Kokemuksia!!

Porvooseen pitäs mennä synnyttää mutta nyt meni uudelleen mietintään mm. hölmöjen vierailutapojen takia ja ruotsinkielisyys häiritsee myös...

Eli haluaisin kuulla kokemuksia porvoosta ennenkun lopullisesti päätän synnärin.

tuc
Mitä tarkoitat hölmöillä vierailutavoilla?
Porvoossa on tietääkseni pisimpiä vierailuaikoja mitä olen kuullut kun joka päivä 13-19...
Ja miksi ruotsinkielisyys häiritsee jos sitä ei itse käytä kun henkilökunta on kuitenkin kaksikielistä ja enemmän suomenkielistä joka tapauksessa.
Porvoossa pienet 2-hengen huoneet ja kodikkaan oloista verrattuna pk-seudun jopa 4-6 hengen huoneisiin.. Perhehuoneitakin on useampi.
Oletko käynyt tutustumassa?

Siis oon käyny tutustuu ja jäi aika karmiva olo paikasta... Mulle ainakin sanottiin että perhehuoneita on vain yksi ja sen saa jos on ensisynnyttäjä ja jos on vapaana ja siellä isä saa olla paikalla koko ajan.
Muuten isä saa olla paikalla vain vierailuaikana 13-19. Esim. kättärillä isä saa osastollakin olla ihan aamusta iltaan...

Ja eipä kättärilläkään isot huoneet oo, joko 2 tai 3 hengen huoneita ja perhehuoneita on enempi.

Luultavasti kättärille menen sit synnyttää, tuntuu turvallisemmalta ja on tuttu paikka ja olen kuullut enempi hyvää siitä kun porvoosta...

Niin ja mä oon tavannu siellä vaan huonosti suomea puhuvia...

pripel
Itse olen synnyttänyt sekä NKL:ssä että Porvoossa ja jos näitä vertaan, pidin kyllä enemmän Porvoosta. Tosi sympaattinen paikka, lempeä asiansa osaava henkilökunta. Minua ei rajoitetut vierailuajat haitanneet, päinvastoin. Ja saa se isä Porvoossakin olla vaikka koko päivän sairaalalla, mutta toiveina kai oli, että huoneissa sen 13-19. Ihan kohtuullista huonetovereita ajatellen. Naistenklinikalla olin 4 hengen huoneessa, Porvoossahan ei niin isoja edes ole. Perhehuoneita on useampia, tai siis tekevät tarvittaessa tavallisista 2h huoneista perhehuoneen, jos on tilaa ts. ei ruuhkaa. Vissiin keväisin on enempi ruuhkaista. Perhehuoneessahan isän on suotavaa myös yöpyä. Meillä se ei tullut kysymykseen, kun on isompikin lapsi, jota en ois ottanu sairaalaan ikävystymään. Itse sain aivan loistavaa palvelua myös äidinkieleltään ruotsinkielisiltä työntekijöiltä, ja takuulla tulin ymmärretyksi. Meistä oli hienoa, että mieheni pystyi samalla käyttämään äidinkieltään ja minä omaani, joka on siis eri. Tämä ei naistenklinikalla onnistunut.

Yhteistyössä