kokemuksia polvilumpion kiristys operaatiosta

Kaverille on tehty molempiin polviin ja paskana ovat molemmat. Eli ei onnistunut korjausleikkaus, ovat kuulemma jopa vähän huonommat kuin ennen leikkausta. Tästä syystä jätän itse väliin kys operaation.
 
Huom
Minulle on tehty aikanaan ihan avoleikkauksella, nykyään on metodit erilaiset ja parantuminenkin varmaan parempaa. Itsellä meni polvi toisen kerran "sijoiltaan" 10 vuotta leikkauksesta ja sen jälkeen on jäänyt löysäksi niin, että lumpio muljahtelee pois paikoiltaan.

Ei leikattu polvi koskaan parane entisenlaiseksi. Ikävä kyllä.
 
ap ei jaksa kirjautua
Juu ei tehä.... Mull aon sellainen reilun 5cm pituinen haava polveesa.

Lääkäriin olin yhteyksissä ja kuulemma on pitkään turvoksissa ja jäykkä.... Hirvittää vaan kun pitää jättää kepakot pois käytöstä...

Mutta toivottavasti tästä siis on kaikesta huolimatta apua.... Ja sitkeä kuntuotus palkitaan....

Kiitos vastanneille!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mulla leikattu molemmat polvet ja eivät ne ole tulleet aivan kuntoon, mutta paikallaan pysyvät eikä tule pettämisiä kävellessä. Viimesimmästä kunotutuminen kesti kauan ja oli rankkaa.
Onko tehty ihan viime vuosina?

Onko mitään hyviä vienkkejä antaa,miten tästä kunnialla selviän?
 
Vanhimmalle pojalle tehty pari vuotta sitten.Tehtiin kanssa avoleikkauksena.Tapaturmassa polvilumpio vääntyi ja pirstoi 3 isoa kappaletta reisiluusta.Polvilumpiota kiristettiin kanssa.Ei vieläkään kunnossa.Heti kun kasvu on kokonaan loppunut(nyt 17v) tehdään iso korjausleikkaus.Viimeksi keväälä vielä näkyi kasvulinjoja röntgenkuvassa.Polvi saattaa mennä sijoiltaan ihan kävellessä.Eipä pahemmin liikuntaa voi harrastaa vaikka on hyvä polvituki.Sai suoraan lykkäystä kutsuntoihin 2vuotta.
 
ppm
Mulla tehty tää polvilumpion kiristysleikkaus kolme kuukautta sitten ja tuntuu, että selvisin paljon vähemmällä mitä pelkäsin esim. kipujen suhteen. Kipuja ei ollut siis juuri ollenkaan, mutta vei n. kuukausi aikaa ennen kuin lihakset alkoi toimia ja pystyin kävelemään ilman sauvoja. Nyt pystyn kävelemään jo lenkkejä mut juokseminen ei ihan vielä onnistu. Polvi kyllä rasittuu nopeasti. Silti tuntuu, että tää leikkaus oli hyvä ja kova usko on siihen, että tästä tulee vielä parempi polvi.
 

Yhteistyössä