Kokemuksia unikoulusta tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahmatin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahmatin äiti

Vieras
Hei, jaksaisiko joku kertoa kokemuksiaan unikoulusta tai vaihtoehtoisista keinoista saada vauva nukkumaan hyvin?
Meidän kohta seitsemän kuukautta vanha vauvamme heräilee parin kolmen tunnin välein syömään. Neljän jälkeen poika nukkuu todella levottomasti ja heräilee jopa vartin välein. Perhepedissä nukutaan. Pinnasängyssä ei nuku sen paremmin. Iltaisin syö ison annoksen puuroa ja päälle juo rinnan "tyhjäksi". Nälästä ei pitäisi olla kyse.
Vinkkejä, ohjeita,neuvoja?

Alkuperäinen kirjoittaja ahmatin äiti:
Hei, jaksaisiko joku kertoa kokemuksiaan unikoulusta tai vaihtoehtoisista keinoista saada vauva nukkumaan hyvin?
Meidän kohta seitsemän kuukautta vanha vauvamme heräilee parin kolmen tunnin välein syömään. Neljän jälkeen poika nukkuu todella levottomasti ja heräilee jopa vartin välein. Perhepedissä nukutaan. Pinnasängyssä ei nuku sen paremmin. Iltaisin syö ison annoksen puuroa ja päälle juo rinnan "tyhjäksi". Nälästä ei pitäisi olla kyse.
Vinkkejä, ohjeita,neuvoja?

meillä heräili tunnin välein :D
ja se jatkui vuoden ikään asti ja sitten alkoi nukkumaan onneksi koko yöt heräämättä.
oli se rankkaa aikaa,en edes halua paljon muistella.

Meillä piti pitää "huutounikoulu" 8 kuiselle pojalle. Tassuttelu vain sai pojan raivostumaan enemmän, joten sairaalasta saamien ohjeiden mukaan poika ei enää saanut yötissiä, eikä muutakaan palvelua mm. syliin nostamista. Peittelimme, taputtelimme pyllylle pari kertaa ja taas kuuntelimme raivoa jonkun aikaa. Aina vähän kerrassaan peittelyn ja tyynnyttelyn väliä pidennettiin (poika pinnasängyssä vanhempien sängyn vieressä). Pari yötä oli aika rankkaa, mutta kolmen yön jälkeen poika oppi nukkumaan täysiä yöunia.

Minua siis käytettiin vain tuttina yöllä parin tunnin välein. Annoin periksi, kun kyseessä keskonen, mutta 8-kuukauden kohdalla jo neuvolastakin sanottiin, ettei enää tarvitse yömaitoa.

Kyllähän ne vauvat huudattamalla alkaa nukkua, kun pian ymmärtävät ettei kukaan tule, vaikka kuinka itkee. En itse ikinä näin tekisi. Kyllä meilläkin on lapset itkeneet tisun perään öisin, mutta viekussa ja sylissä olen heidät uneen takaisin hyssyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän ne vauvat huudattamalla alkaa nukkua, kun pian ymmärtävät ettei kukaan tule, vaikka kuinka itkee. En itse ikinä näin tekisi. Kyllä meilläkin on lapset itkeneet tisun perään öisin, mutta viekussa ja sylissä olen heidät uneen takaisin hyssyttänyt.

Oppivatko nukkumaan yönsä? Haluaisin selvitä unikoulusta mahdollisen vähällä raivolla.

Toi on ihan normaalia. Meillä 5-8kk iässä heräili noin tunnin-kahden välein joka helevatin yö eikä mikään unikoulu auttanut. Oltiin vaan turhaan väsyneitä kaikki. Aika auttoi ja homma helpottui. Älä ainakaan vie sairaalan unikouluun. Eri paikka voi hyvinkin vaikuttaa niin että lapsi nukkuu paremmin mutta sama rumba jatkuu kotona. Menkää ennemmin vaikka mummolaan ja mummo hoitaa lasta ja te nukutte. Voi hyvinkin nopeuttaa prosessia eikä lapsen tarvitse olla ventovieraiden kanssa.

Yhteistyössä