Kokemuksia Suomi-soffan sohvista kaipailisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Käytiin tuossa sohvakaupoilla ja tilattiin sitten suomi-soffasta uudet sohvat meille. Kovastihan myyjä niitä kehui, niinkuin kaikki omiaan, ja rungolle 10 v takuu ja kankaisiinkin tuli 5 v kestävyystakuu yms. Eli mielestäni ihan hyvät takuut tulee kun vertaa esim. joihinkin sotka-sohviin.
Kangasvaihtoehtoina oli eri hintaluokassa ja tämä meidän valitsema piti sitten olla kuulema se paraslaatuinen johon tehtaalla käsitellään valmiiksi suoja-aine.
Olisi kiva kuulla kokemuksia teiltä joilla ko. lafkasta on sohvat joskus ostettu.
Olivat kuitenkin niin hintava hankita, että odottaisin olevan hyvälaatuiset ja pettymys on suuri jos eivät sitten olekaan. Ei tuollaisia summia kovin usein pysty sohviin sijoittelemaan eli kyllä sen 10 v sitten toivoisin niitä palvelevankin kuten edellisetkin sohvat.

vähän asian vierestä : mä en osta siitä firmasta yhtään mitään... kukaan ei tiennyt mistään mitään, kaikki anto eri infoa kun kävin siellä sohvakaupoilla. sitä sohvaa mitä kävin kattomassa, myyjä haukku, et on ihan paska, huonot kankaat, pehmusteet... ei kestä kun maksimissaan puol vuotta käytössä... :o mielenkiintonen myyntipuhe.. lisäks sanottiin et ne on loppu, ja sit kuitenkaan ei ollu mut sit olikin.. :headwall: annoin kyl palautetta...

mutta toivotaan et teiän sohvat on hyvät ja kestävät :)

Mulla myös huonoja kokemuksia tuosta suomisoffasta.. Menin (n. 6 vuotta sitten) ostamaan meille sohvaa ja varasinkin sellaisen silloin.. Olisin maksanut tämän sohvan samalla kun varasin.. Väitti,että ei voi maksaa vaan piti ottaa se joku luotto juttu.. Tiesin etten sitä saa kun olin just hakenut ison lainan asuntoa varten, mutta ei siinä auttanut kun täytellä kuponki ja odotella päätöstä.. Sieltähän sitten soiteltiin ja kerrottiin ettei tuo maksu onnistu minulta ja pitää maksaa käteisellä. Yritin selittää, että niin olisin tehnytkin, mutta ei kuulemma voinut..

Sohvakaupat tuli sit kumminki tehtyä ja sohvat sain kotiin.. Huomasin sit,et oli sohvanpäädyssä olevat puiset osat eriväriset, kankaassa reikä ja kankaan läpi tuntui joku terävä.. Ei muuta kuin soittamaan ja valittamaan ja väittelemään niiden kanssa, et onko itse aiheutettu vai tehtaalla tullut virhe..

Sohva kesti käytössäni kaikenkaikkiaan vähän yli vuoden..

Toivottavasti nykyäään tekevät parempia ja ovat ammattitaitoisempia kuin tuolloin

mua kanssa kiinnostaa tietää kun sohvaa ollaan nyt uusimassa mutta jotenkin tuntui että 12 viikon toimitusaika on hieman liian pitkä kun meillä kuitenkin risat sohvat, sotkasta en kuitenkaan osta..jostain muualta sitten..
meille tyrkytettiin väen väkisin kalliimpaa vaihtoehtoa kun kerrottiin että on elukoita ja tarttis olla kestävä, samoten myi väkisellään nahkasohvaa vaikka sanoin että mä en nahkaista halua kun meillä 5v. ollut jo nahkasohvat..
mutta niin kokemuksia siis myös kaipailen..

No, toi aktiivirahajuttu oli nytkin. Oltaisiin maksettu sohvat heti pois, tai viimeistään kun haetaan, mutta eipä onnistunutkaan. Kuulema mitään kuluja ei tule kun heti laskun tultua maksetaan sohva pois. Se oli minustakin outoa.
Voi kun kurjia kokemuksia teillä. Jotenkin oletin niiden olevan hyvät kun kotimaiset ja 10 v takuulla, mutta eipä se näemmä mitään takaa... :(
Toivottavasti meille tulisi sitten positiivisempi kokemus.

Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
mua kanssa kiinnostaa tietää kun sohvaa ollaan nyt uusimassa mutta jotenkin tuntui että 12 viikon toimitusaika on hieman liian pitkä kun meillä kuitenkin risat sohvat, sotkasta en kuitenkaan osta..jostain muualta sitten..
meille tyrkytettiin väen väkisin kalliimpaa vaihtoehtoa kun kerrottiin että on elukoita ja tarttis olla kestävä, samoten myi väkisellään nahkasohvaa vaikka sanoin että mä en nahkaista halua kun meillä 5v. ollut jo nahkasohvat..

Meille luvattiin muuten 4 vkon toimutusajalla täällä Lahdessa.

Oli edelliset 3+2 istuttavat sohvat suomi soffasta, hyvät oli, 4 v oli kun myytiin pois ja ostin samasta firmasta kulmadivaanin, eikä haukkumista ole. Toiset saa maaanantai kappaleita, toiset ei

ostettiin sohva n.vuosi sitten suomi soffasta, ja en voi muuta sanoa ku että oli paras ostos ikinä!

vaikka missä asennossa siihen sohvalle parkeeraa niin aina on niin hyvä olla että oikeen pitää huokasta :) siinä sohvassa ei sellasta ookkaan ku huono asento. hyvin on kestänyt vaikka meillä kaks rasavilliä kissaa onkin, ei karvat tarku (kissan hiekka kyllä sitäki enemmän ) ja jos siihen joskus jotain likaa tuliski niin ei jää kiinni, helppo siivota.

just täydellinen iso sohva joka meillä maailman menossa mukana vielä kauankin :)

me ostettiin vuosi sitten kotimaiset sohvat 10 vuoden runkotakuulla. vielä ovat kuin uudet eikä mitään moittimista kyllä löydy! materiaalikin on ihan uudenveroinen ja vaikka on kangassohva jossa irtotyynyt, tyynyjen sisus ei mytisty ajan kuluessa jolloin sohva näyttäis ryhdittömältä vaan tyynyt sisältää jotain "erikoisvanua" joka palautuu aina muotoonsa. ja me kyllä pystyttiin maksamaan sohva käteisellä ja toimitusaika ei ollu kuin joku pari viikkoa.

Me on ostettu yksi sohva tuolta Suomi-Soffasta. Se kesti lähes 10 vuotta, eikä nyt ihan resu ollut vielä sillonkaan. Oli kyllä nahkasohva, joten en tiedä kankaiden kestävyydestä. Pari vuotta sitten hankittiin uusi, toisesta paikasta. Ja tässä uudessa alkaa olla jo nyt samaa vikaa kun siinä toisessa oli vasta vuosien käytön jälkeen. Tyytyväinen olin tuohon ekaan sohvaan mikä hankittiin kaikinpuolin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuiskutuulia:

no lahdessa mekin käytiin, lauantaina

:o kuulema kesäloma painaa päälle, mut sitten kun kysyttiin että mites jos tullaan elokuussa niin toimitusaika kai lyhyempi niin jäi vaan änkyttämään että saman mittainenhan tuo..
ja meillä ei taida tuosta runkotakuusta olla hyötyä kun kankaat menee jo monta vuotta ennen sitä kuitenkin..
mutta todella näyttää olevan huonoja kokemuksia..

Vanhempani ostivat kulmadivaanin. Kun sohva kasattiin kotona,siitä puuttui noin puoli metriä kangasta, jolloin näkösällä oli pelkkää vaneria (tosi ruma). Sohva luvattiin vaihtaa, ja kolmen viikon kuluttua sellainen tulikin. Siinä oli sama vika plus se, että kulmasohvan osat olivat eri korkuiset ja vuodemekanismi oli niin jäykkä, ettei vanhus jaksanut sitä kiskoa. Uusi luvattiin parin-kolmen kuukauden kuluttua kunhan kesälomat on pidetty.

:o kuulema kesäloma painaa päälle, mut sitten kun kysyttiin että mites jos tullaan elokuussa niin toimitusaika kai lyhyempi niin jäi vaan änkyttämään että saman mittainenhan tuo..
ja meillä ei taida tuosta runkotakuusta olla hyötyä kun kankaat menee jo monta vuotta ennen sitä kuitenkin..

Siellä liikkeessä on ilmeisesti aika eritasoisia myyjiä. Pari tuttua on asioinut siellä ja toinen sai mahtavaa palvelua ja oli oikein mukava myyjä ja toiselle sitten osui sellainen hyökkäävä myyjä, joka ei ollut kovin ammattitaitoinen.
Kun kävin siellä aikaisemmin yksin ilman miestä, niin mun kohdalle osui naismyyjä se oli tosi ok, mutta en tykännyt sen tyylistä kun kysyin että mitä vikaa siinä halvassa kankaassa on, nainen vastasi että korkeintaan silmälasien pyyhkimiseen sopii...ja oli hyvin nyrpeän näköinen. Ei mullekaan tullut mieleen siinä sanoa sitten mitään nasevaa, että miksi sitten myyvät edes sitä kangasta...

No sieltä kuitenkin tilattu ja täytyy toivoa, että tuo 4 vkon aika pitää paikkansa ja ovat hyvät sohvat.

Siellä liikkeessä on ilmeisesti aika eritasoisia myyjiä. Pari tuttua on asioinut siellä ja toinen sai mahtavaa palvelua ja oli oikein mukava myyjä ja toiselle sitten osui sellainen hyökkäävä myyjä, joka ei ollut kovin ammattitaitoinen.
Kun kävin siellä aikaisemmin yksin ilman miestä, niin mun kohdalle osui naismyyjä se oli tosi ok, mutta en tykännyt sen tyylistä kun kysyin että mitä vikaa siinä halvassa kankaassa on, nainen vastasi että korkeintaan silmälasien pyyhkimiseen sopii...ja oli hyvin nyrpeän näköinen. Ei mullekaan tullut mieleen siinä sanoa sitten mitään nasevaa, että miksi sitten myyvät edes sitä kangasta...

No sieltä kuitenkin tilattu ja täytyy toivoa, että tuo 4 vkon aika pitää paikkansa ja ovat hyvät sohvat.

toivottavasti saatte 4 viikon aikana

:) me vielä mietitään että ostetaanko tuosta liikkeestä vai jostain muualta, esim. iskulla oli tosi hyvännäköiset sohvat kanssa ja hieman edullisemmat :whistle:
niin ja naismyyjä oli myös tämä meitä palvellut..

Ihme vedätystä tollanen, ettei muka käteisellä pysty maksamaan. Paskapuhetta ja mun mielestä hyvän kaupankäynnin vastaista pakottaa asiakkaat ottamaan luottokortti. Kannattaisi soittaa kuluttaja-asiamiehelle, mitähän mahtaisi olla moisesta mieltä.

Kuinka pitkään samaa sohvaa jaksaa katsella? Kymmenen vuottako? ylikin? Meillä ollut nyt viisi vuotta sohvakalusto ja haluaisin jo vaihtaa.. Että saahan niitä takuita antaa kestävyydellä, mutta silmän ilo lopahtaa nopeammin..

Nostelen kun löysin haulla tälläisen ketjun. Sieltä löytyi aivan ihanat sohvat, joskin kalliit, mutta jäin vielä harkitsemaan. Mistään muusta liikkeestä ei vaan enää löytynyt mieleisiä joten kaipa sieltä ne menen tilaamaan. Meillä oli ainakin tosi kiva myyjä.

meillä ei ainakaan ollu mitään ongelmia suomi-soffan kanssa. saatiin sohva muutamassa päivässä ja ihan käteisellä maksettiin.Myyjä kysyi et halutaanko käyttöluotolla vai käteisellä, mut ei sitte tyrkyttäny luottoa ku haluttii käteisellä maksaa

Ostettiin sänky suomi-soffasta ja väen vänkäsi luotolla ottamaan ja miljoona kertaa piti sanoa EI. Saatiin sitten vihdoin ja viimein myyjän päähän että luotolla ei oteta.

Tuota luottoa siellä tosiaankin tyrkytetään väkisin. Toinen kumma asia siellä on että perua ei kauppoja voi ilman sanktiomaksua. Meille sieltä ostettu keittiönpöytä ja sängyt. Tuotteina hyviä mutta palvelu on suoraan ahterista.

Yhteistyössä