Kokemuksia vuoropäiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Joulua odotellessa
  • Ensimmäinen viesti
Joulua odotellessa
SIis miten siellä pieni pärjää verrattuna ns. normaaliin päiväkotiin. jas miten menee esim yö siellä (vieras paikka, yms). Miten pysyy lapset "hallussa" kun tulevat ja menevät eri aikaan? Hoitajien määrä kun lasten määrä vaihteleva. Yms.

Meidän poika on ollut vuoropäiväkodissa alta kolmevuotiaasta lähtien(nyt eskarissa), eikä meillä ole ollut ikinä ongelmia, päin vastoin, siellä oli ihanat hoitajat ja tosi kodinomainen ympäristö, mutta meillä poika ei ollut ikinä kokoyötä, vaan hain hänet aina viimeestään 22.30 kotiin. Hoitajat aina ihmettelivät että miten lapsi nukahtaa niin helpolla ja eikä herää kun kannan autoon. :)

archie
Meillä tytöt hoidossa ryhmiksessä joka on tarkoitettu just vuorotyöläisten lapsille kun itse teen 3vuorotyötä. Mielestäni ovat ihan hyvin sopeutuneet, tosin öitä ei ole tarvinnut olla hoidossa kun mies öisin kotona. Rytmin olen pyrkinyt pitämään suunnilleen samana ts. aamuvuoroni aikaan mies vie lapset 9 hoitoon ja itse haen klo 16, iltavuorossa taas vien lapset jo 11.30 hoitoon, jotta ehtivät päikkäreille ja mies hakee 18.00, kesäaikaan vähän myöhemmin. Itse tykkään just siitä kun usein esim. viikonloppuisin on vähän lapsia niin on rauhallista.

Yhteistyössä