kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
mulla alaselkä ihan stanan kipee seistessä ja kävellessä, istuessa ja maatessa ei mitään..
sellanen jännä paine tai sellanen kipu tuntuu aina ku seisoo ja liikkuu.
ja siis aivan alaselässä,ihan pepun yläpuolella, ei säteile mihkään.

kellään kokemusta mitä vois olla, helpottaisko levolla vai liikunnalla?

huomena lääkäriin jollain jos ei helpota, kestäny nyt kaks päivää..
tänään oli niin tuskaa töissä et vesi kihos silmiin..

oletko istunut pitkia aikoja esim, tietokoneen aaressa? mulla nimittain on just vastaava kipu kun istun liian kauan.. selka ei vaan kesta sita ja sit se on kipee monta paivaa putkeen.

Niin ja mulla itellä on yliliikkuva selkäranka joka ei vaivais jos pitäs huolta lihaksista :snotty: kipu tulee aina välillä, lyö alaselän lihakset ihan jumiin..ei pysty mitään tekeen, kerran olen saanut siihen kipupiikin, kun ei muukaan auta...

mä lenkkeilen ja liikun päivittäin, en mitenkää erityisesti venyttele tms.

mun työ on sellasta mistä tulee selkävaivoja, mut jotenki mietityttää et miten nyt yhtäkkiä vuoden jälkeen tulee tällanen alaselkäkipu....

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
mä lenkkeilen ja liikun päivittäin, en mitenkää erityisesti venyttele tms.

mun työ on sellasta mistä tulee selkävaivoja, mut jotenki mietityttää et miten nyt yhtäkkiä vuoden jälkeen tulee tällanen alaselkäkipu....

Mä en usko että mitkään hermot on jumissa tai mitään sellasta: jos olisi, säteilis kyllä reisiin ja takapuoleenkin. Mutt mulla oli ihan törkeet selkäkivut sillon kun neiti synty, sen jälkeen pitkään: kaksi vuotta varmaan. Siis oli niin kipeä alaselkä, että itkua väänsin välillä enkä tiennyt miten ois pitänyt olla, seistessä tuin usein kädellä. Ja ne parani lihaskuntotreenillä, ja venyttelyllä. Sullakin on sen ikänen lapsi, että sä olet tässä muutaman vuoden sitä kanniskellut ja nostellut ja sellasta, niin että se selkä rasittuu jos sen kunto ei ole todella hyvä ollut alunperin. Jos on heikot vatsalihakset, sekin vaikuttaa.

mulla tuli ekan muksun synnytyksessä nikaman liikahdus..nyt kolmannen jälkeen vasta alkanu vaivata oikee kunnolla..lekuri sanoi et niksauttaja saa sen paikallee..hirvee kipu..ja selkä ei jaksa pysyy pystyssä ollenkaan esim.istuessa..

Anoppi kävi jonkin aika sitten hierojalla hierotuttamassa niskaansa, ni hieroja kysyikin, et onkos sulla kipua ristiselässä, anoppi myönsi et kyllä on ollu, mistäs sä sen tiesit? Hieroja sanoi, et lapaluiden välissä oli lihaslukko, joka yleensä aiheuttaa kipuja ristiselkään.

Älä paa lämmintä, jos et oo ihan varma ettei ole tulehtunut... Kylmää kehotan kokeilemaan, näin suositteli mun hierojanikin.
Itsellä on iskias usein vaivana ja niska-hartiaseutu totaalisen jumissa. Venyttely, tulehduskipulääkkeet ja kylmä auttaa. Jos tosi pahaksi äityy niin fysioterapia vielä lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja syy toisaalla:
Anoppi kävi jonkin aika sitten hierojalla hierotuttamassa niskaansa, ni hieroja kysyikin, et onkos sulla kipua ristiselässä, anoppi myönsi et kyllä on ollu, mistäs sä sen tiesit? Hieroja sanoi, et lapaluiden välissä oli lihaslukko, joka yleensä aiheuttaa kipuja ristiselkään.

toi vois olla, mun on lapaluut ja niskat aivan totaalijumissa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Älä paa lämmintä, jos et oo ihan varma ettei ole tulehtunut... Kylmää kehotan kokeilemaan, näin suositteli mun hierojanikin.
Itsellä on iskias usein vaivana ja niska-hartiaseutu totaalisen jumissa. Venyttely, tulehduskipulääkkeet ja kylmä auttaa. Jos tosi pahaksi äityy niin fysioterapia vielä lisäksi.

Mun äidille on taas lääkäri sanonut, että keho tietää mikä on hyväksi..siis jos lämmin tuntuu hyvältä, niin sitä saa laittaa..

Yhteistyössä