Kokemuksia vähänkäytetty.fi nettikirppiksestä

  • Viestiketjun aloittaja "kirppis"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Asiointini ostajana Vähänkäytetyssä oli ensimmäinen ja viimeinen. Kun myyjä on laiska kuvaamaan tarkemmin tuotteitaan eikä häneen ole yhteyttä kysyäkseni lisää, niin ostos on kuin sika säkissä. Palauttaminen on käytännössä melko mahdotonta, koska se maksaa: kun ostaa ja kun palauttaa, yhteensä tuotteen katselu maksaa 13,80 euroa. Kuka haluaisi näin palauttaa?! Ehkä jos vain ostaa yli 100 eurolla, niin silloin ehkä kannattaa.
Ostamillani tuotteilla oli paitsi pesuaineen myös ns. "vanha säilytys" -haju. Eli melkoista pettymystä!

En sinne enää lähde ostamaan.
 
vierailija
Sain juuri yli 300e myyntituottoja Vähänkäytetty.fi -nettkirpparilta. Ensimmäisellä kerralla kuvasin nopeasti enkä kiinnittänyt huomiota tuotekuviin. Sen takia myynti jäi heikoksi. Nyt käytin ainakin minuutin jokaiseen tuotekuvaan ja heti meni melkein kaikki kaupaksi.
Panostakaa ihmiset niihin kuviin ja kuvauksiin, niin saatte tuotteet myytyä.

Vähänkäytetty ilmoitti juuri, että aloittavat kansainvälistymään. Kohta sun tavaroille on asiakkaita ympäri euroopan.
 
vierailija
Minä kokeilin palvelua testimielessä ja lähetin noin 50kpl erän naisten hyväkuntoisia S-M kokoisia vaatteita, lähinnä paitoja, mekkoja ja alaosia. Yritin ottaa hyviä kuvia ja panostin kertomaan kuvauksessa mahd.tarkasti, esim. vaatteen materiaalista, koosta, väristä jne. . Asettamani hinnat olivat 1€-3€. Myyntijakson jälkeen tuotteista oli mennyt noin puolet, ja kukkaroon postikuluvähennyksen jälkeen oli kertynyt noin 22€. En koe, että tämä 22€ tili vastasi sitä vaivaa, mikä aiheutui vaatteiden siistimisestä, kuvaamisesta ja valmistelusta. Seuraavalla kerralla vien vaatteeni mielummin ilmaiskeräykseen.
 
vierailija
Kiitos vastauksesta. Kuulosti "liian hyvältä, ollakseen totta", mutta ehkäpä tässä uskaltaa laittaa itsekkin myyntiin tavaraa, kun pääsee helposti eroon tavarasta.
Kun asettaa tuotteille hinnan tulee jokaiseen +1€ jonka vähänkäytetty pistää omaanpussiin ja kun saat antamallasi hinnalla tuotteita myytyä niin siitä vähennetään tuotteidesi posti kulut kun lähetit ne myytäväksi
 
vierailija
Minä kokeilin palvelua testimielessä ja lähetin noin 50kpl erän naisten hyväkuntoisia S-M kokoisia vaatteita, lähinnä paitoja, mekkoja ja alaosia. Yritin ottaa hyviä kuvia ja panostin kertomaan kuvauksessa mahd.tarkasti, esim. vaatteen materiaalista, koosta, väristä jne. . Asettamani hinnat olivat 1€-3€. Myyntijakson jälkeen tuotteista oli mennyt noin puolet, ja kukkaroon postikuluvähennyksen jälkeen oli kertynyt noin 22€. En koe, että tämä 22€ tili vastasi sitä vaivaa, mikä aiheutui vaatteiden siistimisestä, kuvaamisesta ja valmistelusta. Seuraavalla kerralla vien vaatteeni mielummin ilmaiskeräykseen.
Jos lähetit 50 kpl tuotteita, hinta 1 euroa niin tuotta olisi maksimissa 50 e. Nyt sain 28-6 euroa postista = 22 e. Myit siis puolet tuotteista? Paljonko myit?
 
vierailija
Asiointini ostajana Vähänkäytetyssä oli ensimmäinen ja viimeinen. Kun myyjä on laiska kuvaamaan tarkemmin tuotteitaan eikä häneen ole yhteyttä kysyäkseni lisää, niin ostos on kuin sika säkissä. Palauttaminen on käytännössä melko mahdotonta, koska se maksaa: kun ostaa ja kun palauttaa, yhteensä tuotteen katselu maksaa 13,80 euroa. Kuka haluaisi näin palauttaa?! Ehkä jos vain ostaa yli 100 eurolla, niin silloin ehkä kannattaa.
Ostamillani tuotteilla oli paitsi pesuaineen myös ns. "vanha säilytys" -haju. Eli melkoista pettymystä!

En sinne enää lähde ostamaan.
Itse palautin marraskuussa, eikä se maksanut asiakaspalautuksena mitään...
 
Tämä tässä tänään
Myin viimeksi loppuvuodesta tuolla. Noin kolmasosa meni kaupaksi - mikä oli mielestäni ihan hyvä tulos, kun oli enimmäkseen ihan tavallista käytettyä tavaraa, ei mitään hienoja merkkejä, joissain käytönjälkiäkin. Lähinnä lasten ja naisten vaatteita ja kodintekstiilejä. Loputhan meni sitten hyväntekeväisyyteen, en viitsi lunastaa niitä takaisin ja ottaa taas nurkkiin pyörimään. Laitankin sinne aina vain sellaista tavaraa, mitä en halua takaisin.

Postimaksut tuntuvat harmittavan monia, mutta ei kai Vähänkäytetty niille mitään mahda - oikea valitusosoite olisi Posti ja Matkahuolto;) Ei kauaa pulju pyörisi, jos sen pitäisi itse maksaa kaikki liikenne joka suuntaan! Mutta toisinaan heillä on tarjouksia, että ilmainen lähetys myyjälle tai ilmaiset postikulut ostajalle. Itsekin odotan nyt taas seuraavaa sellaista, niin laitan taas myyntiin.

Kakkossivulla oli erikoinen purkaus, millaista "kusetusta" homma on. Mutta ei se tee hommasta kusetusta, jos toimintamalli ei satu olemaan juuri itselle mieleinen. Sen kuin myy sitten vapaasti itse toisaalla. Mutta ei tarvitsisi myöskään haukkua ja pitää tyhminä sellaisia, joille systeemi sopii. Jotkut esimerkiksi arvostavat kovasti sitä, että saa lähetettyä heti tavaransa pois nurkista ja taloa täyttämästä. Vielä kivempaa on ostajana se, kun voi samoilla postikuluilla ja samassa paketissa tilata monelta eri myyjältä niin paljon kuin haluaa.

Totta on, ettei kalleimmille tavaroille tämä ole paras myyntipaikka, mutta ei sekään tee siitä "kusetusta". Jokainen on vapaa päättämään itse, mitä laittaa myyntiin, ja arvioi itse, mitä kannattaa...

Niin ja "kuka hullu" antaa alentaa hintaa myyntiajan edetessä? Eikös se juuri ole fiksua, jos tavara ei muuten mene kaupaksi? Niinhän normikirppiksilläkin tehdään. Omasta mielestäni se on ollut juuri mainio systeemi. Voi aluksi laittaa hieman korkeampaakin hintaa kokeiluksi: jos menee heti niin saa hyvän hinnan, ja jos ei mene heti niin menee varmemmin kun hinta alenee.

Niin, se on totta, että kannattaa lukea säännöt tarkkaan, miten homma toimii. Eikös se ole itsestäänselvyys kaikessa mitä menee sopimaan? Jos ei itse lue sääntöjä ja tulee vaikka yllättäviä postimaksuja eteen, kyllä se on oma vika eikä firman "kusetusta"...
 
Tämä tässä tänään
Niin ja vielä noista ostajan postikuluista. Tavaran saa lähettää ilmaiseksi takaisin, jos siinä on vikaa mitä ei pitäisi olla. Kannattaa katsoa ne kuntoluokitukset. Jos myyjä ei ole jaksanut kuvailla tavaraa, niin ostaa vain jos on 4- tai 5-luokkainen. Jos siinä silti on vikoja, palautusta vain. Itse ostin syksyllä muiden mukana collegehousut, joissa olikin reikä. Kaiken myytävän tavaran tuolla pitäisi olla ehjää, vaikka muita käytönjälkiä saakin alemmissa luokissa olla. Soitin sinne ja sain postikoodin, jolla sain lähettää housut ilmaiseksi takaisin. Ja rahat sain takaisin.
 
vierailija
Myynti alkaa kannattamaan kun on määrällisesti paljon roinaa, itse olen kyllä saanut muutamia satoja euroja tuottoja. Eihän se kannattavaa ole kun se on niin isotöistä, mutta köyhänä opiskelijana tämä toimii kyllä.

TODELLA paljon on kehitettävää sivustolla! Olisihan se pirun kätevää jos ilmoituksia pystyisi muokkaamaan ja lähettämään uudestaan tarkastettavaksi kesken myyntiajan ja valita itse hinnanlaskut jne.
Myyntiin laittamisessakin ohjelma kankeilee, mutta kokoajan paranee.
Harmittaa, kun käytin valehtelematta tyyliin 12 tuntia tavaroiden ja vaatteiden siistimiseen, kuvaamiseen, pakkaamiseen ja esittelyihin ja iso osa on hylättyjen listalla.
Pistin peruspaitoja kahden-kolmen paidan paketissa ja hintaa 1€. Jos pistäisin perus yksivärisiä paitoja myyntiin aina euron kappale plus provikat, ei niitä kukaan ostaisi.
Pienten myynti"pakettien" tulisi kyllä olla sallittujen listalla!
Joka toinen kerta hyväksytään vähän sääntöjä kierrellen ja toisinaan vastassa onkin natsi :D ja kun kamoja ei hyväksytä, niitä ei saa korjattuna enää samaan myyntisatsiin ja pitää kaivaa ne tuolta muun kaman seasta, mitä on paljon. Pöh!
Noh, toivotaan että jatkossa muutkin panostaisivat tuotteiden myyntiteksteihin ja palvelu kehittyisi ja saisi lisää asiakkaita - niin ostojen kuin myyntienkin osalta! Varmasti palvelua on sitä helpompi kehittää mitä isompi volyymi.
 
vierailija
vähän käytetystä saa hyvää tavaraa,kiitos kunnon tavaran myyjille,risuja suomikotikauppaajille.HÄVETKÄÄ KUN LAITATTE LATTIARÄTTEJÄ MYYNTIIN SEKÄ KIRJOJA JOISTA PUUTTUU JOPA 48 SIVUA.
 
Keltakirppu
Itse olen nyt koittanyt myyntiä. Laitoin 23 kpl tuotteita. Naisten kenkiä, lasten kenkiä, naisten vaatteita ja lasten vaatteita.

Vuorokaudessa siitä kun tuotteet julkaistiin sivulla niin suurin osa naisten kengistä ja vaatteista oli myyty. Nyt tuotteet ovat olleen viikon myynnissä ja myymättä on muutama lasten vaate ja yhdet naisten talvikengät.

Eli itse ainakin olen positiivisesti yllättynyt myynnistä. Sain jopa myytyä yhdet kengät joita olen koittanut kaupitella torissa vaikka kuinka kauan.

Seuraavan paketin olen jo koonnut myyntiin. Jännittää vain kuinka sen kanssa käy koska se on suurimmaksi osaksi vauvan vaatetta ja imetys vaatteita. Vauvan vaatteista on niin suurta ylitarjontaa joten veikkaan että niitä on vaikea saada menemään vaikka laitoin hinnaksi 0,50 - 1 € per vaate. Mutta pääsee ainakin eroon.
 
vierailija
2-3 vaatetta joka paketissa mennyt suoraan tulitynnyriin,olleet aivan kauheassa kunnossa.ostin suurikokoisen huivin,se olikin pieni kankaanpalanen.taidan pitää taukoa.
 
vierailija
Itse olen nyt koittanyt myyntiä. Laitoin 23 kpl tuotteita. Naisten kenkiä, lasten kenkiä, naisten vaatteita ja lasten vaatteita.

Vuorokaudessa siitä kun tuotteet julkaistiin sivulla niin suurin osa naisten kengistä ja vaatteista oli myyty. Nyt tuotteet ovat olleen viikon myynnissä ja myymättä on muutama lasten vaate ja yhdet naisten talvikengät.

Eli itse ainakin olen positiivisesti yllättynyt myynnistä. Sain jopa myytyä yhdet kengät joita olen koittanut kaupitella torissa vaikka kuinka kauan.

Seuraavan paketin olen jo koonnut myyntiin. Jännittää vain kuinka sen kanssa käy koska se on suurimmaksi osaksi vauvan vaatetta ja imetys vaatteita. Vauvan vaatteista on niin suurta ylitarjontaa joten veikkaan että niitä on vaikea saada menemään vaikka laitoin hinnaksi 0,50 - 1 € per vaate. Mutta pääsee ainakin eroon.
Laitoin just ekaa kertaa vaatteita vähänkäytetty.fi:hin, lähinnä siksi ettei tarvii kotona odotella koska kullekin noutajalle sopii tulla hakemaan ja sitten ei sovikaan..

Mutta Keltakirppu, olis kiva nähdä miten oot kuvannut tuotteet yms eli miten meni niin hyvin kaupaksi? Vai oliko hinta se suurin syy. Mulla https://vahankaytetty.fi/catalogsearch/advanced/result/?multivendor_vendornumber=23129

Harmittaa kun en näe moniko on katsonut tuotteita, huudossa tämä näkyy ja siitä voi päätellä mitkä tuotteet kiinnostaa.
 
vierailija
Nyt olivat muuttaneet tuon välityspalkkion kahteen euroon / vaate ja samantyyppisistä vaatteista saa tehdä paketin. Itsellä on siellä muutamia kymppejä myyntiä ja myyntiaika loppuu lokakuulta. Yritin siirtää jo kertyneet rahat tililleni, mutta eivät ole tulleet. Siirton tein kuitenkin jo kuum alussa ( toiselletililleni, jota en käytä aktiivisesti) ja nyt tarkistin saldon, ettei ollut sitten tullut raha perille. Ei oikein anna hyvää kuvaa tämmöinen, kun pitää joka euroa tarkkailla Eikä tuo välityspalkkion korotus kyllä houkuta.
 
vierailija
No, ei toi kaks euroa (tai ilmeisesti siis 1,90) mitenkään pahalta kuulosta, jos myy vaikka 5 tai 10 euron vaatteen. Emmyllä tai jossain vastaavassa ottavat ilmeisesti jopa puolet itelleen?
Joka tapauksessa aattelin kyl testata!
 
vierailija
saahan näitä palauttaa jos ei vastaa sitä kuntoa, mikä pitäisi olla? itse olen myynyt, ja ihan ok tiliä tullut. loppuja en ole ottanut enää kotiin pyörimään. ehkä suurempi homma kuin emmys tai rekki, mutta myös saa itselleen enemmän rahaa. mutta joo, onhan se kuvaaminen aikamoista... pientä iltapuuhaa! :)

ostan myös ahkerasti lastenvaatteita. helpompaa kuin ryysätä lasten kanssa kirppiksellä! yritän ostaa kerralla vähän enemmän. tosin sähköpostiin tulee säännöllisesti ilmoituksia ilmaisista postikuluista. tällä hetkellä uudet asiakkaat saavat ensimmäisen tilauksen veloituksetta https://vahankaytetty.fi/?ref=cnZjYm9Ia0hUM2s9
 
vierailija
saahan näitä palauttaa jos ei vastaa sitä kuntoa, mikä pitäisi olla? itse olen myynyt, ja ihan ok tiliä tullut. loppuja en ole ottanut enää kotiin pyörimään. ehkä suurempi homma kuin emmys tai rekki, mutta myös saa itselleen enemmän rahaa. mutta joo, onhan se kuvaaminen aikamoista... pientä iltapuuhaa! :)

ostan myös ahkerasti lastenvaatteita. helpompaa kuin ryysätä lasten kanssa kirppiksellä! yritän ostaa kerralla vähän enemmän. tosin sähköpostiin tulee säännöllisesti ilmoituksia ilmaisista postikuluista. tällä hetkellä uudet asiakkaat saavat ensimmäisen tilauksen veloituksetta https://vahankaytetty.fi/?ref=cnZjYm9Ia0hUM2s9
siis öö tietysti ilman postimaksuja :D kyllä ne vaatteet maksaa
 
vierailija
Jep, samaa mieltä kuin edellinen: jos vaatteessa on vikaa, siitä kannattaa pistää viestiä firmalle ja pyytää hyvitystä eikä vain voivotella täällä. Musta Vähänkäytetty (ja monet muutkin kotimaiset nettikaupat) ihan asiallisesti hoitavat hommat, mut ei nekään varmaan ajatustenlukijoita oo, kyl se yhteydenoton vaatii. :LOL:
 
vierailija
olen tekemässä tilausta juuri... mitenköhän on, kannattaako näitä juuri palautella? vaikka eka tilaus on maksuton, niin se palautus taitaa maksaa? ovatko tuotteet olleet ihan hyviä? hinnat on ainakin aika halvat verrattuna muihin nettikirppiksiin.
 
vierailija
Emmy store on kyllä aikamoista huijausta. Mainostavat mm. että jopa 80% myyntituotoista myyjälle. No todellisuus on jotain aivan muuta. Lisäksi ilmeisesti napsivat parhaat päältä ja sitten väittävät, että tuotteessa ollut jotain vikaa. Kuvasin omat tuotteeni ennen lähetystä ja siitä huolimatta valehtelivat ihan päin naamaa, vaikka kuvista näki, ettei tuotteessa ollut mitään vikaa. Sinne ei ainakaan kannata lähettää mitään. Paras paikka myydä on joko FB-kirpputori tai Tori.fi.
 
vierailija
Kiitos näistä kokemuksista, laitan omat konmaritetut vaatteeni nyt keväällä kaikki tuonne. Emmyä en jaksa harkita kun on selvästi vain tiettyihin merkkeihin keskittyvä. N. 7 euroa postikulut ovat ainoa menoerä, koska en halua tavaraa enää takaisin, menee jos on mennäkseen. Parempi tämä on kuin että laiskana veisin roskiin.
 
vierailija
Hyviä kokemuksia on, olen myynyt useamman sadan euron edestä vaatteita ja lähettänyt juuri neljännen myyntierän sinne. Vaatteet mennyt nopeasti kaupaksi ja kaikki toiminut moitteettomasti
Olen myös ostanut paljon sieltä ka ollut vain hyviä kokemuksia. Kiva kun samoilla postikuluilla saa useilta myyjiltä ostettua
Mun myyjä numero on 3713 ja siellä lapsille merkkiä ja merkitöntä
 

Yhteistyössä