Kokemuksia pt-synnytyksestä

Eli olis kiva kuulla teiltä kokemuksia perätilasynnytyksestä jos vaan löytyy, kääntöyritys olisi viikon päästä edessä ja sitten mietitään jatkot.
En edelleenkään osaa päättää mitä toivon, sectiota vai pt-synnytystä jos ja kun valinnan mahdollisuus suodaan.
 
Minä synnytin esikoisen perätilassa vajaa 1,5 vuotta sitten ja tyytyväinen olen valintaan. Synnytys kesti kaikkiaan vain reilu 4 h ja terve tyttö syntyi. Ja äitikin toipui huomattavasti nopeammin kuin sectiosta! Ite olin ihan luottavaisin mielin, kun lantiomittaukset tehtiin ja vauvan painoarvio oli suht pieni (3200g). Itellä synnytys eteni aika hurjaa vauhtia ja kivunlievitykset jäi lähinnä ilokaasuun, kun muuta ei enää ehtinyt. Mutta väittäisin, että aika helppo synnytys oli.

Eli älä automaattisesti "tyydy" sektioon, jos itse haluaisit alatiesynnytystä ja se painoarvion ja lantiomittausten perusteella olisi mahdollinen. Meilläkin oli kokoajan leikkaussali valmiudessa jos jotain olisi tullut ja synnytyksessä oli mukana lääkäri ja vielä lastenlääkäri lopussa. Eli paljon osaavia käsiä enemmän kuin normaalissa alatiesynnytyksessä (noissa kai yleensä vain 2 kätilöä paikalla ja meillä oli 2 kätilöä lääkäreiden lisäksi).
 
hätähousu kiitos vastauksestasi :) olen alkanut kallistumaan pt-synnytyksen puoleen jos se vain on mahdollista, pieni vauva on tulossa ja uskon kyllä lantion olevan ok, kuvassa se sitten selviää. sectio arveluttaa mutta jos se on ainut mahdollisuus niin siihenkin on suostuttava.
enää 3 päivää pitää odottaa kääntöön. :eek:
 

Yhteistyössä