kokemuksia RASKAUDEN AIKAISESTA MAHAKIVUSTA kaivataan. pitäisikö minun hakeutua päivystykseen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mandariini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mandariini"

Vieras
eilen alkoi lihaspistoa muistuttava kipu oikealla puolella, en pystynyt kävelemään. se helpotti kun vain istuin, mutta yöllä iski taas hetkeksi & tänään se on tuntunut paikallaankin ollessa, säteillen alaselkään. olen viikolla 15 raskaana & kun soitin päivystykseen, veikattiin kohdun kasvukivuiksi. sanottiin, ettei varmasti ole umpisuoli koska kuumetta ei ole, eikä sappikivet koska on oikealla puolella eikä vasemmalla . sairaalaan on kuitenkin pitkä matka & mietin, pitäisikö ajaa kuitenkin sinne ettei sitten tarvitse yöllä lähteä jos tilanne paheneekin? eli nyt kyselisinkin teiltä, joilla on ollut mahakipuja raskaudessa että mikä on normaalia ja mikä taas ei ?

Mulla on ollut tosi kovia kohdun kasvukipuja ja kaksi raskautta on mennyt normaalisti. Esim. nopeat nousut istumasta seisomaan (erityisesti autosta), kiertoliikkeet jne aiheutti äkkinäistä kovaa kipua.

[QUOTE="Maija";25700329]Mulla on ollut tosi kovia kohdun kasvukipuja ja kaksi raskautta on mennyt normaalisti. Esim. nopeat nousut istumasta seisomaan (erityisesti autosta), kiertoliikkeet jne aiheutti äkkinäistä kovaa kipua.[/QUOTE]

ei tämä muistuta jo ennen plussaamista tulleita repäisykipuja, jotka vetävät kippuraan esim. autosta noustesssa vaan on ihan erillaista..

Mulle sanoi neuvolantäti että kohdun kasvu voi aiheuttaa pitkään todella voimakkaitakin kipuja, vähän menkkamaisia tai "kouristavia." En usko että sinullakaan mistään ihmeellisemmästä on kyse. Voithan huomenna soittaa neuvolaan jos asia kovasti vaivaa? Tuskin kuitenkaan sairaalaan lähtisin.

Mä epäilisin, että se on suoli johon pistää tai lihaksessa kramppi. Mitään lääketieteellistä raskauteen liittyvää syytä tolle kivulle ei tule mieleen, siis sellaista jolle voisi mitään. Menet lääkäriin, jos kipu yltyy sellaiseksi, että menisit vaikka et olisi raskaanakaan. Noilla viikoilla ei mitään tehdä kuitenkaan, vaikka liittyisikin raskauteen. Mutta en millään usko että tuolla kivulla on mitään tekemistä sikiön voinnin kanssa.

Jos kipu yltyy sellaiseksi että menisin sairaalaan ilman rakkauttakin niin sitten tietysti sinne, muuten sairaalaan menosta ei oikeastaan ole hyötyä. Mulla oli ihan järkyttävä aaltoileva kipu vasemmalla puolella alavatsassa ja siirtyi sitten selkään. Oli ihan synnytyssuppareihin verrattava kipu, mutta ei tauonnut koskaan. Olin viikolla 18 ja mulla todettiin munuaiskivet.

Mulla ollut tollaisia kipuja pitkin raskautta (nyt viikkoja 24+5), ja kaikki vauvalla hyvin :) Välillä on viiltävää kipua, välillä puristavaa jne. Lääkäri sanoi, ettei huolta jos vuotoa ei ole ja kipu ei ns. jää päälle.

Hetkonen umpisuolentulehdukseen ei aina liity kuumetta! Mulla ei ollut yhtään kuumetta ja alkuun crp:n oli normaali. Oireiden alkamisesta meni viikko ennneku leikattiin, oli epätyypilliset oireet ja meni aikaa että sain lähetteen kirralle(kirurgianpolille).

Yhteistyössä