Kokemuksia vyöhyketerapiasta vauhdittamaan synnytystä

Millaisia "tuloksia" tuli? Kuinka pian? Oikeestaan kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa :) .

Itse kävin tänään, jos sais muutaman päivän epäsäännölliseen mutta kipeeseekin suppailuun jotain tolkkua. Loppus, tai alkas syntymään. Kaksi aikasempaa synnytystä tuskasen hitaita ja tekivät tuloaan pari päivää. Siksi tämä ahaa-elämys ja kokemus. Ja kun paikat iha ok kypsyneet, niin terapeutti oli toiveikas.
Liekkö huuhaata vai mitä lie, nähtäväks jää. Kuulisin mielellään kaikenmoisia kokemuksia!!

:heart: nelli&pulla 38+1
 
Esikoista odottaessa terapia kuukausittain. 40+6 aamuna vielä yksi kerta, jolloin terapeutti sanoi painelevansa synnytyspisteitä kovemmin, että lähtisi käyntiin. Illalla menikin lapsivesi ja lapsi syntyi seuraavana päivänä. En tiedä mikä vaikutus oli terapialla vai oliko jo luonnostaankin oikea aika syntyä.

lutuliini 19+5
 
Ystäväni eka synnytys käynnistyi vyöhyketerapian avulla. Sattumaa, vai ei, mutta hän kävi vain sen yhden ainoan kerran. Aika terapeutille oli iltapäivällä ja vauva syntyi kymmenen maissa illalla.
 
mulla supisteli jonkin verran vyöhyketerapia hoidon iltana ku lähettiin kävelylenkille.sit kotona ne loppui ja muutaman päivän oli hiljasta kunnes vauva syntyi vauhdilla.synnytyksen kesto n.4tuntia ja ponnistusvaihekkin vain 5min.oon monesti miettiny oliko terapialla vaikutusta synnytyksen nopeuteen.
 
vyöhyketerapeutti sanoi myös mulle tosta käynnistämisestä (tyttöni käy siellä) että yleensä voi kestää esim 2päivää kun käynnistyy, MUTTA hänen mielestään ei ennemin la:ta saa käydä hieronnassa, kuulemma se vaara että istukka irtoaisi?! en sit tiiä...
 
Hei ja kiitos vastauksista =)

Perjantaina tosiaan kävin ja teki koko kehon hoidon, sattuhan tuo kovin. Mitään vaikutusta ei juuri ole. Ainut, mikä on perjantain jälkeen näiden epäsäännöllisten suppareiden lisäksi tullut, on aika järkyttävä vanteenomainen paine alavatsalla. Välillä koskee niin, että ei pääse kumartumaan. No, enpä uskonutkaan tuon voimaan. Ja tosiaan la on vielä aikaa.. Mutta tämä terapeutti sanoi, että, jos paikat ovat kypsyneet ja vauva laskeutunut uomiinsa ei ole estettä yrittää edistää käynnistymistä.
Joku mainitsikin, että synnytys sujui nopeahkoon, sitä toivon itsekkin, että siihen sitten vaikuttaisi tuo, koska mulla on kaksi tuskasen hidasta synnytystä takana.

:heart: nelli&pulla 38+4
 
Itse sain homeopaattisia lääkkeitä sekä vyöhyketerapiaa kun olin 10 päivää yli LA:n. Säännölliset supistukset alkoivat seuraavana aamuyönä ja lapsi syntyi siitä 24h myöhemmin.

Vaikea sanoa oliko yhteyttä vyöhyketerapiaan, lääkkeisiin vai ihan vaan pitkäaikaisuuteen.
 

Yhteistyössä