Kokemuksia Vagifem'istä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Simple Mind
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Simple Mind

Vieras
Sain lääkäriltä Vagifem-reseptin synnytyksen jälkitarkastuksessa, ja hainkin jo, mutta minulle jäi vähän epäselväksi että minkä takia se määrättiin.. Tiedän, typerää etten kysynyt heti :)
Luin pakkaussselosteesta että on estrogeenia, mutta miten siis vaikuttaa? Onkohan limakalvot jotenkin vaurioituneet. Onko jollain kokemuksia kyseisestä lääkkeestä (emätintbl.), tuliko sivuoireita, auttoiko?
Puhui tarkastuksessa siitä että halut on nollissa, enemmänkin miinuksella, eli voisiko tästä olla apua siihen?

Limakalvoja vahvistaa, kun ei tuota omaa estrogeenin-tuotantoa ole. Mulle määrättiin myös (kahteen otteeseen, eka yksityinen gyne, jonka luona kävin epparihaavan takia ja sit tk-lääkäri). Lääkärit kyllä mainitsivat, että limakalvot on hyvässä kunnossa. Mutta tuon vagifemin käytön olisi tarkoitus ilmeisesti helpottaa yhdyntöjä jne...

Käytin niitä aluksi, mutta kun eppariapi oli niin kipeä, että laittaminen sattui niin lopetin...en siis osaa sanoa, auttoivatko...

Henk.kohtaista kokemusta ei ole, mutta Googletin ihan mielenkiinnosta:)
Lääkettä määrätään emättimen kuivuuteen ja ohuisiin limakalvoihin ja sitä ei tule käyttää imetyksen aikana... joten jollei sinulla ole mitään gynekologisia oireita en sinuna lääkettä ottaisi.
Haluttomuus on aivan normaalia juuri synnyttäneillä, synnytyksestä toipumiseen menee aikaa ja vauvanhoitokin verottaa aluksi voimia:)

Minä aloitin puikot kun lopetin imetyksen (lapsi 7 kk) enkä tiedä johtuiko siitä vai koko tilanteesta, mutta halut kyllä lisääntyivät selvästi. Samaan aikaa lopetin tosi Cerazetet eli sekin saattoi vaikuttaa. Suosittelen kuitenkin :)

Yhteistyössä