KOKEMUKSIA SYNNYTYKSEN KÄYNNISTYKSESTÄ?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jänskättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jänskättää

Vieras
Eli ensi viikolla näillä näkymin ois käynnistys edessä, joten haluaisin kuulla kokemuksianne, jännittää hirmusti.
Eli mm. kauanko kestänyt? Miten olette asennoituneet ennen, tai siis valmistautuneet? Kauan olitte sairaalassa jnejne... siis ihan kaikki asiaan liittyvät asiat mitä mieleen tulee niin olkaa kilttejä ja kertokaa:)

Menin sisään edellisenä iltana.aamulla aamupalan jälk. käynnistettiin synnytyssalissa tipalla. tippa laitettiin n.8.30 ja poika syntyi 15.00. synnytys ihanan rauhallinen ja jotenkin hallittu!

Rv. 42+5. Aamulla sairaalaan, kalvojen puhkasu, oksitosiini, muutama kipupiikki, epiduraali, ilokaasua. Likka synty 17.36.
Keskiviikkona synty ja lauantaina päästiin pois.
Valmistauduin vaan sillä tiedolla että muksu syntyy :D

Ei käynnistyny tableteilla, toisena aamuna puhkaistiin kalvot, poika syntyi 2h kulutta (edellinen synnytys kesti 5h eli vähän nopeempi tää oli). Ei vaikuta sairaalassaoloaikaan, siihen vaikuttaa muut seikat (oma ja vauvan kunto). Syö ja juo ja liiku normaalisti edelliset päivät, ei liikaa herkkuja ettei tule sitten ummetusta juuri ennen h-hetkeä. Yritä rentoutua, ei se ollut kamalaa =)

Menin 12.1 rv 42+5 sairaalaan, klo 09 alotettiin käynnistys. Poika synty 13.1 klo 17.36.. :/ Oksitosiinista tuli supistuksia, mut kohdunsuu aukes tosi hitaasti.
Hyvässä kunnossa olin jo 15 pvä jolloin oltais päästy kotiin, ellei poika ois kellastunut. B)

Loppu hyvin, kaikki hyvin.

5 raskautta, 4 käynnistystä.Kalvot puhkaistu ja tipalla vauhditettu.Kestot esikoinen: 7,5h, toinen: 2h40min, neljäs: 1h15min, viides: 20h.Viidennessä odottelin jo pääsyä leikkuriin, mutta se oli varattu ja siinä odotellessa neiti sitten päättikin syntyä.Raskaudet 1,2,4 käynnisettty viikoilla 38+risat ja viides 35+3.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
eli siis se ei ees välttämättä käynnisty??? mites se sairaalassa olo aika, kuin pitkäx venyny niillä joilla onnistunut?

Joo ei , mulle sanottiin aloitukseen että älä pety jos ei käynnisty..sillä tipalla ois pystyn ainakin yrittää vain tietyn ajan ja sit oltais seuraavana päivänä yritetty uudestaan jos ei ois käynnistyny! Sairaalassa olin synnytyksen jälk. nortsi ajan!

Muok.käynnistettiin viikoilla 40+1

41+2 Käynnistys aloitettiin klo 12. Alkoi vähitellen pikku supistuksia tulemaan, illalla n. klo 20 olin 3 cm auki (lähtövaiheessa ei lainkaan). Supistukset oli sellaisia kuin mahataudissa, pientä kipristelyä vain. Yöllä klo 3 mentiin kiireelliseen sektioon, kun sikiön sydänäänet laski, siihenkään mennessä ei kunnon supistuksia.

Rv 40+0 käynnistettiin synnytys. Edellisenä päivänä menin jo sairaalaan, illalla ottivat vauvalta sydänkäyrää ja multa mittailtiin verenpainetta yms. ja sit aamulla puhkastiin kalvot, ja laitettiin oksitosiinitippa. Synnytys kesti 3.5h, ja oli helppo. (Ensisynnyttäjä olin)

Ruvetaanko sulla kypsyttelemään paikkoja vai? Jos näin on, niin varaudu siihen, että voi mennä montakin päivää, ennen kuin mitään edes alkaa tapahtua. Mulla ei tarvinnu kypsytellä, kun paikat oli jo ollu 4 viikkoa 3cm auki.

Esikoinen käynnistettiin 43+5 ja kuopus 42+2. Aamulla puhkastiin kalvot ja tipalla supistuksia. Kumpainenkin syntyi sitten sektiolla, esikoinen klo 23.24 kun kohdunsuu jumitui 4 cm:iin, kuopus seuraavan päivän puolella klo 0.20 väärän tarjonnan takia.

Ei mulla kai jouduta kypsyttelee, ainakin sellaisen käsityksen sain eilen, että paikat on jo jonkin verran auki. Outoa kun mulle ei mitään tulevasta kerrottu...nyt vasta oikeestaan tajusin et ois ollut vaika mitä kysyttävää. Annettiin siis vaan aika. Yksi lapsi ennestään, 4 vuotias.

tässäpä miun tarina.
Käynnistettiin viikoilla 42+0
Aamulla kahdeksan aikaan ukon kanssa mentiin sairaalalle. Noin kymmenen aikaan sain ekan. ei oikein tuntunu mitään muuta kun selkäjomotusta. sitten tuossa kahden aikaan toisen ja siitä sitten noin puolen tunnin sisään alko supistukset joista ei sit ollut 30s pitempää taukoa, kunnes tyttö oli pihalla. tyttö synty klo 20.28- Kivunlievitystä en saanu. synnytys oli nopee ja hyvät muistot jäi vaikka tyttö heti synnyttyään joutuikin vastasyntyneiden teholle.
ennen käynnistystä ei oikein ollu mitään tuntemuksia, ei oikein osannu edes jännitää sitä vaan odotti kovasti et saa pikkasen syliin ja mietti et huomenna meitä onkin sit ehkä kolme.

Alettiin kypsyttään kohdunsuuta cytotec tabun murulla suun kautta. Pieni muru vasta suuhun ja PAM 30min niin alko suppaan. Hypin riemusta ja niitä tuli hiljalleen. Olin juuri siis tullu sairaalaan ja olin varautunut jopa useaan päivään! Parin tunnin sisään supat koveni ja tiheni sikana ja sit meni lapsivesi.
Vierustoveri sai saman ja yhtä pienen murun ja täysin samat supat jne! Yhtä aikaa kärvisteltiin.
Kätilöt oli ihan et hä :o et miten ne murut noin autto heti. Oli kokeilus uus versio tai jotain.
Supat koveni lujaa ja tiheni sikana! Olin tosi kipee eikä taukoja oikein ollu.
Toinen lapsi kysees.
Koko kesto reilu 4h josta ponni 14min. Että kun ekaa synnytin melki 19h ilman käynnistystä ja ponnin 1h45min niin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
eli mitään hirveen kipeetä ei oo sitten tehny??? Siis kipeempää kun normaalisti itse käynnistyvä??

Mulla eka synnytys käynnisty ite mut kestikin sit 19h. Kivut siinä tuli lempeemmällä tahdilla ja koveni pikkuhiljaa järkyiks.
Tää toinen oli käynnistetty ja kivut koveni huimaa vauhtia eikä taukoja ollut relata. Kivut oli järkkyjä kovuudessaan ja äkillisyydessään. Ei ehtiny mitään tekeen tai sanoon. Oli aika ankee juttu siinä mieles. Mut ihanan lyhyt (reilu 4h). Huomas kyl eron ite käynnistyneessä ja käynnistetys!
Kaikil ei oo niin. Siskolla kun käynnisteltiin sai samat lääkkeet ja ihan samat normikivut kun itekseen käynnistyneenä toises synnytykses.
Että ihan varma ei oo miten menee.

Käynnistettiin pillerillä. Seurauksena erittäin kipeät supparit, joita sit vahvistettiin oksitosiinilla...En osaa sanoa oliko kipeämpää ku käynnistämätön, koska ensimmäistä synnytin..

mä söin 3 päivää niitä pillereitä osastolla, saatiin kunnon supistukset aikaiseksi, mutta sitten aina loppuivat. paikat olivat 4cm auki, mutta ei lähtenyt käyntiin, sitten mentiin saliin laitettiin tippa ja puhkaistiin kalvot, viidessä tunnissa syntyi. rv oli 38+3

Yhteistyössä