kyllä aika harvinaista ovat hengitysongelmat tällä rodulla, ellei sitten ihan tosi vanhoilla päivillä, kuten millä tahansa rodulla. Keisarinleikkaus ? Hm. Minun koira synnytti kahteen kertaan 6 pentua ihan mahottoman hienosti, kerenny mitään oikei huomatakaan...kai ne on sitten niitä pentutehtailijoitten kasvatteja keillä niitä ongelmia paljon on...silmätulehdukset kuuluvat rotuun kyllä, mutta niitäkin meillä oli vain yksi ja siitä selvittii ihan helposti tipoilla. Sanoisi että erittäinkni terve ja elinvoimainen rotu mitä minä tunnen kolme narttua ainakin.Mua kans viehättää ko. rotu =)
Kyselin joku aika sitten ja kovin kuulemma ovat sairaita koiria (hengitysongelmat, joutuvat usein synnyttämään keisarinleikkauksella yms) Mutta mun käsittääkseni terveemmästä päästä näistä ruttunaamoista kuitenkin?
Wikipediasta:kyllä aika harvinaista ovat hengitysongelmat tällä rodulla, ellei sitten ihan tosi vanhoilla päivillä, kuten millä tahansa rodulla. Keisarinleikkaus ? Hm. Minun koira synnytti kahteen kertaan 6 pentua ihan mahottoman hienosti, kerenny mitään oikei huomatakaan...kai ne on sitten niitä pentutehtailijoitten kasvatteja keillä niitä ongelmia paljon on...silmätulehdukset kuuluvat rotuun kyllä, mutta niitäkin meillä oli vain yksi ja siitä selvittii ihan helposti tipoilla. Sanoisi että erittäinkni terve ja elinvoimainen rotu mitä minä tunnen kolme narttua ainakin.
aivan ihana rotu, ainoa mikä minulle tulee kysymykseen, ei hauku oikein ikinä, joten sopii myös kerrostaloon jos on tilaa tarpeeksi. Ai niin, korvat on kyllä puhdistettava usein etei tule tulehduksia, ne kun ovat aina, SIIS AINA pystyssä, toimivat kuin ilmansuodattimet
ne kantsii putsaa usein mut ei se oo homma eikä mikään kun koira nopeesti siihen tottuu ja helppoakin on kun ne korvat ovat niin pyöreämuotoiset ja avarat.
Mitä kaikkea muuta haluat tietää ???? Minä vastaan mielelläni.
:heart:niin, tosiaan, kesällä saattaa hengästyä helteillä helposti, kuten lähes kuka tahansa ihminenkin liikuntaharrastuksen parissa..? Että lenkille juomaa mukaan ja otetaan rauhallisesti.
Luonne on kyllä ahrvinaisen itsepäinen mutta kärsivällisyyttä kun löytyy, koirasta saa mahdottoman ihanan kaverin.
Meidän neiti esim ei ensimmäisen kolmen vuoden aikana voinut mennä ulos jos siellä oli satanut vettä tai maa oli muuten vaan kostea, hän kun ei lakanut käpälöitänsä kastelemaan.. =)
iski takapuolensa maahan jo rapuilla ja siitä ei sittten menty muuta kuin sisälle paskomaan ! Mutta tätä en ole muilta kuullut, on ihan hänen persoonansa sitten. Toiset ovat arkoja ja toiset hurjan seurallisia, yksilöitähän ne ovat kuten kaikki muutkin. Mutten yhtään ranskista ole tavannut joka ei rakastaisi lapsia suunnattoman paljon !