Kokemuksia rakennekynsistä?

Millaiset ne on oikeesti käytössä?
Voiko niitä lyhentää itse, mitenkäs niitten poistaminen tapahtuu?
Onko vaaraa että ne irtoilee yksistään?
Miten oma kynsi käyttäytyy rakennekynnen alla?
Ja vielä olisikohan niistä apua kynsiään pureskelevalle? Ilkeäisitkö mennä laitattamaan rakennekynnet jos itselläsi olisi pureskellut töpökynnet?

joo
Auttaa hyvin pureskeluun, käsien hoitoon tuli ihan uusia ulottuvuuksia kynsien laiton jälkeen. Mulla ei oikein meinaa pysyä, jostakin syystä (kokematon laittaja varmaan) Poistetaan viilaamalla, ainakin jos on geelit. Voi lyhentää itse, mut sen jälkeen on hyvä muistaa laittaa lakka ettei ainakaan sen vuoksi irtoile. Alkuun lyhyisiin voi halutessaan ottaa tipit tai muoteilla pitkät, mut lopulta kun huollatat säännöllisesti sulla on ihanan pitkät omat kynnet.

gs
Mulla oli geelikynnet puolisen vuotta.
Reilun viikon verran pysyi tosi nättinä, sitten alkoi alareunoista irtoilemaan ja jouduinkin huollattamaan vähintään kerran kuussa ja siinä vaiheessa kynnet oli jo aika karseet..
Päätin etten uusi kynsiä kun tulin raskaaksi ja mulle oli aika ylläri miten kauheen näköset omat kynnet oli sitten noiden geelien alla.

On tosi yksilöllistä miten noi pysyy, koska mun kaveri käy huollossa vain kahden kk välein ja pysyy tosi nättinä.

Geelikynsiä voi itse lyhentää viilaamalla ja sopii vallan mainiosti myös töpökynsille :) etpähän pysty pureskelemaan niitä sen koommin!

Mulla oli semmoset geelikynnet. Viikon kuluessa ne kaikki oli irronnu. Kaikilla eivät vaan pysy.

On niistä apua kynsiä pureskelevalle, kun ei niitä oikein viitsi pureskella. Ja ihan hyvin kehtaat mennä laittamaan töpökynsiin. Aika moni hommaa ne pureskelun takia..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Auttaa hyvin pureskeluun, käsien hoitoon tuli ihan uusia ulottuvuuksia kynsien laiton jälkeen. Mulla ei oikein meinaa pysyä, jostakin syystä (kokematon laittaja varmaan) Poistetaan viilaamalla, ainakin jos on geelit. Voi lyhentää itse, mut sen jälkeen on hyvä muistaa laittaa lakka ettei ainakaan sen vuoksi irtoile. Alkuun lyhyisiin voi halutessaan ottaa tipit tai muoteilla pitkät, mut lopulta kun huollatat säännöllisesti sulla on ihanan pitkät omat kynnet.
Minkähintaiset sinulla nuo oli? Täällä joku tutun tuttu laittaa niitä 30e hintaan.

joo
Mä maksoin satasen laitosta, huollot 65?. Näihin tulikin sitten takuu, jota tutun tuttu ei ehkä tarjoakaan jos irtoilee. Kokeilla toki kannattaa. Itse päädyin siihen ratkaisuun että harjoittelen itse, hankin välineet. Ei voi syyttää kuin itseään sitten jos ei pysy tai on muuten huonot.

vv
Mulla ei itsellä ole, mutta työkaverilla on ja häneltä kun kyselin, niin sanoi, että kahden viikon välein on normaali huoltoväli, eli ei kai tuo ihme olekaan jos ei kuukautta pysy. Hänellä oli ensimmäinen laitto maksanut noin 100 euroa, mutta huollot ei maksa kuin pari kymppiä.

Mulla on joskus muutamia vuosia sitten ollut pureskelluissa töpökynsissä, ja voin sanoa ettei niihin kannata laittaa mitään kalliita rakenne kynsiä. Ei sitä pinta-alaa ole niitä edes kunnolla liimata kun kynnen pituus jo loppuu itsessään kesken, joten irtoaakin aika herkästi. Jos sä pureskelet kovasti kynsiäs, niin teet sä sitä niidenkin kanssa. Tosin, huomaa vasta siinä kohtaa kun sormi on suussa. :D
Niin ja mulla ainakin kesti vaihtelevalla menestyksellä... niitä kyllä irtoili aina joskus yks ja se olikin 10e per kynsi kun se uudelleen iskettiin. Ja en nyt muista enää kuinka usein se "huolto" niihin tehtiin, mutta kallis oli kyllä sekin. Ja pitkiin kynsiin on ihan kamala totuttelu jos on töpöt ollu aina muuten. Ja mun nakkeihini ne ei edes loppujen lopuks sopinu. . . .
Mites ne geeli kynnet sitten jos saisit hiukan kasvatettua omaasi ensin ?

Ite en pureskele kynsiä, mutta silti pidän näitä hyvänä vaihtoehtona, jos on esim. kiireinen tai muuten laiska hoitamaan kynsiä, (niinkuin minä.:ashamed: )niin näillä on kyllä kokoajan kädet kauniit.. Itselläni nyt 1½ vuotta ollut akryylit ja on mielestäni paremmat kuin geelit, jotka oli mulla vain noin 4kk.. ei vaan kertakaikkiaan pysyneet mulla.. Laitto maksoi kunnon tekijällä 90? ja huollot 50-55?, riippuen laitetaanko jotain extra koristeita.. Huolto välin olen pitänyt 4viikossa, mikä on kyllä mulla ainakin ihan maksimi.
Viikoittain kyllä lakkaan näitä läpinäkyvällä kynsilakalla, sillä saa pidettyä ne paremassa kunnossa.

Suosittelen kokeilemaan. :D

joo
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Mulla on joskus muutamia vuosia sitten ollut pureskelluissa töpökynsissä, ja voin sanoa ettei niihin kannata laittaa mitään kalliita rakenne kynsiä. Ei sitä pinta-alaa ole niitä edes kunnolla liimata kun kynnen pituus jo loppuu itsessään kesken, joten irtoaakin aika herkästi. Jos sä pureskelet kovasti kynsiäs, niin teet sä sitä niidenkin kanssa. Tosin, huomaa vasta siinä kohtaa kun sormi on suussa. :D
Niin ja mulla ainakin kesti vaihtelevalla menestyksellä... niitä kyllä irtoili aina joskus yks ja se olikin 10e per kynsi kun se uudelleen iskettiin. Ja en nyt muista enää kuinka usein se "huolto" niihin tehtiin, mutta kallis oli kyllä sekin. Ja pitkiin kynsiin on ihan kamala totuttelu jos on töpöt ollu aina muuten. Ja mun nakkeihini ne ei edes loppujen lopuks sopinu. . . .
Geelit voi laittaa ihan lyhyisiinkin kynsiin ja näin ollen helpompi kasvattaa pidemmäksikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Geelit voi laittaa ihan lyhyisiinkin kynsiin ja näin ollen helpompi kasvattaa pidemmäksikin.
Mä en geeleistä tiedä oikeastaan mitään, muutakun että yhdellä työakverilla joskus oli ja olihan ne ihan nätit. Ainakin noin ihan uutenansa. :)

--
Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
30e?? Oho..
Mulla makso laitto noin 75e ja huollot aina 60-68e riippuen mitä krumeluureja laitettiin.
Tää on joku"nuori tyttö", amiskasta joska niitä laittaa. Käynyt kuulema jonkun"kurssin"niitten laittoon.
No sitten en suosittele laittamista. Montakin karseaa esimerkkiä lähipiiristä, kun ovat käyneet näillä tee-se-itse-laittajilla. Tuskin pysyy, jos tyttösen koulutus asiaan on "joku kurssi".

Itse käyn ihan oikealla kynsiteknikolla ja sellaista voin suositella. Kyllähän se pysyminen on myös omasta kynnestä kiinni, mutta hyvin usein rakennekynsien omistajat kuvittelevat ettei niille tarvi huoltojen välillä tehdä mitään. Itse viilaan kynnet viikoittain, hion mahdolliset ilmakuplat ja lakkaan. Ne ilmakuplatkin kun on ihan normaaleja, joita voi tulla jos esim. tökkäsee kynnen johonkin. Ne saa siis pois viilaamalla (taito jonka kaikki oppii) ja ne siis pitääkin viilata. Muuten voi tosiaan käydä niin, että kynsi irtoaa. Mulla on siis geelikynnet, jotka on aavistuksen pehmeämmät kuin akryylit, joustavat paremmin.

Viimeksi kun rahatilanteen vuoksi pidin hieman taukoa kynsissä, oli oma kynsi säilynyt ihan hyvänä. Toki kynsi on hieman aikaa ohuempi ja lämmönvaihtelut tuntui jonkun aikaa, mutta hyvällä lakkasuojauksella siitäkin selvisi. Ei siis oma kynsi mennyt pilalle.

--
Alkuperäinen kirjoittaja -- jatkaa:
Niin ja mulla huoltoväli neljä viikkoa, pysyisi pidempääkin jos eivät onnettomat kasvaisi näin nopeasti :D
Kynsiteknikotkin valmistuu niiltä kursseilta :D
No juu, ehkä oon vaan törmänny useisiin surkeisiin kurssilaisiin, jotka vääntää joillain Elloksen manikyyriseteillä :D

Sillä vaan, että kannattaa laittaa kunnon paikassa vaikka vähän enemmän maksaisi, on sitten sen arvoista :D

joo
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja -- jatkaa:
Niin ja mulla huoltoväli neljä viikkoa, pysyisi pidempääkin jos eivät onnettomat kasvaisi näin nopeasti :D
Kynsiteknikotkin valmistuu niiltä kursseilta :D
No juu, ehkä oon vaan törmänny useisiin surkeisiin kurssilaisiin, jotka vääntää joillain Elloksen manikyyriseteillä :D

Sillä vaan, että kannattaa laittaa kunnon paikassa vaikka vähän enemmän maksaisi, on sitten sen arvoista :D
Totta tuokin, mut me ei tiedetä oliko tuo ap:n mainitsema käynyt LCN kurssin, vai jonkin muun :)

Mina
Mulla oli pureskellussa töpökynnessä (muut oli paremmassa kunnossa) niin siihen ei tää teknikko geeliä suostunut laittamaan, laittoi tipillä, se pysyi hyvin. Huoltoväli oli 4 viikkoa, olis pitäny olla 3, se olis ollu paljon parempi. Omat kynnet kasvoi kyllä siellä alla ihan jees, mutta poiston jälkeen omat kynnet oli niin karseessa kunnossa ja ohuet että ei niillä mitään tehny, eli oli pakko leikata kokonaan pois :) Tasan yks kynsi on kerran irronu, takas kiinnittäminen makso 5?, ja teknikko sanoi että laitetaan kokonaan uus seuraavassa huollossa :) Laitto on maksanu sen 80? ja huolto n 50?. Eli vähän kallista hommaa on.. Pitäisin muuten, mutta en osaa kirjottaa koneella ollenkaan niillä, niin siksi nyt ei sitten ole. Ja kissojen hoitokin helpompaa kun ei ole mitään pitkiä kynsiä edessä.

Yhteistyössä