Kokemuksia suonikohjuleikkauksesta/vaahtoruiskutuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli onko kukaan käynyt suonikohjuleikkauksessa tai suonikohjujen vaahtoruiskutuksessa? Miten onnistunut? Jäikö arpia tai muita jälkiä? Oliko toimenpide kivulias, entä toimenpiteen jälkeen?

Mulla kolmen lapsen jälkeen komeat suonikohjut jaloissa.. Näin kesäaikaan varsinkin suonikohjut kipuilevat, öisin tulee nukuttua tyyny jalkojen alla.. Olisi myös ihanaa jos kehtaisi pitää vähän lyhempiäkin kesähameita, capreja ym. muuallakin kuin kotona.. Ikääkin kuitenkin vasta 28v.

Kuinkahan kalliita ko. toimenpiteet on? Ja joutuuko itse maksaa vai onko mahdollista saada maksusitoumus hoitoyksiköstä?

Itselleni toimenpide tehty vuosia sitten - perinteisellä tapaa, ei vaahtoruiskutuksena.

*onnistui hyvin
*arvet hyvin pieniä(5kpl)haalistuivat vuosien saatossa lähes huomaamattomiksi.
*toimenpide ei kivulia, sain selkäydinpuudutuksen(ja tarvittaessa saa rauhoittaavaa/rentouttavaa lääkettä.)
*toimenpiteen jälkeen jonkin aikaa siteet jaloissa, tukisukat suositeltavat.
..tikkien poistokaan ei sattunut.

Toimenpide sairaalassa ihan julkisella puolen päiväkirurgisessa yksikössä, muutaman tunnin jälkeen kotiin.
Leikkaukseen pääsin jatkuvien kipujen ja pinnallisten laskimotukkotulehdusten vuoksi.
Maksuna vain poliklinikkamaksu.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta :) Hyvä olisi jos vaan poliklinikkamaksuilla selviäisi, taitaa aika kalliiksi tulla itse maksaen.. Täytyy varmaan ensiksi varailla siis ihan terveyskeskukseen aikaa ja yrittää sitä kautta. Oon kuullut että saattaa olla hankalaa saada lähetettä, ja usein joutuu varailla yksityiselle aikaa ja maksaa koko lysti itse.. mutta yrittänyttä ei laiteta :)

Olisiko kellään tuosta vaahtoruiskutuksesta kokemusta/tietoa?

Itselleni tehtiin juuri 2 vkoa sitten vaahtoruiskutushoito mol.jalkoihin.
Helppo toimenpide, kanyylit suoneen ja aine sitä kautta. Tukisukat jalassa 2 viikkoa toimenpiteen jälkeen.
Jalat hieman kipeät ja mustelmaiset, mutta suosittelen lämpimästi... tuloksen näkee vasta ajan kuluttua kun suonet "surkastuvat". Värimuutoksia saattaa myös tulla ainakin kesällä.
Itse pääsin tk kautta ja maksu vain tukisukat ja poliklinikka maksu, yksityisesti toimenpide maksaa tuhansia euroja.
Olin em.toimenpiteessä toistakertaa.

Ok, kiitos, mukava kuulla kokemuksia :) Ei kuulosta pahalta.. Miettinyt itse että kumpi toimenpide olisi "parempi" mun kohdalla, tai kummalla tavalla paremmat tulokset..

[QUOTE="aloittaja";28599642]Ok, kiitos, mukava kuulla kokemuksia :) Ei kuulosta pahalta.. Miettinyt itse että kumpi toimenpide olisi "parempi" mun kohdalla, tai kummalla tavalla paremmat tulokset..[/QUOTE]

Perinteistä leikkaushoitoa ei enään helposti tehdä...

Yhteistyössä