Ä
Äiti Kuopiosta
Vieras
Kuopioon avataan uusi Touhula Pihlajanlaaksoon, mutta ei oikein houkuttele kun ainoat mielipiteet Touhuloista on negatiivisiä. Miten Kuopion muut Touhulat, ovatko minkälaisia paikkoja?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Piakkoin pitäisi molemmat lapset saada Kuopiossa hoitoon eikä kunnallisessa ilmeisesti tilaa? Touhula avaa juuri Pihlajalaaksoon, nyt olisi Kuopion kommentit tarpeen...
Touhulan päiväkodit ovat Kuopiossa ihan uusia, joten ei ole ihme, jos henk.kuntaa on vaihtunut. Luulisin olevan normaalia missä tahansa uudessa työyhteisössä, joka hakee muotoaan, Ihmisethän paikan tunnelman ja ilmapiirin kuitenkin luovat. Jos kysyisit kokemuksia kunnallisista päiväkodeista, tulisi vastauksia joka sorttia myös. Touhuloissakin on koulututet ohjaajat ja toimintaa ohjaavat samat lait ja säädökset kuin peruskunnallisiakin, henkilökunnan ja tilojen mitoitus per lapsi ovat samat. Aina kannattaa antaa palautetta ja kertoa asioista, jotka epäilyttävät. Käy tutustumassa avoimin mielin, saat kuitenkin lapsen kanssa olla aluksi mukana päiväkodissa ja voit itse vetää johtopäätökset. Nykyään Kuopion Touhuloissa on siivooja, joten lapsille on enemmän aikaa. T. Läheltä toimintaa nähnyt ulkopuolinen
Alkuperäinen kirjoittaja Työntekijä;29561647:Itse olen touhulassa töissä (en onneksi enää kauaa) ja voin sanoa että ei touhulaan ole turvallista tuoda lapsia hoitoon. Seuraavassa muutama syy:
-aina jatkuva alivoima eli liian vähän aikuisia
- surkea hygienia (aikuisilla ei alivoiman takia aikaa siivota, vahtia jokaisen lapsen henk.koht.hygieniaa)
-ei aikaa tai jaksamista lapsiin tutustumiseen ja heidän kanssaan leikkimiseen koska kaikki on alivoiman takia vain selviytymistä
Tietenkin työntekijöitä vaaditaan olemaan sairaana töissä, tekemään jatkuvastu ylitöitä ja luopumaan normaaleista oikeuksista.
Muistuttaisi teitä vanhemmat, että kyllähän ne päiväkodin johtajat osaa asiat kauniisti selittää jos kymmenen minuuttia päivän aikana päiväkodin alueella olette. Älkää olko niin sini silmäisiä, meitä hoitajia kun on kielletty puhumasta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Työntekijä;29561647:Itse olen touhulassa töissä (en onneksi enää kauaa) ja voin sanoa että ei touhulaan ole turvallista tuoda lapsia hoitoon. Seuraavassa muutama syy:
-aina jatkuva alivoima eli liian vähän aikuisia
- surkea hygienia (aikuisilla ei alivoiman takia aikaa siivota, vahtia jokaisen lapsen henk.koht.hygieniaa)
-ei aikaa tai jaksamista lapsiin tutustumiseen ja heidän kanssaan leikkimiseen koska kaikki on alivoiman takia vain selviytymistä
Tietenkin työntekijöitä vaaditaan olemaan sairaana töissä, tekemään jatkuvastu ylitöitä ja luopumaan normaaleista oikeuksista.
Muistuttaisi teitä vanhemmat, että kyllähän ne päiväkodin johtajat osaa asiat kauniisti selittää jos kymmenen minuuttia päivän aikana päiväkodin alueella olette. Älkää olko niin sini silmäisiä, meitä hoitajia kun on kielletty puhumasta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Onko mitään rajaa;29666721:Allekirjoitan juuri nuo kirjoittajan tuomat asiat. Lisäksi määrärahoja ei ole kuluviin asioihin kuten hounekaluihin eli lasten sänkyihin, pöytii, tuoleihin, petivaatteisiin, siivous tarvikkeisiin ja astioihin. Tai hlö kunta saa päättää mihin lasten askartelurahat käyttää...siis kammottavaa. Esiopetus tapahtuu ei pätevän henkilön johdolla. Vuodevaatteet pestään jos editään tai milloin ehditään. Ja sitten vielä että korkeatasoista hoitoa. Huhhuh! Kuka tätä palvelua edes suostuu käyttämään. Sairasta
Tää on ihan tosi...lakanat hajoavat käsiin eikä oo rahaa uusiin. Kaikesta saa valitusta kun jotain pyytää hankkimaan. Tai sitte lapsille ei oo rahaa tarvikkeisiin jne.
En sano ettei mua tunnisteta. Mutta siis koko konserni haisee ja pitkälle. Raha raha ja voitto. Viis hlökunnan ja lasten tarpeista.
Olen töissä touhula-päiväkodissa.
Meillä on :
-ehjät, puhtaat lakanat jotka pestään joka kuukausi
-leluja todellakin tarpeeksi
- paljon myös liikuntaleikkikaluja
- siistiä, vaikka ei joka päivä siistijää olekaan
- terveelliset ja riittävät välipalat ja aamupalat
- uusia tarvikkeita hankitaan tarpeen mukaan
- maalaisjärki
- halua ja iloa tulla töihin
- hyvä työympäristö
- turvallista lasten olla.
- alati lisääntyvää liikunnan iloa
Meillä ei ole:
- iso palkka
- katkeria työntekijöitä
- kaltoinkohdeltuja lapsia
- rikkinäisiä ja likaisia lakanoita
Nämä ihan vain esimerkkeinä, aiempiin keskusteluihin pohjautuen.
Herätkää idiootit ja menkää hoitoon jos on noin vaikeeta. Tai tulkaa sanoo suoraan jos on jääny kivi kenkään.