Kokemuksia ulkomaalaisista miehistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.hs.fi/talous/Kauppalehti+Siivousfirmojen+pit%C3%A4%C3%A4+irtisanoa+maahanmuuttajia/a1305549933000

Sä siis elät edelleen siinä käsitteessä että kaikki ulkomaalaiset miehet jotka asuvat Suomessa tekevät hanttihommia? Eli siis minimipalkalla siivoovat yms.
Ei todellakaan. Ja ne jotka tekevät, niin hyvä että tekevät! Nimittäin monet me suomalaiset kun ei voida "alistua" semmoiseen duuniin.
Jos niitä "mamuja" ei olisi täällä siivoomassa yms, niin kuka sitten? Sitten valitetaan että ulkomaalaiset vievät suomalaisilta työpaikat...
En tiedä tarkoitetaanko tällä ketjulla nyt pelkkiä maahanmuuttajia, mutta mä ymmärsin että myös niitä jotka ovat asuneet ikänsä suomessa mutta sukujuuret ovat jostain muualta...

Mulle on jäänyt vietnamilaisista hyvä kuva, ne käyvät töissä, maksavat veronsa, käyttäytyvät..
mutta sitten somalit yms ovat juurikin niitä sossupummeja jotka ei viittis ees persettään nostaa..

[QUOTE="vieras";25088221]Mulle on jäänyt vietnamilaisista hyvä kuva, ne käyvät töissä, maksavat veronsa, käyttäytyvät..
mutta sitten somalit yms ovat juurikin niitä sossupummeja jotka ei viittis ees persettään nostaa..[/QUOTE]

En lähtis ihan noin yleistämään, kyllä se on totta että suurin osa vietnamilaisista tekevät paljon töitä, mutta niin tekevät myös monet muutkin maahanmuuttajat.
Ja kyllä niitä "lusmuja" löytyy vietnamilaisistakin.

Oma mies kun Suomeen tuli, paiski kahta töitä, jotta sai elätettyä myös perhettään Vietnamissa. Myöhemmin opiskeli LVI asentajaksi ja edelleen niitä hommia tekee.

[QUOTE="vieras";25088221]Mulle on jäänyt vietnamilaisista hyvä kuva, ne käyvät töissä, maksavat veronsa, käyttäytyvät..
mutta sitten somalit yms ovat juurikin niitä sossupummeja jotka ei viittis ees persettään nostaa..[/QUOTE]

Niin, no miten sen nyt ottaa. Tunnen useita somaleita joista kaikki ovat joko koulussa, tai sitten tekevät työtä. En tunnen yhden yhtä somalia joka olisi sossupummi. Vaikka on heitäkin varmasti. Mutta älä viitsi yleistää, että kaikki. Ja minä tunnen siis useita kymmeniä. :)

On kokemusta ulkomaalaisista miehistä. Olen naimisissa amerikkalaisen miehen kanssa. Lapsia meillä ei ole, vaikka useampia lemmikkieläimiä löytyykin. :) En ole huomannut mitään kulttuurieroja. Yksilöiden väliset erot ovat suurempia, joten ei kansalaisuutta kannata tuijottaa. Tulen hyvin toimeen mieheni perheen kanssa, ja mieheni tulee hyvin toimeen minun perheeni kanssa. Mieheni on luovalla alalla, kuten minäkin. Emme asu Suomessa.

On ulkomaalainen mies, espanjalais-brittilainen, kulttuurieroja toki on, mutta ei ainakaan haitallisia sellaisia. Lahinna nuo erot ovat hyva lisa suhteeseen. Tyoskentelee toimitusjohtajana.

Muistakin ulkomaalaisista miehista on kokemusta, hyvia sellaisia :).

Yhteistyössä