Kokemuksia spinaalista?

Miten on vaikuttanut ponnistusvaiheeseen? Tykkäsitkö vai haittasiko synnytyksen etenemistä? Kaikki kokemukset on tervetulleita.

Kohta on viides lapsi syntymässä ja kaksi on syntynyt ilokaasun avulla ja kaksi kohdunkaulanpuudutuksella ja nyt ajattelin että jos toivoisi tuota spinaalia koska nuo em. eivät kyllä kovin tehokkaita ole olleet.
 
Mä otin spinaalin ensimmäisessä ja vannon sen nimeen. Se toimi mulla täydellisesti. Kivut tuntui, mutta ei pahoina, tunsin ponnistustarpeen. Kaikki sujui ongelmitta.
Mä otin kohdunkaulanpuudutuksen tokalla, kun haluan kokeilla eri vaihtoehtoja ja ikävä tuli spinaalia.
Meni ponnistuksentarpeen tuntu kokonaan pois, ei kiva.
 
Ooo
Auttoi selvästi hetkeksi. Ehkä hidasti synnytystä, mutta en tiedä miten olisin selvinnyt ilmankaan. Ilokaasusta ei tapahtunut mitään. Teki mieli vetäistä sitä väkisin tyrkyttänyttä kätilöä turpiin.
 
Spinaali on muuten ihana puudutus, mutta kun se menee pieleen niin ei naurata yhtään. Nimim. kerran spinaalisäryn kokenut....

Kaikista parasta siinä on se, että se turruttaa alapään hyvin tehokkaasti. Vauvan ulostulo ei satu siellä. Sopii hyvin nopeille synnyttäjille.
 
Ooo
Joo, paitsi oma puudutus ehti kyllä jo lakata ennen ponnistusvaihetta eli kipua se ei enää siinä vaiheessa pois vienyt eikä turruttanut. Muutamia pahoja supistuksia avautumisen aikana kylläkin.
 
Itsellä tuo kohdunkaulapuuduteen teho hävisi samalla kun kaulakin, joten lopussa ennen kuin pääsi ponnistamaan kivut oli ihan kamalat, taju meinasi lähteä ja ilokaasustakaan enää tuossa ollut apua. Iski vaan sellainen pakokauhu ja olisi kiva jos voisi vaan keskittyä siihen ponnistamiseen.
 
"Elli Etikka"
Mulla laitettiin tässä viimmeisessä synnytyksessä spinaali. Muuten tosi hyvä, mutta pysäytti mulla synnytyksen kokonaan vaikutus ajaksi. Syy kyllä voi olla siinä, että annettiin aika aijoissa. (Niin kätilö meinasi.) Mutta saipa 2 tuntia lepäillä, kun loppu meni rytinällä.
 
kaikkea
mitä aineita nuo puudutteet sisältää? mistä tietää jos on vaikka allerginen sille? esim jos on hammashoidossa käytettävälle puudutteelle allerginen niin pitääkö huolestua??
 

Yhteistyössä