Kokemuksia rikosilmoituksen tekemisestä (kyse pahoinpitelystä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana häpeästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana häpeästä

Vieras
Minkälainen prosessi on tehdä rikosilmoitus / nostaa syyte lievästä pahoinpitelystä? Mitä tarvitsee tehdä? Johtaako mihinkään? Viekö aikaa ja voimia? Eli kannattaako vaivautua, jos kyse poliisin mukaan lievästä pahoinpitelystä?

No itse tiedän tapauksen, jossa nainen oli verbaalisesti törkeä muutamalle miehelle, naisen mies kävi ensimmäisenä kimppuun, miehen niska tuli tappelussa kipeäksi, ei kuitenkaan estänyt bilettämistä.Tulos: muille miehille sakkoja pahoinpitelystä. Että kai se kannattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana häpeästä:
Minkälainen prosessi on tehdä rikosilmoitus / nostaa syyte lievästä pahoinpitelystä? Mitä tarvitsee tehdä? Johtaako mihinkään? Viekö aikaa ja voimia? Eli kannattaako vaivautua, jos kyse poliisin mukaan lievästä pahoinpitelystä?

Lievä pahoinpitely on rikoksena pienempi, mitä hassiksen pössäytys tai punaisia päin kävely.

En tiedä, kannattaako nähdä vaivaa sen takia, että vastapuoli saa 60 euron sakon. Jos saa...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Lievä pahoinpitely on rikoksena pienempi, mitä hassiksen pössäytys tai punaisia päin kävely.

En tiedä, kannattaako nähdä vaivaa sen takia, että vastapuoli saa 60 euron sakon. Jos saa...

Sorry, se keskiarvo tuomiossa olikin 90 euroa, eikä 60. Muistin väärin.

Mulla on kokemusta sivustaseuraajana. Nopeasti asia eteni kun käytiin tekemässä rikosilmoitus. Tosiaan, se hakkaaja oli tehnyt myös ilmoituksen uhristaan, koska pisti vastaan tälle.
Jep, elikkä ei siinä muutamaa kuukautta kauempaa sitten menny kun tuli käräjäoikeudelta lappu et juttu on kumottu kokonaan sen takia ku molemmat on nostanu syytteen :o

Alkuperäinen kirjoittaja Pimeetä:
Mulla on kokemusta sivustaseuraajana. Nopeasti asia eteni kun käytiin tekemässä rikosilmoitus. Tosiaan, se hakkaaja oli tehnyt myös ilmoituksen uhristaan, koska pisti vastaan tälle.
Jep, elikkä ei siinä muutamaa kuukautta kauempaa sitten menny kun tuli käräjäoikeudelta lappu et juttu on kumottu kokonaan sen takia ku molemmat on nostanu syytteen :o

Ohhoh! Että noinkin voi käydä..

Alkuperäinen kirjoittaja näin mulla:
Menee aikaa ja kauan. Mulla meni vuosi ennenkuin oli edes esitutkinnassa.

Mietinkin, että pääsisköhän tapahtuneen yli nopeammin ja paremmin, kun antaa vain olla. Vaikka toisaalta, pitäisihän toisen joutua vastuuseen teoistaan, vaikka vammat jäivätkin lieviksi nyt.

Joo niin se vaan menee että jos joku tulee mukiloimaan niin vastaan et saa pistää tai koko homma menee molempien niskoille, jos homma poliisiasiaksi menee. Ei mitään väliä kuka alotti, valitettavasti.

No näköjään. Kaipa siitäkin ois voinu vielä jotain valittaa mutta ei sitten jaksettu nähdä vaivaa. Vitutti kylläkin, koska mä olin sitä koko pahoinpitelyä todistamassa ja ihan selvinpäin ja mulla oli suora näköyhteys siihen, että tiedän kyllä miten se juttu meni :/
Ja sillonkuin poliisit siihen tulivat niin ei ne pahemmin mua edes kuunnellu, raskaana olevaa hätääntynyttä naista :D vaan kännisiä ihmisiä :p

Mutta eikai tollasessa tilanteessa sitten saa uhri tehdä ite mitään ettei vaan tuu syytettä siitä. Vaikkakin ehkä moni siinä tilanteessa tekisi koska tällä hakkaajalla oli kavereita siinä n.10 puolustamassa, ettei mikään ihan kiva tilanne tälle uhrille joka on yksin, raskaana oleva puoliso vain mukanaan. Meni vähän ohi aiheen nyt :D ...

No näköjään. Kaipa siitäkin ois voinu vielä jotain valittaa mutta ei sitten jaksettu nähdä vaivaa. Vitutti kylläkin, koska mä olin sitä koko pahoinpitelyä todistamassa ja ihan selvinpäin ja mulla oli suora näköyhteys siihen, että tiedän kyllä miten se juttu meni :/
Ja sillonkuin poliisit siihen tulivat niin ei ne pahemmin mua edes kuunnellu, raskaana olevaa hätääntynyttä naista :D vaan kännisiä ihmisiä :p

Mutta eikai tollasessa tilanteessa sitten saa uhri tehdä ite mitään ettei vaan tuu syytettä siitä. Vaikkakin ehkä moni siinä tilanteessa tekisi koska tällä hakkaajalla oli kavereita siinä n.10 puolustamassa, ettei mikään ihan kiva tilanne tälle uhrille joka on yksin, raskaana oleva puoliso vain mukanaan. Meni vähän ohi aiheen nyt :D ...

Ja "oikeus" taas toteutui...
Tässä tilanteessa vain toinen kävi käsiksi, mutta ainahan tämä toinen voi sanoa, että uhri teki samoin. Tosin mitään vammoja tällä päälle kävijälle ei tietenkään tullut, niin vaikeahan sen on sanojaan todistella..

Osaako joku sanoa, mitä tapahtuu sitten kun lääkärillä on käyty ja rikosilmoitus tehty? Mitä sen jälkeen tapahtuu? Tuleeko joku oikeudenkäynti? Oon ihan pihalla näistä jutuista.