Kokemuksia tukivyöstä?

Menossa rv 32+4 ja neuvolantäti suositteli tänään tukivyön hankkimista, kun on sen verran selkäkipuja.
Onko kellään kokemuksia, että onko auttanut vai liekö ihan turha kapistus? Mulla pahimmat selkäkivut tulevat istumisesta ja tuolista ylösnoustessa on tuskaista...
 
Mulla rv 20 oli alaselkä todella kipeenä. Hankin tukivyön ja ajattelin viikon päästä, ettei tästä mitään hyötyä ole..Niinpä fiksuna naisena olin pari päivää ilman vyötä ja kivut oli selässä aivan järkyttävät.
Kiltisti hain vyön takaisin ja kivut helpotti. Eli mulla se vyö ei kipuja poistanut, mutta ehkäisi, ettei ne tuu pahemmiksi
 
minulla myöskin todella kovat selkäkivut, iltaisin ei pysty oikeastaan liikkumaan kuin vessaan kun on pakko :/ rv nyt 34+4.
Saas nähdä suositteeleeko terkkari maanantaina tukivyötä minullekin kun menen neuvolaan...
Luin juuri jostai lehdestä, että kaikki asiantuntijat eivät sellaista vyötä suosittele, koska se ei aina anna mahdollisuutta hyvälle verenkierrolle jalkoihin... Kai sekin riippuu vyöstä ja yksilöstä...
 
Minä myös käytin kolmatta odottaessani Anitan tukivyötä työpaikalla, kotona ollessa en jatkuvasti. Aiemmissa raskauksissa ei ollut minkäänlaisia selkäongelmia... Ei se vyö niitä kipuja poista, mutta lieventää ja itse pystyin olemaan sen turvin töissä loppuun asti.
 
Minä myös käytin kolmatta odottaessani Anitan tukivyötä työpaikalla, kotona ollessa en jatkuvasti. Aiemmissa raskauksissa ei ollut minkäänlaisia selkäongelmia... Ei se vyö niitä kipuja poista, mutta lieventää ja itse pystyin olemaan sen turvin töissä loppuun asti.
 
jep
Anita tukivyön minäkin ostin ja selkävaivoihin se olisi aivan mahtava, mutta kun se painaa alavatsaa niin, että supistelee koko ajan se päällä.. Supisteluun kun olen muutenkin taipuvainen :(
 
hops
Hei! Olisin hankkinut selkäkipuihini tukivyön mutta lääkäri kielsi!! Se kuulema painaa sikiötä, että sen käytössä ei olla ajateltu tarpeeksi sikiön hyvinvointia.. Ja jos on vähänkin turvotusta niin se pahentaa sitä.. Näin Kajaanissa.
 
Selkäkipuinen
Onko kellään kokemusta Carriwellin tukivyöstä? On paljon edullisempi kuin tuo Anita, mutta liekö yhtä hyvä. Itse harkitsen vyön ostoa juuri alaselän jomotuksen takia.

http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/tukivaate.html
 
TUKIVÖISTÄ
Itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa lainassa fysioterapeuteilta tukivyö. Itselläni oli aluksi anitan tukivyö, mutta siitä ei ollut apua... fysioterapeuttini sanoi ettei niistä pahemmin ole apua, joten kannattaa kysyä terveydenhoitajalta saisiko KUNNON tukivyötä lainaksi. Anitan tukivyö on jotenkin liian joustava, ei tue kunnolla... kysyppä terkkarilta, niitä on todella paljon erilaisia ja lainaaminen ei maksa mitään.

 
Anitan tukivöitä on nimeomaan kehuttu ja suositeltu alaselkäkipuja hoitamaan ja ehkäisemään. Niitä on montaa eri kokoa ja jokainen varmasti löytää itselleen juuri oikean kokoisen. Kaupassa kannattaa ehdottomasti pyytää myyjää opastamaan!

Fysioterapeutit kyllä lainaavat tukivöitä, mutta ne eivät tue vatsaa samalla tavalla kuin Anitan tukivyö, koska ne nimenomaan ovat vain ohuita, muutaman cm:n levyisiä jäykkiä vöitä. Oma fysioterapeuttinikin sanoi, että heiltä saa kyllä vöitä lainaksi, mutta ne ovat aika hankalia käyttää jos on esim. istumatyössä, koska painavat vatsaa.

Meitä on tietysti monta erilaista odottajaa ja jokainen varmastikin löytää sen oman juttunsa! :)
 

Yhteistyössä