Kokemuksia Turkin Sidestä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkalle

Vieras
Hei!

Olemme varaamassa matkaa Turkkiin toukokuulle ja nyt tarvitsisin pikaisesti tietoa siitä minkälainen paikka tuo Side oikeasti on. Emme ole olleet aikaisemmin Turkissa ja olemmekin kahden vaiheilla, Side vai Alanya. Seurueeseemme kuuluu kaksi aikuista, mummo ja pappa sekä vauva, joka täyttäisi vuoden lomalla.

Lomaltamme haluasimme tietenkin ihanaa perhelomaa, mutta myös shoppailtavaa ja näkemistä ja kokemista. Eli myös nähtävää ja tehtävää saisi olla, ettei ihan tympäänny. Toisaalta ei sitä kaupoissakaan joka päivä jaksa ravata...

Sidessä olisi enemmän parempia hotelleja ja lyhyempi bussimatka houkuttaisi, mutta onko se sellainen "yhdessä illassa" nähty, tylsä turistipaikka, jossa illat vietetään hotellilla?

Kokemuksia siis kaivataan, Suuri Kiitos jo etukäteen!
 
Oltiin viime syksynä Alanyassa ja kävimme sieltä tekemässä retken Sideen. Alanyassa on siis todella paljon enemmän ostosvalikoimaa, kuin Sidessä. Mutta tuon välin voi matkustaa parissa tunnissa ilmastoidulla bussilla, joten ostoksille pääsee Alanyaan vaikka hotelli olisi Sidessä.

Toukokuun lopulla matkustamme jälleen Turkkiin ja tällä kertaa Sideen. Nähtävyydet, parempi ruoka kuin Alanyassa. Siden keskustahan on suojeltu, joten sinne ei voi enää rakentaa. Siinä lähistöllä on Apollon temppelin rauniot sekä vanha amfiteatteri.
 
Manavgatin putoukset. Sekin kannattaa käydä katsomassa.
Ja Sidestä on lyhyt matka Antalyaan, jossa ehdottomasti kannattaa käydä ne shoppailut tekemässä. Turkissa on hyvät ja halvat bussit eli matkaan vaan.
 

Yhteistyössä