. Tähän asti on ehkäsy toiminut. Mullakin migreeni ja muutaman aurallisen takia en saa muita kun minipilsut. Ei oo vaikuttanu migreeniin mulla.

Viimeksi muokattu:
Mä söin niitä kolme viikkoa, musta tuli äkänen kuin ampiaisesta ja koko sen kolme viikkoa vuoti myös. EI siis sopinut mulle. Ja aikaisemmin ei mistään hormonaalisesta ehkäisystä ole tullut sivuoireita, mutta nuo ei vaan kertakaikkiaan sopinu :)

Mä söin niitä kolme viikkoa, musta tuli äkänen kuin ampiaisesta ja koko sen kolme viikkoa vuoti myös. EI siis sopinut mulle. Ja aikaisemmin ei mistään hormonaalisesta ehkäisystä ole tullut sivuoireita, mutta nuo ei vaan kertakaikkiaan sopinu :)
Joo, sitä pelkäänkin.. Varoitinkin jo miestäni, että seurataan nyt kuinka kauhia pirttihirmu musta tulee kun aloitan niiden syömisen. :kieh:

kokemusta on
jep, oon ite syönyt kohta 5 v cerazetteä eikä enää ole mitään valittamista. Alkuun muutaman kuukauden ajan tuli kuukautiset miten sattui, joskus tuli, joskus ei, joskus kesti pari päivää, joskus pari viikkoa.. Nyt on jo monta vuotta mennyt niin, että kuukautiset tulee joskus harvoin (n. 2 kk välein, kenties) ja silloinkin ei ole mitään oikeaa kuukautisvuotoa, eli esim. tamponia en ole tarvinnut vuosiin. Nykyään pärjään siis runsaimpina päivinä siteellä, joskus jopa pelkällä phs:lla. Ja ennen pillereitä vuosin ku niagara, tarvi joskus aikoinaan olla sekä tamponi että side, ettei vuoda yli.

Alkuun oli siis vähän tylsää tuo pillereiden vaikutus, mutta nykyään ei valittamista :)

pahvipää
täällä pian 19v. täyttävä neiti...oon varmaan vähä outo, mutta cerazette pillerit aiheuttivat mun kohdalla migreeniä. tai se palasi takaisin, Ennen pillereiden aloittamista (eli n. vuosi sitten) , oli hyyyvin pitkä väli edellisistä migreeneistä,jotka mulla tosiaan aurallisia... :/
Pillerit aloitettuani kohtauksia alkoi tulla n. kerran kuussa :s
pillerit lihotti myös n.7 kiloa.. :D
Suurempia mielialanvaihteluja en tosin huomannu ja vuoto sekä kivut väheni joka on plussaa.. mutta siltikin nyt pari päivää sitten lopetin pillereiden syönnin, saa nähdä miten migreenien käy.

onko muilla tälläisestä kokemusta että minipillereistä tulee migreeniä? :eek:

"Lara"
Tiedän että tämä ei ole myyntipalsta, mutta jos joku haluais ostaa 3x28 tabl cerazette paketin, josta yks pilleri vain syöty? Otin yhen ja sit tulikin muutoksia suunnitelmiin....
Jos kiinnostaa: lauralahti@hotmail.com

Yhteistyössä