Kokemuksia vauvan vyöhyke terapiasta kaipaan!!!!

Positiivisia tai negatiivisia.
Eilen käytin itse poikaa ensimmäisen kerran, ja huuto on mennyt vain kauheammaksi, eikä enää "vain" illalla 3-4 tunnin jaksoa.
Viime yön huuti, tämän päivän huutanut, nytkin huutaa. 15-30min torkahtanut ja taas alkanut huutamaan.
Kellään muulla käynyt näin?
Paraniko, paheniko? Auttoiko terapia, vai miten tilanne meni ohi???

satunnainen kävijä
MEillä oli joka kerran jälkeen seuraava päivä yhtä huutoa, mutta sitkeästi silti käytiin ja jatkettiin. Apu saatiin 4 kerran jälkeen ja sen jälkeen huudot loppui kuin seinään. Kannattaa silti jatkaa, vaikka tuntuukin varmasti puuduttavalta, kun huuto jatkuu pahempana.

äityli
Mä oon kuullu et just nimenomaan ekan kerran jälkeen saattaa "oireet" pahentua. Kolmannella neljännellä kerralla yleensä saa avun jos on saadakseen. Me käytiin masuvaivaisen pojan kans vyöhyketerapias viis kertaa, mutta meille siitä ei ollu apua. Myöhemmin selvisikin, että pojalla on refluksitauti.

vieras
ei oel kokemusta muuta kuin omasta ja sanon vain et eka kerta oli paha, löytyi paikkoja jotka oli kipeitä ja seuraava yö oli tuskaa kaikin puolin, itketti ja en edes oikein tiennyt mikä. Se hoito vaikutti moneen.. ja minä sentään aikuinen joka mukamas osaa ymmärtää sitä hoitoa. Terapeutti sanoi et eka kerta jopa vielä toinenkin voi olla kurjaa ja sit vasta alkaa ns. terapeuttinen vaikutus, et sitä kolmatta kertaa odotellessa.. kai se taivas sitten aukenee ja olo helpottuu, en vielä tiedä.

Ekaks :hug: ja voimia sinne! Vyöhyketerapia voi ekaks jopa pahentaa oireita,mut saitko kotihoito-ohjeet?Jatka niillä iltaisin kotona.Lisäksi maitohappobakteereita,meillä probiootti baby käytössä.On tehty riisijauhoon ei mihinkään maitopohjaiseen kuten esim.Rela-tipat,jotka ihan shittiä.

Lisäksi mikäli imetät,kokeile vaan suoraan maidotonta dieettiä,meillä auttoi kipuiluihin (huutoihin) päivässä.Avainsanoja tuoteselosteita luettaessa laktoosi,herajauhe,kaikki maitoalkuiset sanat.Niitä sun pitää välttää dieetissäs...Jos ei tämäkään auta,pyydä neuvolasta lähetettä allergiatesteihin tai ylipäänsä lastenlääkärille

Tinii harmaana
Mä en voi olla vastaamatta kun koliikkihuudot esikon kohdalta vielä tuoreessa muistissa...

Me käytiin vyöhyketerapiassa 3 kertaa josta ei ollut ainakaan mitään suurempaa apua. Käytettiin disflatyliä ja cuplatobtakin jotka saivat vähän ilmaa liikkeelle mutteivät huutoa rauhoittaneet.

Sen sijaan meillä koliikki loppui kuin seinään kahden osteopaatilla käynnin jälkeen. Ensimmäisen kerran jälkeen tyttö pulautteli rajusti pari päivää ja vaikutti jopa ärtyneemmältä mutta rohkeasti mentiin vielä toinen kerta joka toikin meidän perheeseen ensimmäiset yöunet kuuden viikon huudon jälkeen.

Käytiin lastenklinikalla huutojen alettua ja vanhempi ylilääkäri sanoi ettei koskaan ole nähnyt yhtä rajua koliikkia. Rajua se olikin. Tyttö huusi läpi yön koko kuusi viikkoa.

En voi muuta sanoa kuin että VOIMIA :heart:
kantoliina ja masu masua vasten asento myös auttoi tyttöä nukkumaan.
Ja jos tyttö syö yhtään pulloa niin MAMin venttiilipullot käyttöön.

Täyden kympin suositukset osteopaatilla käymiseen!!!

Kiitos vastauksista.
Just sain pojan hetkeks rauhottumaan.
Kotihoito-ohjeita en ole saanut, täytyy kysyä seuraavan kerran.

Kyllä jo mietinkin että vienkö enää ikinä tuollaiseen, joka tekee vauvan olon pahemmaksi, mutta helpottaa kun kerroitte omia kokemuksianne.
Poika on osa imetyksellä, kokeilen tuota maidotonta ruokavaliota, kiitos siitä.
Rela-tipoista huomasin myös, että ei auta pätkän vertaa, joten ne lopetettiin jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&products_id=317

Tollasta maitohappobakteerijauhetta meille sillon vyöhyketerapeutti suositteli, kannattaa kokeilla! :)
Kiitos!

Tuntuu että helpompi oli, kun poika huuti vain sen 3-4 tuntia alku yöstä ennen hoitoa.
Millä hemmetillä jaksan jos huomisen hoidon jälkeenkin tällainen jatkuu... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Kiitos!

Tuntuu että helpompi oli, kun poika huuti vain sen 3-4 tuntia alku yöstä ennen hoitoa.
Millä hemmetillä jaksan jos huomisen hoidon jälkeenkin tällainen jatkuu... :'(
Yritä vaan ajatella ettei se oo pysyvä tilanne. Hankalaa se on mutta yritä kuitenki :)

Meillä tyttö veti 6-8 tunnin konsertteja lähes tauotta sen kaks kuukautta. Sain viel aika myöhään kuulla tosta vyöhyketerapiasta ja siinä vaihees ku sinne mentiin ni olin jo aika zombie.

Vauvan koliikki-itku on kyllä jotain ihan kamalaa, sydäntäsärkevää :'( Pariin kertaan tuli ittellekki itku ku näki että toinen oli tuskanen eikä oikee mitenkää voinu auttaa :(

Tinii harmaana
Ja huomenna soittoa neuvolaan että tarviitte apua! Kun vaan osaatte vaatia niin sieltä saatte hoitoapua kotiin ja saat itse edes hetken levähtää.

Mulla oli ihan idiootti neuvolahoitaja joka sanoi että on vaan kestettävä vaikka tämä ei ole totta.
Ja kuten joku muukin sanoi niin yritä turvautua siihen ajatukseen että on ohi menevää. Tiedän kyllä että helppoa ei ole :( 6viikkoa vedin 1,5h unilla joten olin kyllä aivan sekoamispisteessä.

Meillä ei vyöhyketerapia auttanut. Käytiin varmaan 7 kertaa ja tulos oli täysi nolla. Kokeiltiin myös Relat, Disflatylit jne.

Meillä avun toi mun täydellinen maidoton-dieetti. Mutta yllättävän monessa paikassa luullaan, että maidoton on sama asia kuin laktoositon.

Suosittelen silti kokeilemaan vyöhyketerapian jatkamista. Mikään ei ole niin kamalaa kuin kuunnella oman lapsen itkua. :hug:

Yhteistyössä