kokemuksia tosi isoilta äidiltä raskausajasta?

Olisikos paikalla ketään xxxl naisia,jotka olleet raskausaikaa ennen jo isoja? Siis tarkotan painoluokkaa reilusti yli sata kiloa. Haluasin kuulla kokemuksia, että miten on mennyt raskaus ja onko ollut ongelmia painon kanssa ja raskautumisen kanssa?
 
Mun bmi oli 42 kun tulin raskaaksi. Tärppäs heti toisesta yrityskerrasta. Mun raskausaika oli tosi helppo ja ihana ei ollut mitään vaivoja ja töissä (hoitotyö) pystyin olemaan miltei loppuun asti. Pelkäsin kauheesti, että kiloja tulee kauheesti lisää raskausaikana mutta laihduin alussa heti muutamia kertoja, vaikka pahoinvointia ei ollut ollenkaan. Ilmeisesti vauva käytti tätä ylimääräistä rasvaa tehokkaasti kasvuunsa. Loppuraskaudessa eli ihan viimesellä kuukaudella tuli painoa lisää 4 kg eli aikas vähän. Synnytyksen jälkeen painosta lähti 6kg siis vertaan siihen lähtöpainooni. Sokerirasitustestiin jouduin raskauden aikana juuri ton painon takia mutta arvot olivat kuulemma täydellisiä. Kaikenkaikkiaan raskausaika oli mulle ihanaa aikaa ja kovasti vauvakuume taas painaa päälle. Tyttö nyt 3kk. Sekin mukava puoli raskaudessa oli, että kerrankin sai olla ylpeä vatsasta ja ihan kunnon vauvamaha mulla oli, vaikka entuudestaan tota makkaraa vatsalla olikin.
 
Mulla bmi oli raskautuessa 36, eli ihan tarpeeksi paljon :whistle: . Minä myös raskauduin toisesta yrityskerrasta. Painoa tuli loppuvaiheessa todella paljon, lähinnä siksi, että mun viimeinen raskauskolmannes ajoittui kuumimpaan kesään -> nestettä kertyi TOSI paljon. Muuten raskaus oli ihana kokemus, lomailin Yyterissä vielä 37. raskausviikolla. Raskauskilot olivat kadonneet 1,5 kk synnytyksen jälkeen ja nyt olen lähtöpainoon nähden jo miinuksella (poika kohta 9 kk).

Ja tosiaan, hetken aikaa olin vauvamahainen, en vain "iso tyttö" ;) .
 
mulla oli BMI 31. verenpaineen kanssa ollut ongelmia jo ennen raskautta ja olinkin koko raskausajan kontrollissa (ultrat usein, kotona mittauksia). samoin "sain" ruokavaliolla hoidettavan raskausdiabeteksen. paino nousi kyllä koko raskauden aikana 20kg, josta on nyt lähtenyt 10kg. pitäisi tsempata vielä loputkin pois.

liikakiloista sain kyllä kuulla TAYSissa joka ultrassa, mutta oma terkkari äitiysneuvolassa oli tosi ihana eikä kertaakaan motkottanut kiloista tai herkuista jotka kyllä myönsin ihan suoraan.

kaiken kaikkiaan raskaus meni hyvin, synnytys meni hyvin ja nyt tuossa touhuaa terve, sirpakka 1v4kk tyttö. kova vauvakuume taasen vaivaa.
 
Raskaaksi tuloa hidasti ja hidastaa edelleen PCO eli monirakkulaiset munasarjat. Mulla ei ovulaatiota tapahdu luonnollisesti.
Esikoinen syntyi syyskuussa 2005 ja nyt kuumeillaan toista.

Raskaus ja synnytys taas menivät kuin oppikirjojen mukaan. Painoa tuli 6kg koko odotusaikana. Pahoinvointi kyllä keski kunnolla puoli väliin asti ja loppuun asti oksentelin. Mutta muuten siis voin hyvin. Verenpaineet hyvät, pissassa ei valkuaista yms.

Synnytin 4530g painavan pojan ja kaikki sujui ongelmitta. Väliliha leikattiin ja tuli pieniä repeytymiä. Synnytyksestä jäi positiivinen mieli ja odotan innolla koska pääsisin taas synnärille :D
 

Yhteistyössä