kokemuksia raskaudenkeskyttämisestä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
itsellä olisi tiistaina edessä,nyt rv 5+4 kuukautisten mukaan laskettuna :( Saako näin pienillä viikoilla valita itse menetelmän ja voiko saada sairaalasta lääkkeet kotiin ettei tarviis olla osastolla?? haluan itse ehdottomasti lääkkeellisen keskeytyksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Lääkkeellinen harvoin onnistuu täysin

Väärin, lääkkeellinen yleensä onnistuu täysin. N.5% joudutaan suorittamaan vielä kaavinta.

Yleensä kai suositellaan lääkkeellistä ennen 9.viikkoa. Mutta kyllä siihen tapaan voi itse vaikuttaa. Neuvolassa puhut lääkärin kanssa ja sitten vielä sairaalassa.

eka pilleri annetaan vastaanotolla, jossa kysellään onko varma ja käsitellään muutenkin keskeytystä. Sitten saa ekan pillerin. Toisen antavat vain osastolla, tai ainakin ennen antoivat, sillä komplikaatioita voi tulla ja pahojakin, joten osastolla ollaan tarkkailussa 3-4h toisen pillerin annosta eteenpäin. Siellä saa myös niihin erittäin koviin kipuihin vahvaa särkylääkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Väärin, lääkkeellinen yleensä onnistuu täysin. N.5% joudutaan suorittamaan vielä kaavinta.

Yleensä kai suositellaan lääkkeellistä ennen 9.viikkoa. Mutta kyllä siihen tapaan voi itse vaikuttaa. Neuvolassa puhut lääkärin kanssa ja sitten vielä sairaalassa.

Mun ystävä joutui ravaamaan lekurissa 5 kertaa kun ei tyhjentynyt kunnolla ja tulehdukset vaivasivat.Tämän kierteen jälkeen kaavintaan ja taas tulehdukset.
Toisella kaverilla sama rumba mutta pahempana.Ota niistä sitten selvää

lääkärillä kävin perjantaina, eikä se mitään kertonut tuosta tapahtumasta(oli kyllä niin nuorikin ettei mistään mitään varmaan tiennyt ) :0 siis ei valaissut menetelmistä ei mistään.
Ja mun käsityksen mukaan kans alle 9vk tehdään yleensä lääkkeillä,ja alle 7vk voi tehdä kotona yhden poli käynnin jälkeen??jännittää ihan kauheesti,enemmän kun kumpikaan takana oleva synnytys!

Alkuperäinen kirjoittaja Huoppari harmaana:

Mun ystävä joutui ravaamaan lekurissa 5 kertaa kun ei tyhjentynyt kunnolla ja tulehdukset vaivasivat.Tämän kierteen jälkeen kaavintaan ja taas tulehdukset.
Toisella kaverilla sama rumba mutta pahempana.Ota niistä sitten selvää

Kahden tapauksen perusteella ei kuitenkaan kannata kovin suuria yleistyksiä vetää.

Kyllä ne yleensä tuppaavat onnistumaan vaikka poikkeuksiakin joukkoon mahtuu. "luonnollisempana" menetelmänä sitä monet kuitenkin suosii.

ihan hyvin mulla meni noilla viikoilla. Sain kaikki pillerit mukaan että sain ajoittaa tyhjennyksen viikonlopuksi. Fyysisesti ei eronnut menkoista. Rv 12 taas tyhjennys lääkkeellisti tuulimunan takia oli paljon hurjempi. Jaksamisia!!

Mä olin myös niin ajoissa liikenteessä, että vuotoa oli jopa vähemmän kuin tavallisissa menkoissa ja kipua en juuri tuntenut. Viikkoja oli siis n. 5, vähän yli tai alle, ei oikein tarkkaa arviota edes saatu kun oli niin alussa. Terveyskeskuksen kautta sain lähetteen sairaalaan, jossa sain suunkautta otettavan pillerin perjantaina ja sunnuntaina mentiin sitten osastolle, jossa laitettiin kohdunsuulle pilleri ja annettiin särkylääkkeitä. Osastolla oltiin pari tuntia, eli sen aikaa että vuoto oli kunnolla alkanut. Parin viikon päästä oli sitten kontrolliultra jossa todettiin, että kohtu on kokonaan tyhjentynyt.

Mulla keskeytynyt keskenmeno. Kuollut rv 5-6, huomattiin rv12. Sain suun kautta lääkärin vastaanotolla yhden pillerin torstaina, lauantaina piti aamulla laittaa 2 Cytotec tablettia kohdunsuulle, sitten seuraavat jotain 3h päästä ja vielä viimeiset 2 puolen päivän jälkeen tms. Hyvin toimi, vuotoa taisi olla pari vikkoa tosi niukasti sen ekan päivän kauhean vuodon jälkeen. Siedettävä juttu ja Burana 600 sain lääkkeeksi, otin kyllä 3 tunnin välein mut 8 tunnissa kivut kaikki ohi jo. Suosittelen kyllä! Eikä ne muuta oikein suositellutkaan ku noita lääkkeitä. Tsemppiä!

onko sitten parempi että lapsi syntyy ei toivottuna,ei rakastettuna,huonoihin olosuhteisiin,mahdollisesti vielä sivuutetaan äidin vointi?? vai että vahingossa alkanut raskaus keskeytetään ennekuin se on edes kunnolla ehtinyt alkaakaan.Eri asia tietysti munkin mielestä nämä myöhäiset keskeytykset.

onko sitten parempi että lapsi syntyy ei toivottuna,ei rakastettuna,huonoihin olosuhteisiin,mahdollisesti vielä sivuutetaan äidin vointi?? vai että vahingossa alkanut raskaus keskeytetään ennekuin se on edes kunnolla ehtinyt alkaakaan.Eri asia tietysti munkin mielestä nämä myöhäiset keskeytykset.

Aina lapselle muitakin halukkaita ottajia riittää. Elämä on lapselle parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja jonkun toivoma.:

Sen takia Suomessa onkin todella helppo adoptoida näitä vauvoja. Helppo juttu, sekä sille joka joutuu kantamaan, että sille joka sen ottaa heti laitokselta ja kantaa kotiin vaan. Jonoja ei yhtään, eikä ole hankalaa. Vuosien odotuksesta ei tarvitse puhua edes. Lapsikaan ei kärsi yhtään siitä, että on adoptoitu, kiitollinen vaan kaikinpuolin, kun joku huolii. Voi kun kaikki olisi niin yksinkertaista kuin te puusilmät oletatte.

Alkuperäinen kirjoittaja jonkun toivoma.:

Mutta kuka idiootti kärsii raskauden ja synnytyksen jos ei tippaakaan kiinnosta. Tehkööt omat lapset, ne jotka niitä haluaa.

Jaa että teit sitte toisen aloituksen aiheesta :o no edelleenkään ei siellä julkisen puolen sairaalassa asiakas valitse vaan lääkäri sen mikä sulle parhaiten sopii. Jos vaikka jossaki netti artikkelissa lukee et sinne mennään ja valitaan kuin baarin itsepalvelutiskillä et mitä haluu niin EI SE MEE NIIN. Lääkäri päättää ja noilla viikoilla se on lääkkeellinen jos sulla ei oo sille jotaki estettä esim. sairautta joka estäis mifigynen ja cytotecin käytön (mikä on todella harvinaista) . Paitsi jos oot porvoosta siellä kai saa valita vaikka voodoo-keskeytyksen.

Yhteistyössä