Kokemuksia/suosituksia sisarusrattaista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapsille tulee ikäeroa 2v 2kk ja mietin tuota rattaiden hankintaa. Haluaisin lenkkeillä ja kun koirakin on, on pakko päästä yhtäaikaa ulos. Pienet matkat puistoon esikoinen jaksaisikin varmaan kävellä, mutta just nuo koiralenkit on ongelma. Koiran kanssa ei voi olla mitkään kolmipyöräiset, vaan pitää olla tukevat. Ja kuinka pitkään noita rattaita edes tarvitsee? maksavat ihan tolkuttomasti... Vinkkejä kaipailen!!

Meillä oli X-adventuren kolmirattaiset (2 pyörää edessä vierekkäin). Tykättiin tosi paljon. Kulkivat vaikka missä rämeessä ja olivat jämäkät..ja mikä parasta ei niin kalliit.

http://www.gracobaby.com/catalog/product.aspx?modelNumber=1750729&CategoryID=2
meillä nämä, ollaan tosi tyytyväisiä, ei mitään valittamista.
hyvin kulkee täällä maalla hiekkateillä ja ku ovat peräkkäin, niin eivät voi toisiaan kiusata.
takaosan saa makuuasentoon, meillä pienempi ollu siinä 1kk asti.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
hyvin kulkee täällä maalla hiekkateillä ja ku ovat peräkkäin, niin eivät voi toisiaan kiusata.

jatkan, nämä siis about 300 egeä, sadesuojineen ja jalkalämpöpusseineen.

Carenan double swing maksaa alle 300e ja on meillä ainakin toiminu aivan loistavasti (no eka talvi vasta tulossa...)hyvin kulkee huonommallakin tiellä, erikseen säätyvät selkänojat ja kuomut, isot pyörät, hyvin tavaratilaa
Miinuksena ei saa käännettyä työntösuuntaa (meillä oli kantokoppa "väärinpäin" kun vauva oli ihan pieni, siis se pääpuoli rattaiden jalkapuolessa!), eikä kuomussa ole kurkistusluukkua.

Mut ehdottomasti hintansa väärti hankinta!

Eikö noissa peräkkäinistuttavissa ole vauvalla kylmä, kun ei ole niin paljon suojaa? Ajattelen vain talvea ja tukevat pitää olla, kun toisessa kädessä hihnassa iso koira.

NOITA EI TYÖNNÄKKÄÄ YHELLÄ KÄDELLÄ!!!
Mitä tarvii jos koirat mukana,,,

Meillä oli esikoinen vauvan syntyessä 1,5 v. Ostettiin Huutiksesta Emaljungan ihan tavalliset kaksostenrattaat, joissa ei ollut vauvalle koppaa. Hyvin pärjättiin! :) Ulkoillessa vauva nukkui äippäpakkauksen makuupussissa ja isompi välillä vieressä (molemmilla siis erikseen kääntyvät selkänojat ja jalkatuet). Yleensä kuitenkin varsinaiset päikyt vauva nukkui ihan tavallisissa vaunuissa pihalla. Meillä myös koira. Vaunuilla mahtui kulkemaan useimmissa kaupoissa - Stokkalla jopa rullaportaissa eli leveys oli noin 76 cm. Vaunuihin kuuluivat sadesuoja ja jalkasuoja ja työntöaisaa sai säädettyä. Ainoa miinus oli matalalla oleva tavarakori, joka jäi lumeen kiinni pari kertaa. Olin oikein tyytyväinen. Rattaat myytiin pois, kun esikoinen oli reilu 3 v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Carenan double swing maksaa alle 300e ja on meillä ainakin toiminu aivan loistavasti (no eka talvi vasta tulossa...)hyvin kulkee huonommallakin tiellä, erikseen säätyvät selkänojat ja kuomut, isot pyörät, hyvin tavaratilaa
Miinuksena ei saa käännettyä työntösuuntaa (meillä oli kantokoppa "väärinpäin" kun vauva oli ihan pieni, siis se pääpuoli rattaiden jalkapuolessa!), eikä kuomussa ole kurkistusluukkua.

Mut ehdottomasti hintansa väärti hankinta!

Samaa mieltä,meillä on kanssa nuo ja olen ollut todella tyytyväinen.

Mulla on noi Herqulekset,,voin vaan suositella,yhtenäinen työntöaisa ja saa istuin osan käännettyä helposti..maksoi käytettynä 440eur,,osa summaa tuli kuljetuskustannuksista,ku ostin käytettynä.Niihin saa tarvike kantokopan.Ja meil myös kaks koiraa...hyvin kulkee!

Minulla on juuri tuo käsitys, että Emmaljungat, Briot, Teutoniat ja muut kalliit ovat myös tosissaan tukevia. Sohjossa kun rämpii ja vielä koiran kanssa, niin millään rimpuloilla ei eteenpäin pääse. Pitäisikin hommata jostain tuollaiset perus kaksostenrattaat käytettynä, jos löytyis... Noissa peräkkäinistuttavissa ei varmaan oikein ole tosi tukevaa mallia, eikä voi ollakaan kun lapset ovat peräkkäin.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on...:

NOITA EI TYÖNNÄKKÄÄ YHELLÄ KÄDELLÄ!!!
Mitä tarvii jos koirat mukana,,,

anteeksi, minä kyllä työnnän yhdellä kädellä nuita!!!!! niitten etupyörät saa lukkoon ja ihan hvyin kulkee. hyvä käydä kaupoissakin ja ovista mahtuu. mistä olet saanut käsityksen, ettei voi työntää yhdellä kädellä? onko sulla nuo? minulla on siis.

Mulla oli jotku edullisemmat tuplamatkarattaat ja kyläl sitä niilläkin työnteli. Koiraa meillä ei ole.

Aika taitavaksi tuli arvioimaan käytävien leveyttä... Vain kerran jäin kassalle jumiin, vankkurit ei mahtuneetkaan siitä hälytinportista. Ja arvatkaa tuliko tyhjästä 150 ihmisen jono siihen taakse just silloin? Eikä ne muuten mahtuneet omasta ulko-ovestakaan. Mietipä sitäkin, missä säilytät?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö noissa peräkkäinistuttavissa ole vauvalla kylmä, kun ei ole niin paljon suojaa? Ajattelen vain talvea ja tukevat pitää olla, kun toisessa kädessä hihnassa iso koira.

meillä on lammaskarva pienellä siellä ja makari. ei me mennäkään ulos 30 asteen pakkasella. noihin saa muistaakseni kopan ostettua, mutta me ei tarvittu.

meillä phil&teds sportit, niihin olen tyytyväinen, mutta totta on, että jos matkassa kaksi lasta ja koira, niin kyllä helpommin pääsee eteenpäin nelipyöräisillä....

Yhteistyössä