Kokemuksia raskaus kolestaasista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Siis maksa-arvot koholla. Oliko paljon oireita, miten hoidettiin? Onko jollain ollut kutinaa mutta ei silti arvot koholla. Mulla huomenna verikokeet kyseisen asian vuoksi.

Minulla oli raskausaikana maksa-arvot kohollaan.Kamalaa kutinaa,enkä itsekkää tajunnut akuksi neuvolassa kertoa.Kutina voimistui kokoajan ja lopulta nousi jokapaikka täyteen samantapaisia näppylöitä kuin nokkosrokossa..ja se kutina oli kamalaa,ei mitään tavallista pikkukutinaa...verikokeissa kävin,sit ultras varalta.katottiin et vauvalla kaikki hyvin jaultrasta suoraan käynnistykseen...terve vauva syntyi vkolla 39 :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
toivottavasti minäkin pääsen käynnistykseen heti, jos on nuo arvot koholla. Ei jaksa tätä huolehtimista.

Mulla on ollut raskaushepatoosi (tällä nimellä minä ko. vaivan tunnen) jokaisessa kolmessa raskaudessa. Esikoisesta ja kakkosesta ei käynnistetty, vaan maksa- ja sappihappoarvoja seurattiin säännöllisillä verikokeilla, esikoisen aikaan myös ultrattiin muistaakseni kerran viikossa. Esikoinen syntyi 39+4 ja kakkonen 41+0. Kolmas synnytys käynnistettiin 38+0, kun maksa-arvot kohosivat reilusti lyhyessä ajassa.