Kokemuksia uroskoiran leikkaamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipsiänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hipsiänen

Vieras
Mikä rotu kyseessä? Kannattiko? Muuttuiko luonne, käytös tavat jne.. Kertokaahan tyhmälle leikkauksen hyvistä ja huonoista puolista. Kyse pienestä koirasta, samassa taloudessa asustaa myös narttukoira, jonka takia haluaisin uroksen leikkauttaa...

Mulla helmikuussa 3.vuotias whippet uro ja perjantaina oli leikkauksessa. Mitä vanhemmaks tuli sitä enemmän meni "näkö ja kuulo" narttujen läsnä ollessa. Käytös hihnassa oli kamalaa, ennen osasi todellakin käyttäytyä ei vetänyt, totteli käskyjä yms. Viime vuoden ajan ollut aivan mahdoton. Vetää kun höyryveturi, pakko päästä nuolemaan kaikkien narttujen kuset, vetää niin paljon narttujen luokse että etujalat sutii tyhjää ilmassa... :/ Plus sitten se että mun vanhemmilla on 2 narrtu vinttikoiraa ja heillä kyläillessä ei ole mitään muuta kun kokoajan jomman kumman perseessä roikkuu ja nylkyttää ilmaa vaikkei ole edes juoksuja.

Käytös ei ole ainakaan vielä muuttunut,mutta ei tästä ole edes viikkoa leikkauksesta. Ruoka maistuu kyllä paremmin,mutta ei ole edes kipeän oloinen tuo koira,riehuu ja hyppii ja pomppii vaikka pitäis olla vaan levossa 10-12pvä leikkauksesta että haava umpeutuu kunnolla.
Täällä odotellaan sormet ja varpaat ristissä että tulis taas samanlaiseksi mukavaksi koiraksi mitä oli ennen. Silloin viel lenkkeilykin oli mukavaa touhua,kun ei tarvinu repiä hihnaa kaksin käsin kokoajan ja pysty pitämään vapaana vieressä...

Meillä koira on siis vaan kotikoirana ei olla oltu näyttelyissä eikä kilpailtu radallakaan joten kotikoiralla joka ei ole siitoskäytössä ei ole minun mielestä tarvetta pitää turhaan kiveksiä kiusallisia hormooneja tuottamassa. Helpompaahan tuolla koiralla on itselläänkin kun pystyy ajattelmaan muutakin kun vaan narttujen pyllyjä..:D

Yhteistyössä